Vliegtuig negeert vliegverbod boven Nijmegen

RAH

New member
Vliegtuig negeert vliegverbod boven Nijmegen

DRIEBERGEN - Een motorzweefvliegtuigje heeft het vliegverbod boven Nederland aan zijn laars gelapt. Het Korps landelijke politiediensten (KLPD), dat het gesloten luchtruim controleert, ontdekte het toestel vrijdagmiddag op de radar.

Het vloog ter hoogte van Nijmegen van Nederlands naar Duits grondgebied. De piloot is nog niet achterhaald, aldus het KLPD zaterdag.

Het Nederlandse luchtruim is sinds donderdag 18.00 uur gesloten voor vrijwel alle luchtverkeer. Vanuit IJsland drijven asdeeltjes over als gevolg van een vulkaanuitbarsting op het eiland. Die kunnen schade berokkenen aan vliegtuigmotoren.

De identiteit van het toestel is bekend. De luchtvaartpolitie zal de piloot opsporen. Hij of zij kan een proces-verbaal tegemoetzien wegens een luchtvaartovertreding.
Overigens geldt in Duitsland geen vliegverbod voor kleine vliegtuigen. Ze mogen het luchtruim in tot een hoogte van 600 tot 700 meter. Het door het KLPD gespotte toestel zou mogelijk de grens met Nederland per ongeluk zijn overgevlogen.



Wat kan zo'n persoon in kwestie precies verwachten?
 
Broek uit en klokkespel zal professioneel worden gezandstraald;)

nee, even serieus
geldboete lijkt me, toch?
 
Eigenlijk moet hij alleen een boete krijgen als hij was neergestort. Dan was het vliegverbod tenminste terecht geweest..

Vind ik.
 
Broek uit en klokkespel zal professioneel worden gezandstraald;)

nee, even serieus
geldboete lijkt me, toch?

'klokkespel' en 'zij' gaan niet samen ;)

maar vlieg ontzegging bepaalde tijd? hoogte vd boete (€€)?
 
Wat kan zo'n persoon in kwestie precies verwachten?

Gratis een gedegen onderzoek naar zijn ge-as-straalde voorruit, diepgaande inspectie van zijn pitot buis en static port, en grondig onzerzoek van zijn motor, en een bloemetje als dank?
 
Eigenlijk moet hij alleen een boete krijgen als hij was neergestort. Dan was het vliegverbod tenminste terecht geweest..

Vind ik.

Tsja, dan betaal ik die boetes voor 70km/h te hard ook maar niet, ben immers niet verongelukt...

Verbod = verbod. ben je het er niet mee eens, kun je proberen het te veranderen, zoals Hartman aan het doen is. Wil je een punt maken door het verbod te overtreden, moet je ook niet miepen als je de sanctie daarop moet betalen, dat was van te voren bekend.
 
Tsja, dan betaal ik die boetes voor 70km/h te hard ook maar niet, ben immers niet verongelukt...

Verbod = verbod. ben je het er niet mee eens, kun je proberen het te veranderen, zoals Hartman aan het doen is. Wil je een punt maken door het verbod te overtreden, moet je ook niet miepen als je de sanctie daarop moet betalen, dat was van te voren bekend.

Je hebt helemaal gelijk. Beetje kort door de bocht wat ik zei, maar ik vind dat het verbod te streng is. Kijk maar naar de KLM vluchten die probleemloos zijn uitgevoerd.
Bovendien kost dit verbod die vliegsector miljoenen per dag, zonder dat ze iets fout doen. Dus eigenlijk worden de airlines nu benadeeld terwijl er gewoon (onder voorwaarden) gevlogen kan worden. Maargoed, je mag de regels inderdaad niet zomaar aan je laars lappen.
Gelukkig zijn er mensen nu hard aan het werk om dit voor elkaar te krijgen. Go Hartman!

DCP
 
Je hebt helemaal gelijk. Beetje kort door de bocht wat ik zei, maar ik vind dat het verbod te streng is. Kijk maar naar de KLM vluchten die probleemloos zijn uitgevoerd.
Bovendien kost dit verbod die vliegsector miljoenen per dag, zonder dat ze iets fout doen. Dus eigenlijk worden de airlines nu benadeeld terwijl er gewoon (onder voorwaarden) gevlogen kan worden. Maargoed, je mag de regels inderdaad niet zomaar aan je laars lappen.
Gelukkig zijn er mensen nu hard aan het werk om dit voor elkaar te krijgen. Go Hartman!

DCP
Daar ben ik het mee eens. Een initieel verbod is nog ligisch, maar dan dagen niets doen en maar wachten tot het overtrekt is niet slim... Meten=weten..
 
Back
Top