Vliegtuigje huren op kreta

JC

Active member
Heeft iemand hier ervaring mee? Ga deze week op vakantie naar bovengenomed eiland, en tjsa, er is daar een luchthaven...

Licence conversie, staat van kisten, is er uberhobt moeglijkheid tot huur?
Hoe is het luchtruim in Kreta/Griekenland, druk?

Ben in het bezit van JAA PPL.

Alvast bedankt voor de info!


Greetz,

JC
 
JC said:
Heeft iemand hier ervaring mee? Ga deze week op vakantie naar bovengenomed eiland, en tjsa, er is daar een luchthaven...

Licence conversie, staat van kisten, is er uberhobt moeglijkheid tot huur?
Hoe is het luchtruim in Kreta/Griekenland, druk?

Ben in het bezit van JAA PPL.

Alvast bedankt voor de info!


Greetz,

JC


Kun je je DA-40 niet meenemen als handbagare ;)

ps. Best aardige film geworden van afgelopen dinsdag.
Over 20 jaar geld waard, originele beelden van boven de dramatische vierdaagse
 
Je moet met je JAA-brevet gewoon een kistje kunnen meenemen. Ik weet niet of Griekenland inmiddels door de JAR-FCL audit heen is, maar ook voor die tijd accepteerden ze JAA-brevetten. Ik ben van mening dat Grieken wettelijk minstens 100m bij een vliegtuig vandaan zouden moeten blijven. Dit geldt zowel voor vliegers als technici. Hopelijk hebben anderen betere ervaringen.

Erik.
 
Hoi JC,

Had je dat niet eerder kunnen vragen? Heb in Griekenland gevlogen èn paar maanden gewoond! :) Het is echter jaren geleden maar goed. Heb eind jaren negentig/2000 eens vanaf Marathon gevlogen nabij Athene en wat tripjes gemaakt. In één woord geweldig mooi! Dat was via Arolechis Pireos (Aeroclub Piareus) op een Socata Tampico TB-9. Brevet en medical was geen probleem enkel een checkout. Het vliegveldje van Marathon is inmiddels gesloten. In 2002 heb ik op Kreta gewoond en volgens mij zijn er wel wat mogelijkheden. Afhankelijk van waar je zit zou je eens kunnen kijken op het vliegveldje van Sitia of anders Heraklion en heel veel navraag doen. Laat je niet gek maken en blijf doorvragen en doorzoeken totat je bij de juiste persoon bent gekomen. In de luchthaven terminal van Heraklion bijvoorbeeld aan de checkin zijde heb je een eerste verdieping vol met kantoortjes en daar zit ook wel wat gevestigt (schooltje/club of zo), echter nooit aanwezig, dus moet je ze bellen (nummer hangt op de deur geplakt). Op Santorini weet ik een C172 te staan van ene Giorgos maar ben ze nummer kwijt (oude telefoon). Korte termijn actie: loop naar die 1e verdieping van de terminal op Heraklion. Daar vind je ook een meteo office uit het jaar nul, maar goed, die vent die dat runt is heel erg aardig en kan je ook wat tips geven. In die zelfde gang zit dacht ik (kan het me niet goed herinneren) een schooltje/club. Tip: Vliegen van Heraklion naar Santorini is geweldig! De dolfijnen onder je zwemmen met je mee. Heel veel succes en vooral veel plezier als het je lukt en laat me weten hoe het je vergaan is :)

Groetjes uit Arnhem!
 
Bedankt voor julliereacties. Zal eens goed rondkijken daar.

Als ik mooie foto's heb zal ik ze wel posten.

Greetz,

JC


PA28: mag maar 20 kg bij HV, en DA40 is 850 empty... jammer.
 
Is het nog gelukt dat vliegen op Kreta LGIR? Ben ik benieuwd naar omdat ik er deze zomer misschien ook naar toe ga.....vertel even over je ervaringen daar qua GA....:rt:
 
Santorini is ZEKER een aanrader!
Net als Samos. Niet dat dat zon mooi eiland is maar met een beetje wind er bij is dat een approach die je niet snel zal vergeten! :grijns:

Vliegse!
 
Ik ben daar in augustus nog geweest, maar kan me niet herinneren dat daar iets van GA te vinden was. (op LGIR Heraklion). Alleen maar grote luchtvaart en heeeeel veel militair spul hier en daar verstopt.

Men zou die andere luchthaven eens kunnen proberen, maar liggen wel 4 uur rijden uit elkaar verwijderd.
 
Ik heb wel deze FTO op LGIR (Iraklion) kunnen vinden:

http://www.cretaneagle.com/

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb het gevoel dat ze je in Griekenland nogal snel uitkleden qua landingsgelden + handling. Ik heb namelijk gelezen dat Thessaloniki 500 euro kost voor een Mooney, Schiphol is er niks bij zeg....:1855:
 
Hoi,

ik heb zelf met Cretan Eagle gevlogen. Ik ben in mijn hele (beperkte) luchtvaartperiode nog nooit zo goed en vriendelijk geholpen. Echt een aanrader.

Over de prijs: ja, Kreta is wel wat duurder. Wat betaalde ik voor een C150 met instructeur.... zal thuis eens kijken.

Wel mooi, met zeer ervaren airline captain als instructeur, die liet even zien wat een short landing on the numbers is... je schrikt je rot, maar hij kwakt hem daar exact op die numbers, en 50 meter later sta je stil.

PM me voor meer info.

Greetz,

JC
 
Back
Top