Ditched
New member
Ik denk eerder dat er over 30 jaar juist veel méér een beroep gedaan wordt op de "knoppendrukkers". Waarom zou je in een zwaar geautomatiseerde cockpit geen taken van b.v. dispatch over kunnen nemen? 24h internet link met het intranet, kan je mooi tijdens de cruise voor de volgende vlucht een vluchtplannetje in elkaar schroeven, loadsheets maken, fuel orders de deur uit sturen, en ondertussen de administratie van de afgelopen week nog effe bijwerken. Truly an office with a view! Op de 150K schuld kan ook nog wel een Engineers opleiding, kan je zelf ook tussendoor nog een beetje sleutelen om je kantoortje in de lucht te houden.
Het gaat niet om de technische ontwikkelingen maar de manier waarop een luchtvaart maatschappij en de autoriteiten met de beschikbare techniek omgaan. De techniek is er al lang en kan zo geïnstalleerd worden (zie hierboven post WvdB).
Waarom het een en ander hier afgedaan moeten worden als zwartkijkerij, doem denken, cynisme etc. is mij niet duidelijk. Er zal misschien veel veranderen de komende 30 jaar, wellicht is het beroep van verkeersvlieger tegen die tijd onherkenbaar veranderd. Is dat per definitie een slechte zaak?? Misschien valt het wel mee... ik wil er in elk geval bij zijn om het mee te maken, want intressant wordt het zeker!!
Groeten
Ditched
Het gaat niet om de technische ontwikkelingen maar de manier waarop een luchtvaart maatschappij en de autoriteiten met de beschikbare techniek omgaan. De techniek is er al lang en kan zo geïnstalleerd worden (zie hierboven post WvdB).
Waarom het een en ander hier afgedaan moeten worden als zwartkijkerij, doem denken, cynisme etc. is mij niet duidelijk. Er zal misschien veel veranderen de komende 30 jaar, wellicht is het beroep van verkeersvlieger tegen die tijd onherkenbaar veranderd. Is dat per definitie een slechte zaak?? Misschien valt het wel mee... ik wil er in elk geval bij zijn om het mee te maken, want intressant wordt het zeker!!
Groeten
Ditched