vliegen op Sint Maarten

sventek

New member
Het ziet er naar uit dat ik eind januari naar Sint Maarten ga :rt:
Mijn idee was om daar zelf wat rond te vliegen met mijn PPL maar ik kan bar weinig vinden op internet.. heeft iemand ervaring met general aviation daar? Denk aan huren van een vliegtuigje? En is Sint Maarten eigenlijk onderdeel van de JAA? Het hoort sort-of bij NL dus je zou zeggen van wel..
 
Sint Maarten is onderdeel van de Nederlandse Antillen.
Valt onder het Antilliaanse Departement van Luchtvaart.
PJ kisten.
Hoezo FAA regels?
Of bedoel je dat je er ook N-kisten kan huren...?
 
Op de meeste eilanden hebben (kleine / taxi) operators N kisten omdat dit goedkoper is en makkelijker ipv de JAA way te kiezen
 
Ik ben nooit op Sint Maarten geweest (langer dan een tussenstop). Met die slag om de arm, heeft Sint Maarten geen vliegtuigen N-geregistreerd staan. Net zoals een Nederlands bedrijf geen N-kisten kan opereren vanuit Nederland.
Winair vliegt daarom met PJ kisten.

Er zullen ongetwijfeld wat N kisten rondhangen op het vliegveld...
Maar FAA regels gelden er iig niet.

Terug on topic. Op Curacao kun je een vliegtuig (PJ) huren met een JAA-brevet, ik neem aan ook op Sint Maarten?
 
Sint Maarten is niet JAA. Dacht dat er bij Aruba exel (of hoe die toko ook hete) ook om die reden locals vlogen met FAA brevetten.
 
Ik weet het niet specifiek van het internationale vliegveld op het nederlandse gedeelte van St Maarten. Ik ben wel op St Barths geweest. Zelf met een N-reg, maar ik weet wel dat je daar kisten kunt huren met een JAA / frans national license. Je moet overigens ook een endorsement hebben voor dat veld.
Maar hebben ze ook niet een klein veldje aan het franse gedeelte van het eiland? (ik heb geen zin om nu de trap op te lopen, maar ik zal het straks voor je opzoeken) Het lijkt me dat je daar iig met een JAA license zou mogen vliegen. of je er iets kunt huren, weet ik niet.
 
ik heb inmiddels idd van iemand een link naar het franse veldje gekregen, deze jongens ga ik eens mailen en dan weet ik meer. Ik zal het antwoord hier wel posten zodra ik het hoor..
 
PPL

PPL

Met je JAA papieren kan je toch ook zo een FAA papiertje aanvragen? (wat PPL betreft)

Alleen even laten zien dat je een beetje kan sturen en dan ben je naar mijn weten klaar

gr,

white
 
ehhh Dat sturen is niet meer dan de weg naar het FDSO office vinden hoor (gewoon met 4 banden) en beleefd hello zeggen...
 
Back
Top