FlightCadet
New member
Precies. Voor iedere afstand is er een optimale FL, gekoppeld aan de snelheid en grootte
Heeft weinig, maar wel iets, met olie te maken volgens mij. Veel meer met automatisering. Er zit hier al een grote groep te praten over alle mooie technische ontwikkelingen, maar wat ze niet in de gaten hebben (willens of niet) is dat ze langzaam maar zeker weg worden gesaneerd (zeker bij de airlines). En dan moeten ze ineens terug naar het "steamgauge" vliegen en hebben geen flauw idee hoe ze zelfs een visueel moet vliegen. Probeer maar eens een visueel te vliegen in een "blackout" cockpit van een 737-800, met een engine out. Ik kan je bijna verzekeren dat de oude garde zonder een type in het actuele vliegtuig het veel beter doen dan het grootste gedeelte van de 737 getypte piloten hier. Moet je zelf eens nadenken zonder de FMS die je alles verteld.Het enige dat we hoeven te doen is iets langere boren bouwen! Volgens mij ràken we de 2% aan olieverbruik nog niet eens joh. Het is gewoon "interessant" voor de olie giganten om een zekere 'schaarste' te houden. Dit drijft de prijzen omhoog. De aarde zit VOL met olie, en we boren nog maar enkele kilometers diep. Als de olie echt op dreigt te raken, zullen ze echt wel wat dieper gaan boren.
Heeft weinig, maar wel iets, met olie te maken volgens mij. Veel meer met automatisering.
Het werk van de piloot, het vliegen en het knoppendrukken in ieder geval, is hetzelfde gebleven in die drie decennia! Die 737 die nu rondvliegt, die doet dat nagenoeg hetzelfde als 40 jaar geleden, met een paar kleine modificaties hier en daar. Die airbus, onze hypermoderne airbus...verschilt niet eens zo heel erg veel van de 737. Nothing fundamental has changed. Wie had dat gedacht, dertig jaar geleden?
Ik zeg niet dat er niets zal veranderen.
De FMC van de 737 heeft een memory capaciteit van wat, 800-900 KB?
Mijn mobieltje is geavanceerder.
De ontwikkelingen in automatisering gaan traag.
Als argument werp ik de mogelijkheid om met virgin air voor een 100.000 euro je even de ruimte in te laten schieten om dat dit sneller is.
Die techniek was er bij mijn weten ook al 30 jaar. en zelfs nu is het niet betaalbaar.
Technologische vooruitgang en veranderingen in het beroep, hmmmmmm laat me eens denken, gaat allemaal erg meevallen denk ik, er worden heden ten dage nog steeds 777's besteld, die over een jaar of 4 worden afgeleverd, dan nog 20 jaar mee moeten gaan, tegen de tijd dat die dingen uitgefaseerd worden kan ik alweer bijna met pensioen, zo hard zal het dus allemaal niet gaan. grtz FK!
Art, ik merk in de meeste van jouw posts een vervelende/cynische/gefrustreerde/doemdenkende ondertoon. Waardoor komt dat?
Technologische vooruitgang en veranderingen in het beroep, hmmmmmm laat me eens denken, gaat allemaal erg meevallen denk ik, er worden heden ten dage nog steeds 777's besteld, die over een jaar of 4 worden afgeleverd, dan nog 20 jaar mee moeten gaan, tegen de tijd dat die dingen uitgefaseerd worden kan ik alweer bijna met pensioen, zo hard zal het dus allemaal niet gaan. grtz FK!