Voor ex-vliegers van Air Exel

rigid,
-met M2.0 zie je weinig van de wereld
-vlieg liever 10 graden bank, inverted vliegen geeft koude voeten en koppijn
-vlieg zelden dezelfde route
-geen tijd voor pax. Freight is veel meer time-critical. 1 min vertraging en je hebt beter een heel goed excuus
-alleen in een DC10 gaat moeilijk, oude captain moet dus mee
-ons circuit is een airshow (op sommige bestemmingen)
-soms is de dogfight achterin de kist
-maakt niet uit met wie ik vergeleken wordt. Helaas is mijn bankrekening niet zo goed gevuld als die van hun. Ben dan ook geen acteur
-wij bezorgen de sidewinders (echt waar)
-De recliners in de DC10 zijn wel redelijk comfortabel.

Heb inderdaad selectie moeten doen

Wil je afwisseling, vlieg dan vracht
 
wow

wow

gaan we weer:grijns:

-mach 2.0... gaat om de kick niet om t sightseeen!!
-inverted....als je niet door de keuring komt krijg je idd koppijn en koude voeten
-meer time critical??? er is idd nix zo erg als klagende cargo
-dogfight achterin kan niemand tegen!!! ben jaloers
-denk trouwens dat die schietstoel nog wel confortabeler is ook
-alleen bezorgen jullie weer de sidewinders, DC10 vol sidewinders kan geen fighter tegenop. das pas firepower!!
-laten we wel wezen das een andere keuring
-tja wat bertreft acteurs.....wie wil er nou beroemd zijn NOT ME!!!

en met die slogan van jou maak je het cargo vliegen wel heel aantrekkelijk. als ik niet door de Klu keuring kom stop ik misschien wel met pax en wordt t cargo!!!
cheers metro
gr rigid:radar:
 
Oorspronkelijk gepost door Diana
Is er iemand naar de infodag op 9 mei jl. geweest en zo ja, kan hij/zij daarover wat melden?
Yes. Er werden 2 trajecten genoemd.

Eerste is het traject voor de f-16/Heli's, maar met een verkort selectie traject afhankelijk van je hoeveelheid vliegervaring. Daarna wel complete opleiding; KMA, EMVO, States, enz. met misschien een paar maanden verkorting ivm de ATPL theorie die je al hebt.

Tweede optie is horizontale instroom naar de vrachtkisten, ook weer afhankelijk van de ervaring die je hebt. Zou dan gaan om de F50/60, C130 en de KDC-10.

Gr.
Slim
 
Het is mooi speelgoed zo'n F16 maar ik geef toch de voorkeur aan een tripje Barcelona of Malaga dan aan bommen gooien op Bagdad.
 
Any chance of this option being open for other 'civil' pilots having a hard time getting a job or having experienced a bankruptcy...?
Count Blah mentioned the same and no the question is not out of jealousy.
 
Die mogelijkheid is er al heel lang, ook voor niet ex-exel mensen.
Maar dat had iedereen zelf al lang kunnen uitzoeken.

Grtz
 
Hoog Bling Bling gehalte

Hoog Bling Bling gehalte

Beste Rigid,

Zo veel bijzonders is die military keuring/selectie nou ook weer niet. Dat ze dat gevoel aan je geven past in de strategie voor het single pilot werk.

En leuk dat spelen in de military, maar later spelen er veel meer dingen af in jouw leven om toch civiel te vliegen en dat nog uitdagend te vinden ook.

En als je ook zo raaskalt tijdens de keuring dan heb je niet eens een optie voor wat dan ook.

Mijn ervaring is dat je respect moet hebben voor iedere operatie die jezelf niet machtig bent.

Bin there done that.

Overigens een ieder veel succes met selectie/sollicitatie bij KLU,
grijp die kans.
 
Last edited:
@ tailhookdriver

@ tailhookdriver

beste tailhookdriver.....

aangezien jij idd de zaken te serieus neemt, moet ik ook maar serieus worden.

het kan niet aan je leeftijd liggen, want humor bestaat nog op elke leeftijd. zoals bertus zei neem me niet zo serieus het was dus allemaal leuk en uitdagend bedoeld om precies zn reactie als metro uit te lokken.

anyway zn keuring is waarschinlijk nix specials als je t haalt nee!

en idd civiel heeft enorme utdagingen dat merk ik elke dag dus zoals je merkt BIN there done that (maar nog lang niet klaar!!!). en om serieus te blijven, ik denk niet dat je kan praten over: spelen in de military... als we toch met corrigeren bezig zijn!!

en geloof me ik heb respect voor alle takken van de luchtvaart, waar haal je t uberhaupt vandaan dat ik het niet heb????

en raaskallen op de keuring ben ik ook niet van plan, dat doe ik wel op airwork;) ben benieuwd of ik t haal en als ik t haal hoop ik dat je me feliciteerd.

met vriendelijke groeten
rigid!!!!
 
okee dan

okee dan

mooi....
ben blij dat dat duidelijk is. kan ik weer rustig verder raskallen.... wilde je een PM sturen, maar vermoed dat je dat hebt uitgeschakeld. anyway no hard feelings!!!
jij ook sukses
gr rigid
 
Dat is wel apart. 2 maanden geleden wilde de luchtmacht niets weten van horizontale instromers... :confused:

is er al meer bekend over hoe te solliciteren?
 
Klopt helemaal. Van proper planning en lange termijn visie heeft men bij de Luchtmacht nog nooit gehoord. Vorig jaar werden bepaalde tijd contracten niet verlengd en kende de Luchtmacht uitstroom bevorderende maatregelen voor vliegers. Nu heeft men tekorten. Anyway: snel reageren dus voordat het te laat is.

Op de VNV website staat contact info.
 
Back
Top