vliegscholen canada

daanveen

New member
Hallo allemaal,

heeft iemand nog informatie over integrated vliegopleidingen in Canada? Of heeft iemand deze weg al eens belopen? Ik hoor het graag, ben nog steeds zoekende naar een voor mij geschikte opleiding.

DV
 
Hoi Daan,

Een integrated opleiding in Canada ken ik eigenlijk niet, misschien helpt het volgende je:

Ik ben in Juni 2004 in Canada, Montreal geweest en heb daar Cargair bezocht. Goedlopende school en het vliegmateriaal ziet er allemaal goed uit. Ze geven er in het Engels en Frans les. Je volgt daar een CPL opleiding van 8-9 mnd. In de regel wordt ATPL daar pas genoemd als je na 1500h op een grote twin daar het examen voor mag doen. Graag had ik ook nog een paar scholen in Vancouver bezocht maar daar was geen tijd meer voor. Wel heb ik contact met ze gehad, zijn ze nooit te beroerd voor (ze verkopen hun opleidingen immers graag!). Probeer het zou ik zeggen.

Zelf heb ik inmiddels besloten dat ik toch ga proberen een opleiding in Europa te doen. In Canada mag het dan wel een stuk goedkoper zijn, maar de banenmarkt is ook daar slecht, zeker voor niet Canadezen, en de conversie naar JAR is niet echt heel makkelijk. Als je vragen hebt laat het me weten.

Cargair Victoria Flying College ProIFR Juan Air
 
Inmiddels heeft ook Cargair Montreal een opleidingstraject voor JAA, althans samenwerking met een Zwitserse school. Dit is interessant omdat de kosten, in vergelijking met Harvs Air en Moncton best laag zijn.

Ik heb met Cargair en hun Zwitserse partner Air Espace Suisse contact gehad en het verhaal ziet er best goed uit. Ik twijfel nu of ik RWL in Mönchengladbach wil gaan doen of Cargair / Air-Espace. Ik heb heel wat vliegscholen tegen elkaar afgewogen en deze 2 blijven voor mij over.

Met de Canadase variant bespaar je minimaal ca. €20K en ben je een half jaar eerder klaar. Ik vraag me wel sterk af hoe Europese maatschappijen tegenover een Canadese training met een distance-learning-ATPL staan. Kan me voorstellen dat deze combinatie (nog) niet zo populair is. Iemand..?
 
Montreal here I come..

Montreal here I come..

Dinsdag 24 Mei vlieg ik naar Montreal om daar met mn vliegopleiding te beginnen! :rt: :D

Lang over na gedacht, veel scholen en andere zaken tegen elkaar afgewogen.. we gaan het nu gewoon proberen. Ik heb er veel zin in. Voorlopig staat gepland PPL-CPL-ME/IR-Instruction rating

Tzt post ik het adres van mn weblog, voor de Canada-geinteresseerden onder ons. Ik probeer bij te houden wat de kosten zijn, duur vd opleiding etc. En natuurlijk hoe de opleiding zelf is.

Voor alle adviezen, hints, aanbevelingen etc.: thanks all! :radar:
 
Veel succes en zeker ook heel veel plezier.

Doe het veilig, dan doe je het lang :grijns:



En pas op voor windshear op short final :D
 
Siera Mike Delta, Hoe is het je bevallen in canada met je brevet te halen? Kun je iets meer vertellen over die vliegschool?

Justin
 
Siera Mike Delta, Hoe is het je bevallen in canada met je brevet te halen? Kun je iets meer vertellen over die vliegschool?

Geweldig! Ik heb er elke minuut van genoten, het was 1 groot avontuur. Geweldige (vlieg)vrienden aan overgehouden, van Afrika tot Japan. Het is wel een beetje te vergelijken met USA denk ik.

+ Enorme gebieden en parken ongerepte natuur, ontelbare meren.
+ Landingsgelden..? Wat zijn dat? Heel enkel betaal je ergens een paar dollar.
+ VFR nachtvliegen met een toffe instructeur die thermoskan koffie meeneemt voor onderweg, relaxed.
+ Vliegschool zelf was prima, kleine minpuntjes, goed onderhouden vliegtuigen, 99% bilingual.
+ Montreal is een wereldstad. Mooie vrouwen. Nog nooit zoveel vrouwelijke piloten gezien :kiss:
+ Met de Chevy Corsica (de Canadese Opel Corsa) via Pont Jaques Cartier naar het vliegveld doet me nog steeds terugverlangen..

- In Quebec spreken ze in de lucht niet alleen Frans maar ook Quebecois. Dont even think about learning it..
- Geweldig weer goed in de zomer, maar als de winter begint.. nog nooit zoveel sneeuw gezien.
- Omzetten alle papiersh*t van ICAO -> JAA Wat een enorme geld- en tijdsverspilling.

Echt aanraden doe ik het niet aan iedereen.. tenzij je +30 bent en geen ton meer wilt investeren in je opleiding. Zelf had ik het niet willen missen..:grijns::grijns:

Check mn bescheiden weblogje vliegopleiding montreal en kijk in de history van 2005. Vragen? Vraag!
 
Back
Top