VFR kaart in Garmin pilot loopt achter

ErikWegman

New member
Hallo,

Ik gebruik de Garmin Pilot app voor vluchtvoorbereiding maar de kaart welke de app gebruikt loopt achter. De CTR van EHLE staat er b.v. nog niet op. De app zelf geeft aan dat de kaart up-to-date is (DFS V500 map). Hebben meer mensen hier last van? is hier wat aan te doen? Ben er niet blij mee, slechte service!
 
Ik zie de eerste maand gratis, maar wat zijn de kosten van deze app als die maand voorbij is ?
Thanks
Ger
 
Wat staat er in de disclaimer?
Adverteren ze met VFR of IFR certificatie of is dit voor “reference only”?
Wat is hun update cyclus? 28 dagen?
Dat je het kan gebruiken betekent niet dat je het mag gebruiken als “single source”.
Sinds wanneer is die CTR bekend en wat staat er in de NOTAMs wat betreft in gebruik neming?
Er is niet zomaar antwoord te geven op je vraag.
 
De EHLE CTR is er vanaf 7 November 2019. Dat is wel een tijd geleden. Moeilijk om voor te stellen dat Garmin geen update heeft gedaan in 6 maanden.

Misschien waren updates alleen voor een bepaalde tijd gratis?
 
Zou het kunnen dat alleen de DFS kaarten (extra aanschaf) deze update missen? Volgens de website van Garmin:
The VFR Charts database contains digital depictions of VFR charts. Includes 1 year chart subscription with updates as issued by publisher.
Denk dat de CTR verschijnt als DFS een kaart update uitvoert. Als je de 'gewone' inbegrepen VFR view/layer selecteert zou hij moeten verschijnen vermoed ik.
 
Back
Top