Hallo,
Ik zit eigenlijk een beetje met een vraag. Ik heb al geprobeerd te zoeken maar kon het antwoord niet precies vinden.
In deze tijd is het niet al te gunstig om te beginnen met een vliegopleiding. Ik weet als je dat wel zal doen, dat je je dan rekening moet houden dat als je een baan vindt, dat dat voor maatschappijen over de hele wereld zijn.
Toch vraag ik me af, als je toch beslist om een vliegopleiding te gaan doen. In hoeverre mag de opleiding, bijvoorbeeld EPST, jou verplichten om een baan aan te nemen? En dan bedoel ik vooral in Azie. Ik weet dat je blij mag zijn als je een baan als piloot vindt. Maar je hoort vaak tegenwoordig dat je geplaatst kan worden bij een maatschappij die op de zwarte lijst staat. Bijvoorbeeld Lion air. En zelf als ik piloot zal worden, zal ik er geen problemen mee hebben om ergens anders dan Nederland te gaan vliegen, maar wel als je bij een maatschappij komt die op de zwarte lijst staat. Maar in hoeverre kan een vliegschool jou dan verplichten om die baan toch te nemen?
Erik
Ik zit eigenlijk een beetje met een vraag. Ik heb al geprobeerd te zoeken maar kon het antwoord niet precies vinden.
In deze tijd is het niet al te gunstig om te beginnen met een vliegopleiding. Ik weet als je dat wel zal doen, dat je je dan rekening moet houden dat als je een baan vindt, dat dat voor maatschappijen over de hele wereld zijn.
Toch vraag ik me af, als je toch beslist om een vliegopleiding te gaan doen. In hoeverre mag de opleiding, bijvoorbeeld EPST, jou verplichten om een baan aan te nemen? En dan bedoel ik vooral in Azie. Ik weet dat je blij mag zijn als je een baan als piloot vindt. Maar je hoort vaak tegenwoordig dat je geplaatst kan worden bij een maatschappij die op de zwarte lijst staat. Bijvoorbeeld Lion air. En zelf als ik piloot zal worden, zal ik er geen problemen mee hebben om ergens anders dan Nederland te gaan vliegen, maar wel als je bij een maatschappij komt die op de zwarte lijst staat. Maar in hoeverre kan een vliegschool jou dan verplichten om die baan toch te nemen?
Erik