Vlieger worden na MBO

pyromate

New member
aller eerst heb ik wat rond gekeken en diverse posts gelezen.

Vliegen in altijd wel iets geweest wat ik wilde maar door een slecht jaar in de havo ben ik terecht gekomen in de Mavo (oude style). Ik studeer dus nu MBO ICT 4.

Nu wil ik naar de KLS. Maar voor dat ik daar daadwerkelijk heen stap. Wilde ik eerst jullie meningen horen.

Mijn plan is, MBO afronden. zodat ik als ik het niet haal mijn schuld toch nog kan aflossen.
Maar ik zit nu in het 3e jaar van MBO, en ik kan dus wel Natuurkunde1,2 en Wiskunde1,2 halen bij euh de LOI ofzo
zal dit genoeg zijn ?? dus niet ANW enzo

of moet ik een compleet HAVO diploma halen wil ik een kans maken bij de KLS....
En hoe zijn de ervaringen met de schulden, hoor de meest wilde verhalen. Maar .. ja neem aan dat dat niet voor iedereen geldt. Want wat is je start loon, en wat als je de KLS niet haalt

of zal ik het hele idee maar ui me hoofd zetten en de rest van me leven afvragen hoe geweldig leuk vliegen wel niet is.. :) en de KLS (ik denk dat dat de beste oplossing is , dan modulair)


bedankt voor je reply's !!!
 
Last edited:
Voor de KLS heb je een diploma nodig, minimaal HAVO met natuurkunde 1 en wiskunde b1 (niet alleen die vakken) of een HTS diploma.

Je kan dus gaan proberen om via avondschool in 2 jaar of iets dergelijks alsnog je HAVO binnen te halen.
 
Ik zit met dezelfde voorgeschiedenis.
Inmiddels wel mijn MBO afgerond en werkzaam in de ICT op een MBO functie. Van het salaris kan je amper leven, laat staan je schuld aflossen!
 
Als je werkelijk wilt gaan vliegen zijn er vele wegen die naar Rome leiden. Zie de KLS niet als het ultieme, het is mooi als je daar terecht komt. Lukt dat niet, dan zijn er nog genoeg andere vliegscholen.