Beste forumleden,
In een eerdere thread las ik dat iemand die selectie wilde doen bij de KLM Flight Academy, werd geadviseerd om na het behalen van zijn HBO Logistiek nog de opleiding Airline Pilot & Management te volgen.
Is het echt noodzakelijk om een technische vooropleiding te hebben voordat je de selectie bij KLM FA doorloopt? Zelf heb ik geen technische vervolgopleiding gehad; momenteel zit in bijna in de eindfase van mijn dubbele masters Strafrecht en Internationaal Belastingrecht. Op de Havo heb ik wel wiskunde B en natuurkunde in mijn vakkenpakket gehad.
Na het behalen van mijn Havo-diploma in 2020 heb ik er bewust voor gekozen me nog niet aan te melden voor de selectieprocedure. Dit vanwege de nieuwe en onzekere situatie rondom het coronavirus, en omdat ik destijds nog te jong was (16 jaar om precies te zijn). Hierdoor heb ik eerst besloten een studie af te ronden waar ik (tijdelijk) iets mee kan doen als de luchtvaart niet snel herstelt. Mocht ik onverhoopt nooit meer in de luchtvaart kunnen werken, dan heb ik een stabiel Plan B en kan ik altijd nog de fiscale/juridische richting op gaan.
Ik hoor verschillende verhalen en ik ben niet zeker wat waar is en wat niet. Bij voorbaat dank voor jullie reacties
In een eerdere thread las ik dat iemand die selectie wilde doen bij de KLM Flight Academy, werd geadviseerd om na het behalen van zijn HBO Logistiek nog de opleiding Airline Pilot & Management te volgen.
Is het echt noodzakelijk om een technische vooropleiding te hebben voordat je de selectie bij KLM FA doorloopt? Zelf heb ik geen technische vervolgopleiding gehad; momenteel zit in bijna in de eindfase van mijn dubbele masters Strafrecht en Internationaal Belastingrecht. Op de Havo heb ik wel wiskunde B en natuurkunde in mijn vakkenpakket gehad.
Na het behalen van mijn Havo-diploma in 2020 heb ik er bewust voor gekozen me nog niet aan te melden voor de selectieprocedure. Dit vanwege de nieuwe en onzekere situatie rondom het coronavirus, en omdat ik destijds nog te jong was (16 jaar om precies te zijn). Hierdoor heb ik eerst besloten een studie af te ronden waar ik (tijdelijk) iets mee kan doen als de luchtvaart niet snel herstelt. Mocht ik onverhoopt nooit meer in de luchtvaart kunnen werken, dan heb ik een stabiel Plan B en kan ik altijd nog de fiscale/juridische richting op gaan.
Ik hoor verschillende verhalen en ik ben niet zeker wat waar is en wat niet. Bij voorbaat dank voor jullie reacties