vliegscholen

bas123

New member
Hallo,

Op dit moment ben ik een plan aan het maken voor mijn eventuele vlieg carriere. Nu zijn er 2 opties die mij wel aanspreken.

1. Via een opleiding in Amerika
Uren: 1200 waarvan 500 op een meermotorig turboprop vliegtuig
Kosten: 120000 euro.

2. Of een opleiding met 200 uur in het buitenland en daarna een type rating + veel uren kopen.

Uren: 500 a 700
Kosten: rond de 120000 euro.
Type rating: op een A320 of B737

- Wat lijkt jullie de beste weg?
- Met welke optie denken jullie dat je het aantrekkelijkst ben voor een maatschapij?

Alvast bedankt.
 
Als je in Europa een baan wilt vinden zou ik voor optie 2 gaan.

Optie 1 kun je trouwens ook voor 50.000 Dollar doen. Zou zeker niet via een Nederlandse broker naar Amerika gaan. Afzetters.

FD


EDIT: Voor 100.000 Euro regel ik al je FAA/JAA brevetten, 1000 uur TT en een sol gesprek voor de CRJ.... Deal ? *1



*1 Tenzij je zakt voor je checkrides...
 
Last edited:
FD, als hij jouw optie kiest, gaat hij via een NLse "broker" naar Ameirka, en dat moest hij nu juist niet doen. Maak het niet zo moeilijk, is het toch al ..... ;)
 
FD, als hij jouw optie kiest, gaat hij via een NLse "broker" naar Ameirka, en dat moest hij nu juist niet doen.

Nee dat waren afzetters.

Maar FD is nog een grotere! :D :D :grijns:



als je moet kiezen, zou ik voor optie 2 gaan.
Of gewoon je opleiding doen en eerst eens solliciteren en als helemaal niets gaat alsnog een tr doen.
 
Wat dacht je van deze optie?

Vliegschool Seppe , 87.500,00 € voor Frozen ATPL , CPL IR SEP(A) en MEP(A), MCC Boeing 737 NG.

Wil je liever de TYPE rating, kan ook maar dan komt er een kleine 35.000 € bij.

Gehele opleiding zeer persoonlijke aanpak en alle uren in Europa gevlogen.

Waar je het ook doet in ieder geval veel succes.
 
Vraag maar eens rond bij de heren Vliegers van meerdere maatschappijen.
Men heeft meer respect voor de zgn. Vrije markters dan voor de vliegers welke van de KLS/NLS afkomen.
Veel meer motivatie en doorzettingsvermogen.
Van alle vliegers die ik ken welke op Seppe zijn opgeleid en dat zijn er nogal wat geweest is tot op heden slechts 1 man niet aan een baan gekomen.
 
En van Etten-Leur naar Seppe is slechts een steenworp.
Zelfs een stadsgenoot van jou is na afronding opleiding binnen een half jaar op de bok beland bij WestAir in Zweden.
 
Zelfs een stadsgenoot van jou is na afronding opleiding binnen een half jaar op de bok beland bij WestAir in Zweden.

En dit is zeer waarschijnlijk echt niet te danken aan vliegschool Seppe, maar aan de persoon zelf. Dus je kunt dan beter ergens anders je opleiding doen voor ongeveer de helft van de prijs, zoals in Dld bijvoorbeeld.

Grtz
 
Beste Thieu Hendriks,

Ben je nu reclame aan het maken voor vliegschool Seppe? Ben het ook helemaal niet eens met die opmerking m.b.t. de KLS of NLS. (Voor alle duidelijkheid ik heb geen van beide gedaan.) Daarbij dat je alle uren in Europa gevlogen hebt, heeft ook geen enkel voordeel.
Je spiegelt het allemaal echt overduidelijk voor als een belanghebbende.

Mijn Advies

Ga voor de goedkoopst mogelijke optie of kies voor KLS of NLS. En een rating B737 verloopt als je die niet gebruikt. En geen of nauwelijks uren op het type maakt het al helemaal onzinnig om te doen.

Grtz Mike5
 
Men heeft meer respect voor de zgn. Vrije markters dan voor de vliegers welke van de KLS/NLS afkomen.

Klopt, de NLS en KLS leiden geen doorzetters op, die vallen af tijdens de selectie
 
Heb mn basis training ook op Seppe gedaan om financiele redenen destijds. Ze hebben nooit tegen me gelogen, en geen beloftes gedaan die ze niet konden waarmaken.

Groep vrienden van mijn klas en andere klassen hebben indd een baan, maar hebben dit aan hunzelf te danken.

Tegenwoordig zit er een nieuwe baas en is het 10x beter als wat het ooit was.

Je zult ze nooit horen zeggen dat ze gewedlige connecties hebben of je aan een baan helpen. Dat moet je namelijk zelf doen (net als overal behalve op de KLS/NLS als je GELUK hebt).

Heb een baan nu, maar heb dit aan mezelf te danken. Als ik weer 17 zou zijn en in EU aan een baan zou willen komen zou het mij om 2 dingen gaan;

1) zo goedkoop mogelijk mn JAA CPL/ME/IR/MCC halen
2) Goedkoop mogelijk TR 320/737 scoren.

Jerom,

School naam zegt (over het algemeen) helemaal niets...

1) brevetten
2) (europa met name) type rating
3) ervaring/uren
4) kan ik een 4-daagse trip met hem/haar overleven..
5) indien 2 NVT is, ben je bereid voorover te bukken en 45K te betalen voor een baan.

Daar gaat het om.

Thieu,

Welkom op het internet.... Doe de groeten aan H Hendriks. van een lief eigenwijs rot ventje. No way on earth dat ie me vergeten is. :grijns:
 
Zal nog even mijn uitspraak een beetje nuanceren. Ik vind het niet betere opleidingen. En vind al helemaal niet dat er per difinitie betere piloten vanaf komen. (Lees goed per difinitie!)
Of dat de selectie's beter zijn. Je kan door de meest strengste selectie heen komen en voor de meest makkelijk bekend staande falen. (pjotr orno)

Maar deze opleidingen hebben nu eenmaal in Nederland en bij sommige buitelandse maatschappijen een voorkeurs positie. Dat heeft vliegshool Seppe (helaas voor hun) niet en daar betaal je toch al 87,500 euro voor.

Maar goed moet weer aan het werk hier, want kreeg al smsjes dat ik tijd over zou hebben. ;) (tot in Lisboa!:biertje: :biertje: :yeehaa: )

Grtz Mike5
 
Hoewel Thieu "Head of Training Flight Instructor" Hendriks een beetje propagandapraat aan het doen is, snap ik de kritiek van sommigen ook niet: Dat het niet de verdienste van de school is dat sommige studenten een baan hebben gevonden.

Moet je aan je handje worden begeleid en iemand anders een baan voor je regelen ofzo? Deze vliegers zijn in ieder geval niet weggestuurd bij airlines, dus dat betekent dat de opleiding in ieder geval goed is geweest.

Zelfs met de beste nazorg kun jij het zelf opkloten, maar als je weet wat je moet doen en hoe om een baan te krijgen, zal je dat ook lukken als er geen nazorg is. Dus ja, het is handig als er nazorg is, en het kan een pré zijn voor de school, maar er valt heel veel voor persoonlijk initiatief te zeggen!
 
Ben het zoals altijd met mijn grote vriend FD eens!

Scoor een zo goedkoop mogelijk JAA frozen ATPL ergens. (liefst niet DE goedskoopste, hou wel rekening met kwaliteit enigszins)

Doe daarna een A320/B737 typerating met een stage programma.

Ik heb 105 000 euro geinvesteerd in mn opleiding (excl huisvesting, rente, verzekeringen, levenshonderhoud etc).
Daarna had ik:
JAA CPL(A), MEP, SEP, IR-SE, IR-ME
JAA ATPL theorie
1 MCC cursus (Beech 200/1900c)
1 JetOrientationCourse A320
1 A319/A320/A321 typerating
500 uur als F/O op de A320

Daarna: een hele goede baan.

Dit kan nog goedkoper! In mijn ogen is dit de kleinste investering/grootste kans op een baan

succes

S
 
Back
Top