Koning Lucht
Well-known member
Er is al eerder een discussie geweest over welke apparatuur moet werken voor het vliegen van een approach. Ik ben daar toen wat dieper ingedoken, maar ben met een vraag blijven zitten, waar ik het antwoord niet op weet/kan vinden.
DOC 8168... Hierin wordt o.a. beschreven wat er in de titel van een approach plate moet staan en wat er b.v. in de planview hoort te staan.
Nu de vraag:
In de titel van mijn approach staat ILS RW34. In de planview staat VOR/DME required.
Duidelijk is nu dus dat voor de Final Approach alleen de ILS werkend moet zijn. Verder hebben wij dan nog in ons OMA een lijstje met items die dan defect kunnen zijn, waardoor je hogere minima krijgt b.v. bij uitval van lichten enzo.
Ook is duidelijk dat de VOR/DME noodzakelijk is, maar dus NIET voor de final approach (anders zou dit in de titel staan). In dit geval is de VOR/DME nodig om de missed approach te vliegen. Is er een legale manier om deze approach te vliegen als de VOR/DME stuk is? Kan deze vervangen worden door iets anders?
Groet KL
DOC 8168... Hierin wordt o.a. beschreven wat er in de titel van een approach plate moet staan en wat er b.v. in de planview hoort te staan.
Nu de vraag:
In de titel van mijn approach staat ILS RW34. In de planview staat VOR/DME required.
Duidelijk is nu dus dat voor de Final Approach alleen de ILS werkend moet zijn. Verder hebben wij dan nog in ons OMA een lijstje met items die dan defect kunnen zijn, waardoor je hogere minima krijgt b.v. bij uitval van lichten enzo.
Ook is duidelijk dat de VOR/DME noodzakelijk is, maar dus NIET voor de final approach (anders zou dit in de titel staan). In dit geval is de VOR/DME nodig om de missed approach te vliegen. Is er een legale manier om deze approach te vliegen als de VOR/DME stuk is? Kan deze vervangen worden door iets anders?
Groet KL