Voor ex-vliegers van Air Exel

Junior01

New member
Uitnodiging voorlichtingsdag van de Koninklijke luchtmacht

Sinds het faillissement van Air Exel is het rond dit bedrijf erg stil geworden. Tot op heden zijn er geen serieuze berichten meer geweest dat er aan een doorstart gewerkt wordt van dit eens zo veel belovende bedrijf. Veel vliegers zijn zich aan het heroriënteren en zoeken een mogelijkheid om als vlieger werk te vinden en natuurlijk ook om die enorme schuldenlast af te bouwen.

Naar aanleiding van onze berichtgeving over het faillissement van Air Exel in de media heeft de luchtmacht contact gezocht met de VNV. Daarbij werd duidelijk dat de luchtmacht op korte termijn behoefte heeft aan vliegers. Zij willen weten of er ex-(leerling)vliegers van Air Exel zijn die interesse hebben in een baan als militair vlieger. De luchtmacht heeft aangeboden dat voor vliegers die in opleiding genomen worden er een regeling gemaakt zal worden om de schuldenlast te verminderen. Dit heeft ertoe geleid dat de Luchtmacht voor geïnteresseerden een voorlichting zal houden in het kantoor van de VNV.

De Koninklijke Luchtmacht zoekt vliegers, zowel voor helikopter als voor vaste vleugel vliegtuigen, die een contract willen als beroepsmilitair voor bepaalde tijd (BBT). De contractduur is afhankelijk van functie en leeftijd. Als algemene richtlijn geldt dat de aannameleeftijd voor deze functie niet hoger is dan circa dertig jaar.

De Koninklijke Luchtmacht zoekt ook vliegers die horizontaal willen instromen. De luchtmacht denkt dan aan vliegers met enige ervaring, die niet ouder zijn dan circa veertig jaar om te gaan vliegen op één van de transportvliegtuigen. Voor deze vliegers zal de luchtmacht een uniek maatwerk-contract en -opleiding aanbieden afhankelijk van de leeftijd en voorervaring.

De VNV nodigt de ex-Air Exel-leden uit op

maandag 9 mei a.s. om 10:00 uur in Badhoevedorp

De Koninklijke Luchtmacht zal dan een voorlichtingsbijeenkomst houden in het kantoor van de VNV te Badhoevedorp. Tijdens deze bijeenkomst zijn ook leerling-vliegers van Air Exel die ten tijde van het faillissement nog geen lid waren van de VNV van harte welkom.
 
Prima initiatief !!!

Veel blije reacties hier ...:confused:

Anders heeft de marine ook nog wel wat fladderaars over.

Cheers
C
 
Grappig dit te lezen.

Een collega die ik ken (rond de 40 jaar met 20 dienstjaren), is bezig om via een speciale regeling de Luchtmacht te verlaten vanwege overtolligheid.
 
Ik heb hier een beetje gemengde gevoelens over als ik dit zo lees,

heel lullig wat de mensen bij Air Exel overkomen is, en dat meen ik echt.

Maar ik krijg nu het idee dat de ex air exel vliegers beetje voorgetrokken worden, er zijn zat vliegers zonder baan met een even grote schuldenlast en wie weet wel hoger :1855:

Gegroet


hoop nu alleen nieamand tegen het zere been te stoten

:p:
 
rijken rijker en armer armer

rijken rijker en armer armer

rijken worden rijker en armen armer!!!!:confused:

dat klopt voor de meeste exel vliegers die daar vorig jaar zijn begonnen helemaal. alleen een beetje anders dan jij bedoelt. er zijn tig mensen die een type hebben betaalt en alleen een type hebben, geen uren dus.
als je daar niet arm van word weet ik t niet meer!!!!
gr rigid
 
@ Count Blah; begrijp me niet verkeerd maar er zijn niet veel mensen die en grotere schuld hebben en een sombere toekomst (tot nu waarschijnlijk) dan A.I. NLS-ers die 100.000 voor de opleiding hebben betaald en 35 K hebben neergelegd voor de TQ en dan de linetraining niet hebben mogen afmaken. Die jongens staan 135 K ( ex rente!) armer op straat met 170 uur en zonder typerating.

Ik heb met genoeg van deze jongens gesproken en de meerderheid was ook al begonnen met het afbetalen van de lening, en dat moet ook gewoon doorgaan...
 
Oorspronkelijk gepost door Count Blah

heel lullig wat de mensen bij Air Exel overkomen is, en dat meen ik echt.

Maar ik krijg nu het idee dat de ex air exel vliegers beetje voorgetrokken worden, er zijn zat vliegers zonder baan met een even grote schuldenlast en wie weet wel hoger :1855:



:p:

Er wordt gewoon geprobeerd om de overgebleven XL vliegers aan het werk te krijgen, niks mis mee of ben jij een beetje jalours?
 
Quote: "@ Count Blah; begrijp me niet verkeerd maar er zijn niet veel mensen die en grotere schuld hebben en een sombere toekomst (tot nu waarschijnlijk) dan A.I. NLS-ers die 100.000 voor de opleiding hebben betaald en 35 K hebben neergelegd voor de TQ en dan de linetraining niet hebben mogen afmaken. Die jongens staan 135 K ( ex rente!) armer op straat met 170 uur en zonder typerating."



count blah heeft een veel grotere schuld dan 135k en nog niet eens een typerating ivm faillissement van iac.

bovendien is een maatje van count blah 1 van de gedupeerden van air exel met erj145 typerating en 1uur jet.
 
Oorspronkelijk gepost door jetjock
Er wordt gewoon geprobeerd om de overgebleven XL vliegers aan het werk te krijgen, niks mis mee of ben jij een beetje jalours?

Jaloers, nee hoor als ik bij de luchtmacht had willen vliegen was ik niet aan een opleiding voor civiel begonnen,

maar ik vind het gewoon raar dat mensen worden voor getrokken. Maar hoe meer er naar de luchtmacht gaan des te meer plekken blijven er over in de civiele luchtvaart :grijns:
 
liever civiel????

liever civiel????

liever civiel???!!!

aha, dus jij vliegt liever 250 kias dan mach 2.0
dus jij vliegt liever 10 graden bank dan inverted
dus jij vliegt liever elke keer de zelfde route dan elke keer anders
dus jij houdt liever rekening met pax dan met time over target
dus jij zit liever naast een oude captain dan alleen
dus jij vliegt liever een circuit dan een airshow
dus jij doet liever een n-1 dan een dogfight
dus jij word liever vergeleken met lesly nielsen dan tom cruise
dus jij schiet liever liever zaad dan een sidewinder:grijns:
dus jij hebt liever een recliner dan een schietstoel
dan snap ik t!!!
nix persoonlijks just to understand.
en je had ook nog de selectie moeten doen en halen natuurlijk, luchtmacht is geen vliegschool!!!
gr rigid
 
Re: liever civiel????

Re: liever civiel????

Oorspronkelijk gepost door rigid2000
liever civiel???!!!

aha, dus jij vliegt liever 250 kias dan mach 2.0
dus jij vliegt liever 10 graden bank dan inverted
dus jij vliegt liever elke keer de zelfde route dan elke keer anders
dus jij houdt liever rekening met pax dan met time over target
dus jij zit liever naast een oude captain dan alleen
dus jij vliegt liever een circuit dan een airshow
dus jij doet liever een n-1 dan een dogfight
dus jij word liever vergeleken met lesly nielsen dan tom cruise
dus jij schiet liever liever zaad dan een sidewinder:grijns:
dus jij hebt liever een recliner dan een schietstoel
dan snap ik t!!!
nix persoonlijks just to understand.
en je had ook nog de selectie moeten doen en halen natuurlijk, luchtmacht is geen vliegschool!!!
gr rigid


Wees blij dat er civiel is,

anders had je met je autotje naar spanje gemoeten op vakantie :grijns:
 
goed gevonden Rigid.

enne wie wil er nu nog naar Spanje toe??? zonnen tussen de sjonnies en anita's???

op zijn minst Nice;) maar Liguria is ook goed.
Maar moest het dan toch Spanje worden, met de motor is het leuker dan met het vliegtuig
 
Is er iemand naar de infodag op 9 mei jl. geweest en zo ja, kan hij/zij daarover wat melden?
 
cheers

cheers

cheers does!!! ik heb em gelezen en je hebt een email in je wannado account. hoor je wel weer!!!

en count blah.....je hebt gelijk....ben erg blij dat de civiele er is....is namelijk een hele goeie 2e voor mij. vlieg nu civiel en vind t fantastisch. alleen insinueer je dat ik t niet leuk vind om in mijn super bolide, lees vw golf 1.8 uit 1988 met open dak sportvelgen en elec stoelen + 6 tapeholders, naar spanje te rijden en dat is natuurlijk niet waar:rolleyes:

zeg jetjock, bevalt t bij die luxemburgse maatschappij??? vast wel...of ben je al verder aan t kijken???

gr van een ex-collega en gr aan de rest.
rigid
 
Back
Top