verlenging PPL: "initial issue"- of "valid until" date bepalend?

Alfabouncer

New member
Binnenkort dien ik mijn brevet (PPL-A) voor de 1e keer te laten verlengen (voor de komende 2 jaar).

Nu ben ik wel op de hoogte van die 12h gevlogen in de laatste 12 maanden voor verlenging, maar welk datum geldt nu eigenlijk?

Brevet 'initial issue' = 8 augustus 2007
Brevet 'valid until' = 1 september 2009

Thanks anyway
 
En, waarschijnlijk ten overvloede, 12 uur in laatste 12 maanden is alleen nodig indien je een trainingsvlucht wil doen ter verlenging. Je kan ook gewoon een profcheck doen met een examinator, dan zijn er geen uren nodig.
 
Dus je kunt in theorie een PPL verlengen met alleen een profcheck, zonder ook maar één uur gevlogen te hebben?
 
Jep. Volgens mij hetzelfde als een trainingsvlucht, maar dan met een examinator. Ander formuliertje gebruiken, kosten hetzelfde. In tegenstelling tot een trainingsvlucht hoeft het volgens mij geen uur minimaal te zijn. Vorige keer was ik na een half uur klaar geloof ik.
 
en ... je kan natuurlijk wel 'zakken' voor je profcheck... Dat kan niet bij een trainingsvlucht... Maar als je gewoon (nogsteeds) netjes kan vliegen is het een goede manier.. Zeker in combinatie met het verlengen van andere ratings.
 
Back
Top