flyingviking
Member
Een paar uitspraken in het Haarlems Dagblad. Ik ben benieuwd hoe de fransen hierop reageren. Heeft iemand het hele verhaal (laatste zin)? Wellicht de moeite waard om hier te delen.
KLM piloten werken desnoods vanaf Parijs
Gepubliceerd op 10 september 2009, 09:05
Laatst bijgewerkt op 10 september 2009, 09:13
badhoevedorp -
De Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) wil met de KLM en Air France en met de Amerikaanse partner Delta afspraken maken over de werkgelegenheid. Ook de pilotenbonden van Delta en Air France willen dat. ,,We willen samen met de directies van KLM, Air France en Delta afspraken maken over de verdeling van het werk. Hoe we groei en krimp verdelen'', legt voorzitter Evert van Zwol uit.
,,Voor de KLM is het van essentieel belang dat het lijnennet vanaf Schiphol overeind blijft. De KLM heeft het overstapsysteem als het ware uitgevonden en heeft die passagiers nodig om het intercontinentale netwerk overeind te houden. Minder vaak op een dag naar een bestemming vliegen kan in deze tijd nog, maar stopzetten is slecht. Wanneer daardoor werk verschuift naar Parijs, dan gaan KLM piloten vanaf Parijs werken. In het uiterste geval in toestellen van Air France'', geeft hij als voorbeeld van de uiterste consequentie van de werkgelegenheidsafspraken.
Het in elkaar schuiven van Martinair en KLM wordt de komende maanden binnen de vakbond een zwaar onderwerp vanwege de verschillende bloedgroepen. ,,Maar binnen de vracht schuiven KLM en Martinair al steeds meer in elkaar. Dat betekent dat er één vrachtvloot ontstaat waarbij je piloten zo efficiënt mogelijk wil inzetten en er straks wellicht ook gemengde bemanningen komen. Het zal nog wel even duren voor het zover is'', voorziet Van Zwols lange discussies binnen de bond. De passagiersvluchten van Martinair en Transavia zullen volgens zijn inschatting ook de komende jaren onder de bestaande namen doorgaan.
De grootste uitdaging is om de positie van de KLM en daarmee de werkgelegenheid overeind te houden.
het hele verhaal over de jubilerende VNV in de krant van donderdag
KLM piloten werken desnoods vanaf Parijs
Gepubliceerd op 10 september 2009, 09:05
Laatst bijgewerkt op 10 september 2009, 09:13
badhoevedorp -
De Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) wil met de KLM en Air France en met de Amerikaanse partner Delta afspraken maken over de werkgelegenheid. Ook de pilotenbonden van Delta en Air France willen dat. ,,We willen samen met de directies van KLM, Air France en Delta afspraken maken over de verdeling van het werk. Hoe we groei en krimp verdelen'', legt voorzitter Evert van Zwol uit.
,,Voor de KLM is het van essentieel belang dat het lijnennet vanaf Schiphol overeind blijft. De KLM heeft het overstapsysteem als het ware uitgevonden en heeft die passagiers nodig om het intercontinentale netwerk overeind te houden. Minder vaak op een dag naar een bestemming vliegen kan in deze tijd nog, maar stopzetten is slecht. Wanneer daardoor werk verschuift naar Parijs, dan gaan KLM piloten vanaf Parijs werken. In het uiterste geval in toestellen van Air France'', geeft hij als voorbeeld van de uiterste consequentie van de werkgelegenheidsafspraken.
Het in elkaar schuiven van Martinair en KLM wordt de komende maanden binnen de vakbond een zwaar onderwerp vanwege de verschillende bloedgroepen. ,,Maar binnen de vracht schuiven KLM en Martinair al steeds meer in elkaar. Dat betekent dat er één vrachtvloot ontstaat waarbij je piloten zo efficiënt mogelijk wil inzetten en er straks wellicht ook gemengde bemanningen komen. Het zal nog wel even duren voor het zover is'', voorziet Van Zwols lange discussies binnen de bond. De passagiersvluchten van Martinair en Transavia zullen volgens zijn inschatting ook de komende jaren onder de bestaande namen doorgaan.
De grootste uitdaging is om de positie van de KLM en daarmee de werkgelegenheid overeind te houden.
het hele verhaal over de jubilerende VNV in de krant van donderdag