Vliegtocht 2014

Alweer fijne lectuur, dankje!

Een kleine anekdote.

Op de laatste dag vertrokken we van Donaueschingen. Plan was om via een tussenstop op Koblenz-Winningen naar thuisbasis Rotterdam te vliegen. We zijn zonder vliegplan vertrokken. Zo'n 10 mijl voor Koblenz zagen we dat de Moezel/Rijn in lage bewolking hingen. We hadden al contact met Langen Info, en meldden dat we wilden uitwijken naar Rotterdam.

Langen Info: Did you file a flight plan?
PH-WKB: Negative, can we file one on air?
Langen Info: Negative

PH-WKB Intercom: stelletje apparatsjiks!

Even overlegd: we maken een tussenstop op Aachen Merzbrück en filen dan naar Rotterdam. EDKA ingevoerd in de GPS en Langen onze intenties verteld. Dat was een half uur vliegen.. ' Zeg Mike, heb je hier 3G-dekking?' We zaten op 4500 ft. En ja, een 3G-signaal. Mike filet vliegplan van EDKA naar EHRD.

Even later Langen Info: PKB, uhm, we have found your flight plan from Aachen Merzbrück to Rotterdam, but you don't have to land there. We will activate your flightplan when you're abeam.

En zulks geschiedde :yeehaa:
 
Hehe, goed verhaal... Maar je moet dan wel met twee aan boord zijn.
En dat van die apparatsjiks bleek dus nog mee te vallen, ik kan me voorstellen dat ze onder sommige regels nu eenmaal niet onderuit kunnen maar wel hun best doen om ervan te maken wat ze kunnen, in de gegeven omstandigheden. De enkele keren dat ik Langen Information heb opgeroepen viel dat telkens erg mee, in alle geval.
 
En dat van die apparatsjiks bleek dus nog mee te vallen, ik kan me voorstellen dat ze onder sommige regels nu eenmaal niet onderuit kunnen maar wel hun best doen om ervan te maken wat ze kunnen, in de gegeven omstandigheden. De enkele keren dat ik Langen Information heb opgeroepen viel dat telkens erg mee, in alle geval.
Ja, zeker. In Duitsland roep ik in de meeste gevallen Langen Info wel op. Prima ervaringen mee, en ons gemopper was van korte duur ;)
 
Mooie trip, bedank voor het posten. Zie dat je Autun hebt bezocht, als het even mee zit wilde ik daar dit weekeinde heen. Nog bijzonderheden?
 
Mooie trip, bedank voor het posten. Zie dat je Autun hebt bezocht, als het even mee zit wilde ik daar dit weekeinde heen. Nog bijzonderheden?
Rustig veld, althans op de donderdag dat wij er waren. AVGAS tanken na aankomst (ca. 14:30) was geen probleem. We werden geholpen door een oude baas (80+) die ons via de Romeinse opgravingen naar ons hotel heeft gebracht. Leuke plaats voor een wandeling en een terras pakken, wel wat toeristisch. Wij hebben overnacht in Les Ursulines. Mooi gebouw, mooie plek maar een beetje vergane glorie.

Taxi terug kun je het beste de avond tevoren al reserveren.

Veel plezier!
 
Kantoortje was inderdaad niet zo groot, maar cash afgerekend daar, geen passen. AVGAS € 2,12 en landings- of parkeergeld kenden ze niet.
 
Jazeker, zonder je draadje te willen kapen overigens. Mijn schoonouders hebben daar in de buurt een huisje. Samen met mijn dochter (2,5) ben ik er naartoe gevlogen afgelopen zaterdag, zondag weer terug. Zag een beetje op tegen al die verkeersgebieden in Noord-Frankrijk, maar dat viel allemaal reuze mee. Het hielp ook dat het prachtig weer was.
 
Back
Top