Vliegtuigen aan de grond

Niks gehoord over de MD-11 uitfasering, had ooit begrepen dat het extreem duur was om de KLM MD-11's om te bouwen naar freighters, iets met een niet versterkte vloer ofzo, maar weet het fijne er niet van.
 
Dus? Da's toch meer iets voor de nieuwe eigenaar/operator? Feit is wel dat de MD11F nog altijd qua performance voor vele missies ongeëvenaard is. Natuurlijk staat de T7F qua payload/range nog een stapje hoger, maar daar hangt dan ook een flink prijskaartje aan.
 
@Fokkerkoning

Alleen de KLM en misschien (nog) een paar van World vliegen met pax uitvoeringen, de rest is allemaal full F geworden (inclu die van MP). Het zal dan wel rendabel zijn. ;-)
 
2 x MD11 aan de grond om voor spare parts te zorgen.... 2 x MD11 om als reserve te dienen voor productie van de overige 6...

bron binnen vliegdienst KLM
 
LH heeft groot gelijk, als de concurrent van het moederbedrijf wordt verplicht een deel van z'n freighters te parkeren ben je toch gek als je niet in dat gat springt? Straks gaat Atsma ook nog klagen over al die clubs die vanuit Kenia bloemen naar AMS vervoeren. Laat 'm z'n energie eens spenderen aan 'Parijs', de Sukkel.
 
LH heeft groot gelijk, als de concurrent van het moederbedrijf wordt verplicht een deel van z'n freighters te parkeren ben je toch gek als je niet in dat gat springt? Straks gaat Atsma ook nog klagen over al die clubs die vanuit Kenia bloemen naar AMS vervoeren. Laat 'm z'n energie eens spenderen aan 'Parijs', de Sukkel.

+1

En Parijs zit echt te slapen. Er moet echt wat gebeuren anders vrees ik het ergste voor Cargo.
Haast is geboden!
 
Nou eigenlijk van alles, Toiletten, deurtjes, galleyonderdelen etc.
Ik hoorde dit van een GWK'er aan boord, die melde mij dat het vooral moeilijk is om aan cabine parts te komen, en dat airframe parts nog wel redelijk gaat omdat er ook freigthers rond vliegen met dezelfde onderdelen.

Overigens schijnt HAV als bestemming te blijven, en alleen PUJ er af. Loopt goed aldus de station manager.
 
Back
Top