Vliegen in Sedona, Az

Rataplan

New member
Dit najaar ben ik waarschijnlijk in de buurt van Sedona, Az en wil daar graag een vlucht maken.
Ik zoek liefst een C172 met FI omdat ik geen zin heb in al het papierwerk en een checkout om net een uurtje daar door het luchtruim te boren.
Bovendien - ook niet geheel onbelangrijk - mis ik de ervaring met vliegen in bergachtig terrein.
Suggesties, anyone?
Thanks
Rataplan
 
Als je een FI meeneemt maakt ontbrekende ervaring niet zo veel uit. Het weer in Sedona is meestal onspectaculair, zonnetje 30 graden of zo. Ik heb daar ook nooit gekke winden of iets dergelijks tussen de bergen gehad. Wel af en toe laag hangende wolken, waardoor het dal nog vrij is, maar sedona airport net niet. Ik zou op een doordeweekse dag gaan, in het weekend is het weleens nogal druk omdat het een van de betere plaatsen in AZ is om heen te vliegen. Ze hebben een goede Apple Pie. Als je Bonanza T33s ziet dan zijn het waarschijnlijk Lufthansa ab-initios :) Als je wat meer tijd had gehad, dan heb je rond om Phoenix een berg vliegvelden waar je overal wel kistjes kan huren. Sedona zelf is een klein veldje, weet niet precies wat er te huren valt, maar dat moet wel te googelen zijn. In de omgeving heb je nog Prescott en Flagstaff als grotere vliegvelden. Prescott heeft een grote Embry-Riddle vliegschool. Flagstaff is ook aardig om heen te vliegen op 10.000 voet en mooi gelegen. En in ieder geval met de auto bij 40C zonder airco nog even Kingman-Hoover Dam-Vegas doen over route 66, is een klassieker. ;)
 
Hoi hoi,

Sedona is echt een aanrader. Ben er tijdens mijn opleiding geweest, iets om niet meer te vergeten.

Schaamteloze reclame voor mijn blog van toen:

Sedona blog
 
Achter de duitse meisjes aan natuurlijk..
Ik zat bij Oxford Aviation ;) kan mij geen bullhorn auto herinneren..

Tip voor bergvliegen niet tegen de berg aan vliegen..
 
Of neem even contact op met deze lui op het nabijgelegen Prescott: http://www.northaire.com/ . Heb daar zelf mijn opleiding gedaan en ben er erg over te spreken. Kun je meteen je vlieguurtjes ook als opleidingsuren bijschrijven. Bovendien verschillende types kisten om uit te kiezen, waaronder Ce.172S of SP.

Veel plezier daar, maar wel volledig terecht dat je niet zelf probeert zonder ervaring op Sedona te vliegen, want het is nogal tricky. Het vliegveld heeft trouwens ook een heel prima restaurant. Uitbreiden naar Grand Canyon, Lake Powell, Monument Valley enz. is allemaal prima te doen vanuit Sedona en Prescott.
 
Ik was vorige maand in Chandler, AZ (Phoenix)
Piper gehuurd bij Chandler Air Services (leuke mensen)
(mountain check out gedaan met instrukteur, was een cross country naar Sedona en Payson)
Nadien enkele keren zelf naar Sedona gevlogen.
Mijn vriendin (passagier) heeft gefilmd en het staat op YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=ZFcKU1z4Q4o
 
Chandler air service (www.aerobatics.com) kan ik van harte aanbevelen. Heb hier vorig jaar gevlogen. Erg fijne en professionele school, met zeer aangename prijzen. Al moet je er niet al te veel gezelligheid zoeken.
 
Back
Top