Vlieger worden na MBO

Ik heb laatst een mail naar de IB gestuurd of ik in aanmerking kwam voor stufi en of ik op moest geven dat ik een vliegopleiding ga doen. Ik kreeg als antwoord dat alle vliegopleidingen (in NL en buitenland) priveopleidingen zijn en dus niet in aanmerking kom voor een tegemoetkoming.

Maar waarom wel bij NLS en bij andere scholen niet, is daar een speciale reden voor?

Groeten,
Steven
 
waar ze al heel lang naar hebben gestreeft , en de rest is gewoon te lui

en kijk naar de KLS, bedoel die heeft dat niet nodig ..... ( :rolleyes: )
 
(ik heb bovenstaande berichten niet gelezen, dus vergeef me als ik in herhaling treed hier..)

Een paar dingen buddy..

Nooit geschoten is altijd mis!! Ik heb erg veel respect voor een paar “oud” (letterlijk in deze :D) klasgenoten die hebben besloten om er destijdes gewoon voor te gaan! Ipv idd oud worden en zich telkens maar weer af te vragen “what if…” ..

Maar, de banenmarkt is heel heel slecht!!

Je geeft aan “best wel” naar Amerika of Azie te willen als het ‘moet’.. Nou, over Azie kunnen we kort zijn, of je gaat de opleiding volgen bij een maatschappij intern (hele zware keuringen), of je neemt 4000 uur total mee naar azie, om kans te maken op een job daar..

Amerika.. Tsja, het is mooi dat je best wel in de VS wilt werken, maar heb je ook al verzonnen hoe je dat van plan bent te gaan doen? Tenzij je deze comming spring break naar Tampa gaat om een 18-jarige amerikaans meisje aan de haak te slaan, kun je het rustig vergeten.. Tenzij je een werkgever zo gek krijgt om je sponsor te zijn, maar het is een enorm gedoe..

De KLS lijkt me een van de betere scholen in NL kwalitatief gesrpken, maar aangezien de kans groot is dat je voor je type moet gaan dokken voor je 1e baan ($@## zieke markt) zou ik mn opleiding doen in belgie ofzo voro 50k.. Zodat je nog 30 kunt investeren in een type.. Sta je totaal op 80k schuld, terwijl de KLS dacht ik 120k is? (anyone?)

Wat je ook doet, vergeet niet dat er meerdere wegen naar Rome leiden en de aanhouder wint.

Best of luck to you my friend!
 
OK, heb nu de rest wel gelezen en sluit me aan bij f/o..

Zie dat je 19 bent? in dat geval zou ik mijn advies over de spring break in Florida heel heel serieus nemen!! college girls van over het hele land reizen dan af richting FL.. :grijns:

En geloof me nou, accenten doen het goed bij ze;)

Ik zie er ook heel erg tegenop om daar over 2 weken weer 6 dagen door te moeten brengen.. zucht..

Je haalt je papieren, koopt voor 500 dollar een chevy uit 83, en met een beetje mazzel kun je als cfi beginnen met het bouwen van uurtjes ergens in de middle of flipping nergens.

Trouwens, er lopen hier ook wat heren rond, die met een rugzak op naar Afrika zijn vertrokken een paar jaar geleden.. Hebben op het moment nou niet echt slechte jobs in Westerse landen..

It's about the road, not the destination.. :)


FD
 
wat is is jou/jullie ogen oud dan ?!

bedoel ben strx klaar met mbo ict. en heb me havo helemaal gehaalt. ben ik euh 21 als ik aan de selectie in sept. mee ga doen.

is dat oud?

en dan 2 jaar.. de opleiding..
dus 23 als ik me ATPL zou hebben

nah 1 jaar werkloos als piloot bij gerekend = dus werken met mijn mbo diploma tussen tijds

24 als ik een baan heb , oud? ? als startende , en ik heb nog maar een beginners rating/hours

----

ik ben iid ook aan het kijken naar de belgische schoolen
 
trouwens, zou ik anders een "collum" schrijven in de trant van MBO en vlieger worden , hoe en wat...?

waar in vragen worden beantwoord, zoals welke opties zijn er betreft havo, en finacieering

leuk als aan vulling? en opzich wel vraag naar aangezien er toch redelijk wat mbo'ers zijn. :)

wil gewoon wat terug doen voor deze community , it's not much .. but it is certanly somting

greetz pyro
 
Sorry, ik moet er iets van zeggen! Ik zou wat zorgvuldiger met je taalgebruik omgaan en wat minder fouten maken. Als je een soortgelijke brief aan een toekomstige werkgever schrijft ben je kansloos!

Het komt misschien een beetje vervelend over, maar ja, jammer dan.
 
haha, jaa m'n vriendin studeert aan de pabo (haar ouders zijn beide docent Nederlands).. alles wat ik zeg wordt ook mooi gecorrigeerd

maar op zo'n forum, is het een kwestie van lezen, snel reply-en klaar!
 
:grijns:

Snel voor jou ja, maar de anderen moeten het maar zien
te ontcijferen...

:grijns:

Maar mijn nederlands is ook niet de goeiste. ;)
 
Flying Dutchman,

Met alle respect maar ik ben niet met je eens dat de banenmarkt heel heel slecht is. Voor wat betreft Nederland geef ik je gelijk maar als ik de situatie in Engeland bekijk dan ziet deze er een stuk positiever uit. En nee, ik heb geen roze bril op!. In de afgelopen maanden hebben bijna alle engelse maatschappij advertenties met vacatures geplaatst. Deze liepen uiteen van vliegers met 200 uur TT tot 3000 uur TT. Het is de moeite waard om de engelse markt in de gaten te houden want er zijn ook een paar maatschappijen die sponsorships geven.

En inderdaad zoals je al schreef ben ik ook van mening dat je het nu beter kan proberen dan de rest van je leven te blijven worstelen met de vraag: wat als..?

Groet, FT
 
Weet toevallig dat van de post ctc mensen van epst de helft binnen een maand werk had in de UK dus die doen het zeker wel goed
 
FT,

Point taken sir. :)
Jij zit denk ik dichter op de Engelse markt als ik.

fly safe
 
Back
Top