Vliegtuig stort neer in Roermond

Pantryman

New member
Bron: nu.nl

ROERMOND - In de Vondelstraat in Roermond is maandag rond 18.25 uur een sportvliegtuigje neergestort. Daarbij is een persoon om het leven gekomen, aldus de politie.

Het is onduidelijk of er nog andere slachtoffers zijn gevallen.

Het dodelijke slachtoffer is vermoedelijk de piloot. Volgens ooggetuigen was het toestel loopings aan het maken en raakte het daarbij een boom. Het stortte neer op een grasveld aan de Vondelstraat. De hulpdiensten zijn aanwezig.


http://www.nu.nl/news/1029209/14/Sportvliegtuigje_stort_neer_in_Roermond.html
 
Lekker respectvolle opmerking..

En we zijn maar weer eens uit de stratblokken..............

Respect, sympathie, rouw, grapen & grollen, conclusies trekken en ga zo maar door.

Ik heb een pot koffie gezet en wacht met spanning af wat we over dit ongeluk allemaal gaan zeggen en hoeveel modder er gegooid gaat worden.
 
Wat een klont :traantjes

Aan de reg. te zien D-K... was het een motorzwever.
 
Gelukkig dat ik niet eerder gereageerd heb op dit topic. Had inderdaad wel eens een stomme opmerking geweest kunnen zijn nu schijnbaar blijkt dat de man niet aan het stunten was (gezien zijn leeftijd lijkt me dat ook niet zo logisch achteraf). Wellicht had hij wel een beroerte gehad door de stress of zo omdat hij de weg kwijt was...
 
Gisteren hadden ze bij CAZ (radio station) contact met de luchtverkeersleider van het veld waarvan deze man was vertrokken. De man was een bekende op het veld, en de verkeersleiding nam aan dat de man in paniek aan de knuppel is blijven trekken, waardoor de kist stallde - voorover dook ("halve looping") - stallde - voorover dook etc.

Was overigens 76 jaar oud.

In ieder geval een naar ongeval.
 
Ik denk dat iedere vlieger op dit board wel eens heeft gehad dat hij met weinig ervaring ooit een keer niet zeker was van zijn positie en door afwisselend op de kaart en afwisselend buiten zoekend het vliegen in een bepaalde mate vergat.

Enig verschil is dat ik die ene keer op 1500 meter zat...

Aviate-navigate-communicate
 
Diana, I know, zag het nog niet staan in het bericht dus ik dacht even wat extra info toe te voegen :p. Stond te boek als een zeeeer voorzichtig vlieger (Ook hier geen garanties uiteraard).
 
Back
Top