Pirke
New member
Binnenkort heb ik mijn PPL examen en ik overweeg de aanschaf van een vliegtuig. Een lokale strip op slechts 5 minuten rijden (TrafficPort Venlo) heeft echter alleen mogas. Het alternatief is een uur rijden naar een veld dat zowel 100LL als jet A1 heeft, maar waarbij de stallingskosten 2x zo duur zijn.
Ik probeer me nu te bedenken wat wijsheid is:
- dichtbij stallen zonder dat je daar ook kan tanken
- specifiek een vliegtuig zoeken dat op mogas zou mogen vliegen (en alle risico's zoals vapor lock accepteren)
- mijn lokale strip overhalen om ook 100LL aan te gaan bieden (willen ze als er genoeg vraag naar is, maar dat is waarschijnlijk meer dan ik alleen)
Mijn initiele eerste reactie is dat het me nogal omslachtig lijkt om niet op je thuisveld te kunnen tanken. Aan de andere kant scheelt het me per vlucht 2 uur reistijd in de auto, en bij overlands kun je ook op je bestemming tanken, waardoor het probleem misschien meevalt.
Wie heeft er ervaring in een vergelijkbare situatie?
Ik probeer me nu te bedenken wat wijsheid is:
- dichtbij stallen zonder dat je daar ook kan tanken
- specifiek een vliegtuig zoeken dat op mogas zou mogen vliegen (en alle risico's zoals vapor lock accepteren)
- mijn lokale strip overhalen om ook 100LL aan te gaan bieden (willen ze als er genoeg vraag naar is, maar dat is waarschijnlijk meer dan ik alleen)
Mijn initiele eerste reactie is dat het me nogal omslachtig lijkt om niet op je thuisveld te kunnen tanken. Aan de andere kant scheelt het me per vlucht 2 uur reistijd in de auto, en bij overlands kun je ook op je bestemming tanken, waardoor het probleem misschien meevalt.
Wie heeft er ervaring in een vergelijkbare situatie?