Vliegtuigcrash in Rusland

Lion with Wings

New member
Doden door vliegtuigcrash in Rusland

Laatste update: 21 juni 2011 00:47
MOSKOU - In Rusland zijn meerdere mensen om het leven gekomen door een vliegtuigongeval. Er waren 43 passagiers en vijf bemanningsleden aan boord van de Toepolev Tu-134, die neerstortte in de omgeving van de noordwestelijke stad Petrozavodsk.

Dat meldden de Russische autoriteiten in de nacht van maandag op dinsdag. Het vliegtuig was onderweg van de hoofdstad Moskou naar Petrozavodsk, dat ongeveer 400 kilometer ten noorden van Sint-Petersburg ligt, nabij de grens met Finland.

De Toepolev verdween rond middernacht van de radar. Het toestel zou vlam hebben gevat toen het crashte op een snelweg.

m1gz7d0axqiu.jpg


(bron)
 
ULPB 202300Z 26004G09MPS 3000 BR RA OVC008 14/14 Q0991 TEMPO 1500 RMK QFE740/0986 SC0.6

ULPB 202330Z 25005G10MPS 4000 RA BR OVC011 Q0992 TEMPO 2000 RMK QFE740/0987 SC0.6

rwy 02/20, 8202 x 157feet, CON, Beide NDB approach... zal dus hogere minima dan het weer geweest zijn ???(heb geen jeppview)
 
Het wordt echt tijd dat rusland eens beter omgaat met veiligheid. Die tupolev crap uit de soviet tijd kan toch echt niet meer.
Ik denk dat een hoop vliegers 'nog' graag op de Tupolev Tu-134 'zouden' willen vliegen ;)

In de Air Disaster Database, komen 27 Tu-134 ongevallen voor, welke 'nagenoeg' alleen te wijten zijn aan Human Factors (Pilot error).

Mijn gevoel zegt, dat dit ook bij deze tragische crash het geval is. Zeker als je bedenkt, dat MAPt 3.5km (OCA 208 / OCH 162) voor de threshold ligt.
 
Mijn gevoel zegt, dat dit ook bij deze tragische crash het geval is. Zeker als je bedenkt, dat MAPt 3.5km (OCA 208 / OCH 162) voor de threshold ligt.

Je bent echt een nasty piece of work he? Het wrak ligt nog te roken en de geweldige self-proclaimed accident investigator weet alweer zeker dat het aan pilot error ligt. Vanaf nu sta jij op mijn ban lijst, lutser!
 
Tsja, daarvan zijn er dan ook heel veel gemaakt geweest. En ze zijn zo degelijk dat ze maar blijven meegaan, en uitnodigen tot minder-dan-perfect onderhoud.
 
Je bent echt een nasty piece of work he? Het wrak ligt nog te roken en de geweldige self-proclaimed accident investigator weet alweer zeker dat het aan pilot error ligt. Vanaf nu sta jij op mijn ban lijst, lutser!

Ook officiele instanties, (zie post Avian) spreken hun "mening" uit over het ongeluk en gooien zonder moeite hun eigen piloot voor de leeuwen.

De Russen die een ongeluk van hun eigen Tupolev op het eerste uur verklaren met een pilotenfout, doet mij denken aan de Fransen die hetzelfde doen op het eerste uur met ongelukken van hun eigen Airbus.
 
Ook officiele instanties, (zie post Avian) spreken hun "mening" uit over het ongeluk en gooien zonder moeite hun eigen piloot voor de leeuwen.

Het blijft gewoon erg onprofessioneel.

Ik en een pak collega's vinden het echt niet kunnen dit soort uitspraken terwijl het wrak nog ligt te roken.
Tot het verslag gepubliceerd is, zwijg je als aviation professional.

Agree with KL. Hoe moeilijk kan het zijn om je neutraal op stellen tot er een objectief rapport is.
 
objectief rapport is.
Objectief? Keep on Dreaming ;)

Er zijn 'legio' AAI Finals, waar externen (Piloten organisaties, luchtvaartmaatschappijen, fabrikanten en overheden enz.) ter bescherming van hun reputatie, een serieuze vinger in de 'onafhankelijke' onderzoekssoep ......
 
Dat er in rusland direct gewezen wordt naar mensen zodat die alle schuld op zich kunnen nemen ..? Daar mag niemand meer van op kijken. Ik vind het een walgelijke praktijk.
 
Ik denk dat een hoop vliegers 'nog' graag op de Tupolev Tu-134 'zouden' willen vliegen ;)

GBoF, jammer dat je je zo op de kast laat jagen. Nu ja, niet in de quote, maar wel in de rest van je bericht. Waar het ongeluk aan ligt, geen idee, maar de persoon waar jij op reageert vind ik persoonlijk nog wel een sterker staaltje van onvermogen tentoonstellen. Al twee maanden (en 11 berichten) actief op Airwork en hij weet nu al dat alle tupolev's zo oud zijn dat ze van ellende uit elkaar vallen.

(n.b. Als je voor mij een lift in de cockpit van een Tupolev kan regelen, dan sta ik uiteraard gelijk klaar.)
 
Ik denk dat je wel even wat meer relaxed kan reageren KL. Speculatie en discussie daar is zo'n forum voor.
Je weet net zo goed als ik dat een officieel rapport jaren op zich kan laten wachten.
Als je dat stoort zou je kunnen proberen om dit soort threads niet meer te lezen.
Dat " professioneel" je mond houden is echt onzin.
 
Het blijft gewoon erg onprofessioneel.

Ik en een pak collega's vinden het echt niet kunnen dit soort uitspraken terwijl het wrak nog ligt te roken.
Tot het verslag gepubliceerd is, zwijg je als aviation professional.

En daar ben ik het ook helemaal mee eens hoor. : )

Als zelfs je "eigen" mensen op de thuisfront vanaf dag een "the devil's advocate" spelen, moeten (ok... mogen) juist de mensen zoals op een community als Airwork toch wat voorzichtiger zijn. Daar was mijn post een beetje voor bedoeld.

(ik reken mezelf natuurlijk niet tot de pro's, just to be clear).
 
Ze vinden hun eigen dingen allemaal geweldig en perfect, dus in de ogen van de regering kan daar niks mee zijn.
De Turken en de Fransen denken er net zo over.

Safety record score:

Aeroflot Russian Airlines: - (minus) 131% below average
Turkish Airlines: - (minus) 103% below average
Air France: - (minus) 80% below average

bron

De crashed Tu-134A3 (RA-65691) was 31 jaar jong en operated by RusAir.

RusAir is 100% eigendom van Clintondale Aviation.

Sinds de oprichting van RusAir in 1994, is dit hun 'allereerste' eerste crash en RA-65691 zou (hearsay) in top notch conditie zijn.

Zie ook m'n eerdere post m.b.t. positieve safety record Tu-134.

In tegenstelling tot de 'Westerse' magnenta ..., is de Tu-134(A3) nog 'n echte 'analoge hard ball' pilots plane met ventilators to keep the pilots cooled ;)

Hedendaagse magnenta jockeys, zouden bij 'n 2 NDB (AIP Chart), onder dezelfde weersomstandigheden en waxine ALS, waarschijnlijk met geknepen en natte bilnaad ....., terwijl dit voor de Russen dagelijkse kost is.

Of het nu magnenta of analoog is, qua 'final' decision making maakt het m.i. geen verschil.

It's all about stick to the numbers and/or Stupid Operating Procedures (SOPs) etc., and if it doesn't or ain't look good, go around.

Zo'n 70% van de accidents is spijtig genoeg te wijten aan Human factors (Pilot error) incl. inadequate training.
 
Last edited:
Back
Top