Vraag over aanname baan.

Erikkk

New member
Hallo,

Ik zit eigenlijk een beetje met een vraag. Ik heb al geprobeerd te zoeken maar kon het antwoord niet precies vinden.
In deze tijd is het niet al te gunstig om te beginnen met een vliegopleiding. Ik weet als je dat wel zal doen, dat je je dan rekening moet houden dat als je een baan vindt, dat dat voor maatschappijen over de hele wereld zijn.
Toch vraag ik me af, als je toch beslist om een vliegopleiding te gaan doen. In hoeverre mag de opleiding, bijvoorbeeld EPST, jou verplichten om een baan aan te nemen? En dan bedoel ik vooral in Azie. Ik weet dat je blij mag zijn als je een baan als piloot vindt. Maar je hoort vaak tegenwoordig dat je geplaatst kan worden bij een maatschappij die op de zwarte lijst staat. Bijvoorbeeld Lion air. En zelf als ik piloot zal worden, zal ik er geen problemen mee hebben om ergens anders dan Nederland te gaan vliegen, maar wel als je bij een maatschappij komt die op de zwarte lijst staat. Maar in hoeverre kan een vliegschool jou dan verplichten om die baan toch te nemen?

Erik
 
Oke nouja ik dacht het had misschien gekund omdat de vliegschool natuurlijk ook wilt dat jij een baan krijgt.
 
Ze zullen je, naar mijn weten, niet kunnen verplichten een baan te nemen. Echter, er zijn ook scholen die ''baangarantie'' aan bieden. Als ze dan met een baan aankomen en je weigert die, kan je uiteraard fluiten naar de centen die je betaald hebt voor deze ''garantie''.
 
Echter, er zijn ook scholen die ''baangarantie'' aan bieden. Als ze dan met een baan aankomen en je weigert die, kan je uiteraard fluiten naar de centen die je betaald hebt voor deze ''garantie''.

Fluiten naar je centen? Dat maakt toch niets uit, of krijg je ze terug als je de baan wel accepteert?
 
Fluiten naar je centen? Dat maakt toch niets uit, of krijg je ze terug als je de baan wel accepteert?

Dacht dat een bepaalde school met "baangarantie" je het bedrag voor deze "service" terug gaf als ze niet binnen een bepaalde tijd een baan hadden gevonden. Dan uiteraard niet meer.
 
Dacht dat een bepaalde school met "baangarantie" je het bedrag voor deze "service" terug gaf als ze niet binnen een bepaalde tijd een baan hadden gevonden. Dan uiteraard niet meer.


Ben nu toch zeer benieuwd welke school, je een baangarantie aanbiedt? Stella heeft er inmiddels vanaf gezien.
 
Back
Top