Vraag voor een maintenancegoeroe.

D´n daldeër

New member
Ik wil een vliegtuig kopen vanuit Hongarije met een verlopen BvL. Het gaat om een Cessna 150, de motor heeft nog 350 uur open maar de 12 jaar zitten er wel op. Er zit geen exportBvL op en dat gaat ook niet lukken omdat hij gedemonteerd is. Gezien de prijs zeer gunstig is graag jullie mening hoe ik deze op PH register kan krijgen. Ook graag jullie visie op de motor, ik ben van mening dat hij gewoon on condition kan worden onderhouden, correct? Compressie is prima.
 
Kijk, gefundeerde uitspraken, daar houden we hier van! Maar goed, ik snap het wel. Je vraagt hoe A moet, dan komt er iemand met B...
Al is het goed bedoeld.
 
Ik kan me de reactie van N2404 wel voorstellen, maar ik denk dat ook voor die reactie geld dat je dat wel een heel stuk beter moet onderbouwen, voordat de topicstarter die overweging echt kan gaan maken.

Mijn eerste struikelblok zou bijvoorbeeld zijn dat het dan (bij mijn weten of beperkt begrip van de regels) noodzakelijk is om ook een FAA brevet te hebben om dat ding te vliegen. Als je een JAR hebt liggen, kan ik me voorstellen dat dat wel een aardig struikelblok is.
 
Ik wil een vliegtuig kopen vanuit Hongarije met een verlopen BvL. Het gaat om een Cessna 150, de motor heeft nog 350 uur open maar de 12 jaar zitten er wel op. Er zit geen exportBvL op en dat gaat ook niet lukken omdat hij gedemonteerd is. Gezien de prijs zeer gunstig is graag jullie mening hoe ik deze op PH register kan krijgen. Ook graag jullie visie op de motor, ik ben van mening dat hij gewoon on condition kan worden onderhouden, correct? Compressie is prima.

Goeie vraag, ik heb mezelf weleens met de import van een kist beziggehouden.
Stap 1. Bel of e-mail het IVW. Mij hebben ze toen een stapel papier gestuurd met alle stappen die uitgevoerd moesten worden.
Stap 2. Natuurlijk staat er iets in over dat exportBVL, gewoon vragen aan het IVW of er andere wegen zijn. Zal wel iets van lange adem worden.

Anyway, ik zou mezelf wel afvragen of het ding de moeite waard is. Voordat ie in NL is en overgeschreven is ben je wel een paar duiten verder, als het al mogelijk is. (Denk ook aan mode-s en ELT)

Veel succes.
 
Het gaat om een Cessna 150, de motor heeft nog 350 uur open maar de 12 jaar zitten er wel op. Er zit geen exportBvL op en dat gaat ook niet lukken omdat hij gedemonteerd is.

Dat zijn al drie redenen om het NIET te doen.
 
Back
Top