vliegen in afrika

Bush Pilot

New member
Beste airworkers

In juni ga ik 2 weken door afrika vliegen (zuid-afrika, botswana en namibie) Weet iemand nog leuke veldjes waar je geweest moet zijn of plekken waar je goed kan overnachten bij het vliegveld in een van deze landen?

Voorlopig route-idee:

vanuit johannesburg naar het noorden van botswana (evt zambia, victoria falls)
dan westelijk naar otjiwarongo (namibie)
vanuit daar zuidelijk over de namibie woestijn
daarna weer terug naar johannesburg

Ik hoor graag jullie tips en adviezen.
 
Leuke trip!

Citaatje van m'n zwager uit Windhoek:
Hier in Namibie hebben ze maar 22 luchtverkeersleiders die 14 uur per dag werken. Eigenlijk zijn er 60 nodig.

Ik heb ooit een oud nummer van Piloot en Vliegtuig (of voorloper) geleend waarin ook een tripverslag stond van dezelfde landen. Met tips die jou vast interesseren. Helaas weet ik het nummer niet, en heb ik het zelf ook niet meer. Misschien via uitgever te achterhalen? Op website staat er in elk geval niets over.

Groeten,
RDN
 
Bedankt voor je reactie. We wilde gaan vliegen bij Bushair maar nu kregen we het bericht dat de 182 is beschadigd en niet voor juni gerepareerd zal zijn.

We zijn nu op zoek naar een andere vliegschool, bij voorkeur in swaziland of namibie vanwege het omslachtige validatie process in Zuid afrika.

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met een betrouwbare vliegschool in een van deze landen.
 
Betrouwbare vliegschool

Betrouwbare vliegschool

Morre,

Betrouwbare vliegschool .... misschien is www.skyafrica.com iets voor jou. Zij staan bekend in SA en hebben goede referenties. Skyafrica heeft als thuisbasis Brakpan vlak bij Benoni. Voor zover ik weet hebben zij een C182. Soms moet je ugh keren contact met ze opnemen voordat je een respons krijgt maar zoals je wellicht weet is dat iets SA'ns.

Lekker bly ..... :)

Ferdiiiiii
 
Ik zie een paar fly-boats op de homepage - zijn die ook te huur?

OM

Morre,

Betrouwbare vliegschool .... misschien is www.skyafrica.com iets voor jou. Zij staan bekend in SA en hebben goede referenties. Skyafrica heeft als thuisbasis Brakpan vlak bij Benoni. Voor zover ik weet hebben zij een C182. Soms moet je ugh keren contact met ze opnemen voordat je een respons krijgt maar zoals je wellicht weet is dat iets SA'ns.

Lekker bly ..... :)

Ferdiiiiii
 
Hey,
Outer_Marker_Indicator.gif


Errug gaaf zo'n Piaggio P-166 ;)

Over evt. huur staat er spijtig genoeg niks op de site.
 
Ik heb een paar jaar geleden 2 vluchten gemaakt vanuit Plettenberg Bay (FAPG) in een C172. Voor de kust van plettenberg zijn vaak walvissen te spotten, vanuit de lucht erg mooi om te zien. We hebben er 9 kunnen spotten.
Bij het kruger park liggen ook een aantal vliegvelden maar ik weet niet of die nog steeds gebuikt (mogen) worden.

have fun!
 
Back
Top