Vliegkaart Marokko

Tomahawk

Member
Hallo allemaal

Zoals elk jaar ga ik ook dit jaar samen met drie andere vliegers een mooie lange trip maken. We hebben inmiddels een hoop europeese bestemmingen achter de rug en we wilde daarom dit jaar een tandje verder. Zo ontstond het plan voor de eindbestemming Fes in Marokko. IFR enroute is inmiddels in bestelling maar ik zou het ook prettig vinden als we een VFR kaart mee kunnen nemen. Die is echter onmogelijk te vinden. Pilot shop Aalsmeer en Lelystad konden in ieder geval niet helpen. Wie o wie heeft toevallig een exemplaar liggen? Een verlopen kaart is ook oke.

Daarnaast zouden we zeer geholpen zijn als iemand een printje van de IF app plates zou kunnen maken van GMFF en GMTT. Onze jepessen is namelijk alleen EUR.

Hoop dat iemand kan helpen!

Groet.
 
Ik zal dit weekeind eens kijken voor de IF plates. PM me zaterdag even ter herrinnering en voor je email adres.

Leuke tocht!
 
De VFR kaart van Marokko bestaat uit een aantal delen. Ik heb Marrakech Zuid-Marokko schaal 1/1 000 000, gedateerd 20 april 1994 en ik heb een gekopieerde versie van Rabat, Noord-Marokko, De Marrakech kaart is in kleur. Daarbij heb ik de Guide VFR. Is al oud maar ze hebben niet veel anders. Alles gekocht voor een trip in 2005 naar Gran Canaria en Marokko (zie mijn webstite)Ik heb ook nog TPC G-1D schaal 1/500000, editie 6. Stuur maar een pm als je interesse hebt.
 
Tip ;)

Neem ruim vooraf contact op met de Royal Mohammed X (ben de tel kwijt) Aeroclub van je entrypoint.

Doorgaans uiterst vriendelijk en zeer behulpzaam (kaarten, fuel e.d.).

BTW gave trip ;)
Zelfontbrander of Sparkplugged?
 
Ha GB,

Dank voor de tip. Ik zal eens proberen een aeroclub in Fes te benaderen.

We gaan overigens met een sparkplugged exemplaar (turbo Arrow).
 
We gaan overigens met een sparkplugged exemplaar (turbo Arrow).
Goeie keus ;)

Full fuel, 3 man, flightgear + bags wel ff de W&B in de gaten houden, m.n. CG.

De beste (indien niet gesloopt door Stella) hot and high, retract the gear and disappear, Turbo Arrow (IV) in NL is de JMB. Intercooler + cowl flaps.
 
Last edited:
Hmm.. voor toekomstige vluchten misschien een optie. Zal eens kijken of de JMB ergens te huur staat.

Voor nu een arrow III uit EHLE. Vind trouwens een lage tail lekkerder vliegen...
 
Hmm.. voor toekomstige vluchten misschien een optie. Zal eens kijken of de JMB ergens te huur staat.

De JMB is operated bij Stella.

Voor nu een arrow III uit EHLE. Vind trouwens een lage tail lekkerder vliegen...
De oude kist van Jan van der Meer dus ;)

Eenmaal je de T-Tail trukendoos kent (o.a. iets drukken tijdens Takeoff roll tot zo'n 50/55 KIAS en nog veel meer, maar dat ga ik hier niet .... ;)) dan is de IV net zo aangenaam als de III.

Nadeel van alle Piper SE T-Tails en daar heb je 'n punt, ze blijven (zonder yaw demper) fishtailen.
 
Back
Top