Vechtpartij Transavia

cpt-x

New member
Zojuist op teletekst:



Massale vechtpartij in vliegtuig
Aan boord van een toestel van Transavia.com heeft een massale vechtpartij plaatsgevonden. Tientallen passagiers waren daarbij betrokken. Na de landing zijn acht personen gearresteerd.

Handtastelijk
Het vliegtuig was onderweg van het Spaanse Gerona naar Rotterdam. Twee groepen passagiers gingen met elkaar op de vuist gingen, nadat vermoedelijk iemand van de ene groep handtastelijk was bij een vrouw uit de andere groep.

Meer
"Daarna brak een massale vechtpartij uit in de cabine waarbij waarschijnlijk veel meer passagiers dan de nu gearresteerden waren betrokken. We sluiten dan ook niet uit dat er later nog meer mensen worden aangehouden", zei een woordvoerder. Het toestel landde rond 19.00 uur op Rotterdam Airport.
 
luchtvaart hooligans ?

haha :rolleyes:


moet niet veel gekker worden !

strx zijn er nog van die lieveheersbeest-tegels te vinden op de vloer ;)

:1855:

crazy shit, en ja 10 talle ? wat zou jij al captain doen hé ?
 
crazy shit, en ja 10 talle ? wat zou jij al captain doen hé ?

Ik denk dat ik heel snel ergens aan de grond zou staan. Een beetje positieve G's en een beetje gewichteloosheid kon die lui misschien wel weer op hun plaats terug krijgen.
 
Tja, laatst als pax terug vanuit Hong Kong temidden van een grote groep Engelse voetbalsupporters, allemaal keurig in hun Vodafone tenue en voldoenend aan alle stereotypen. Ik kreeg al commentaar toen ik op een bankje bij de gate ging zitten en ze me meedeelden dat die al gereserveerd was. Gelukkig waren ze zo moe dat ze de rest van de reis geslapen hebben, maar je hoeft ook hier maar een supporter van een rivaliserende club erbij te hebben, paar scheuten alcohol en hoppa, knallen maar.

Dit is echt werkelijk waar te triest voor woorden en zeker heel vervelend voor de andere passagiers, maar nog het meest voor de cabin crew, want zij moeten het oplossen. Je kunt je nergens verstoppen en ook als besloten wordt om direkt te landen, zit je nog een kwartier met de zooi.

Daarom positieve/negatieve G's, niet zo handig, straks breek je de nek van één van je collega's.

Je bent gewoon erg machteloos als vlieger want je kunt bijna niets doen en zeker niets om het direkt te stoppen, los van een PA dreigement dat je direkt gaat landen in Nantes en de herrieschoppers laat arresteren als ze niet ophouden.
 
Waarop die idoten (in bovenstaand voorbeeld) besluiten om op de cockpitdeur te gaan rammen?..

Idd niet makkelijk nee.. Geef het de (cabine) crew te doen. Ik blijf erbij, enkeltje Gerona 250 euro ex. Gelijk van die lui af. (laat me naief zijn)

FD
 
Als het echt uit de hand dreigt te lopen zou de flightcrew nog een cabin depress kunnen faken. Vlieg zelf geen Boeing, maar volgens mij hadden die wel een knopje dat de maskertjes naar beneden doet laten vallen terwijl er niets aan de hand is . Zelfs de meest doorgewinterde vandaal zal schrikken en aan het slangetje gaan hangen.
Op de grond mogen de heren hooligans onder begeleiding van de sterke arm de maskers terugplaatsen en krijgen natuurlijk een factuurtje voor de tussenlanding.

Ook moest de Iata maar eens een stempeltje in het leven roepen dat naast de pasfoto in het paspoort kan worden geplaatst waarmee je voor (on)bepaalde tijd niet meer in een vliegmachine mag stappen na dergelijk gedrag.

Idee?
 
Wat mij het meest irriteert is dat die gasten na een paar uur alweer werden vrijgelaten.....

Wat voor signaal gaat daar niet van uit... "beetje rotzooi schoppen aan boord van een kist, ach ze kunnen je toch niet veel maken......."

een paar dagen in de bak lijkt me redelijker !
dit soort gedrag kan niet hard genoeg worden aangepakt.
 
Schok pistool, elk steward/ess eentje meenemen en gewoon op hun ballen mikken en BLAM!!

Ik garandeer dat ze gaan anders piepen :grijns:

ff serieus,
Ze worden daarna idd snel vrijgelaten maar moeten (in dit soort gevallen) wel voor de onnodige kosten draaien. Als ik mij niet vergis (correct me if I'm wrong) worden ze beschouwd als "persona non grata en kunnen ze in de toekomst worden geweigerd door de lucht.maatschappij.
 
De morons zijn heengezonden met een waarschuwing dat ze er nog wel van zullen horen ? Komen ze goed van af, straks nog een schikkings voorstelletje van Justitie, 150 Euro of zo en nooit meer doen he, of woorden van gelijke strekking. De ongewassenen hebben geen benul van de ellende die ze kunnen aanrichten in de cabin met hun gedrag. Onthoofden hoeft niet maar laat ze maar eens 250 uur als werkstraf cabins van Transavia schoonmaken. En natuurlijk 10 jaar vliegverbod met de hele KLM groep. Dan begint het wel te dagen.

Een voorbeeldje hoe het elders toegaat in zo'n situatie.
Jaartje geleden, op approach into DXB. Tripple seven van EK #1 op 10 mile voor ons, advises tower, unruly pax on board, threathening cabin crew, request police standing by.
Nou, dat werd geregeld, toen ze high speed exit opkwamen stond daar het ontvangstcommitee, vol blauwe zwaailichten. Niet verder dan daar, trap stond klaar.
Tower informeert ons dat exit blocked is en we de volgende moeten nemen, kilometerje verder. Konden we mooi alles goed zien. Toen we voorbij kwamen taxien werden de unruly pax geboeid en al in een busje gegooid en afgevoerd.
Wat we later van groundhandling begrepen was dat ze, oost europese expats, regelrecht naar de gevangenis gebracht zijn voor een voorlopig bezoekje van drie maanden. Daarna deportatie en live long ban om nooit meer het land nog binnen te komen.
En voor degenen die nu komen opmerken, ja, in DXB wat wil je,
heb ik nog nieuws, probeer dit in de USA en je zal een soorgelijke aanpak zien.

Cheers
Art
 
Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman
Waarop die idoten (in bovenstaand voorbeeld) besluiten om op de cockpitdeur te gaan rammen?..

Idd niet makkelijk nee.. Geef het de (cabine) crew te doen. Ik blijf erbij, enkeltje Gerona 250 euro ex. Gelijk van die lui af. (laat me naief zijn)

FD

Zeker nooit op een Curacao- of Paramaribovlucht van KLM gezeten zeker? Er gaat niet voor niks sinds een jaar een Antilliaanse of Surinaamse ordebewaker op die vluchten mee.
 
Oorspronkelijk gepost door koenemans
Zeker nooit op een Curacao- of Paramaribovlucht van KLM gezeten zeker? Er gaat niet voor niks sinds een jaar een Antilliaanse of Surinaamse ordebewaker op die vluchten mee.

Inderdaad, is dat dat niet ingevoerd nadat er een keer een captain knok out is gemept ? Die zou het wel even gaan sussen.......:grijns:
 
Oorspronkelijk gepost door Bounty 53
Inderdaad, is dat dat niet ingevoerd nadat er een keer een captain knok out is gemept ? Die zou het wel even gaan sussen.......:grijns:


Ja, en diezelfde captain is daarna aangeklaagd door een paar mede-passagiers vanwege discriminerend gedrag t.o.v. zijn passagiers.
Hij was nl helemaal uit zn upperdeck cockpit gekomen na een telefoontje van de cabin om die mevrouw eens ff zo erg te gaan pesten (lees: tot bedaren brengen, want ze was al helemaal door het lint gegaan) dat hij natuurlijk wel vroeg om een klap.

Gelukkig is die aanklacht niet gegrond verklaard maar het moet toch niet veel gekker worden.
 
Het wordt steeds gekker in luchtvaartland.

Het is te zielig voor woorden dat sommige mensen zich niet kunnen gedragen als er andere mensen in de buurt zijn.

Wat mij betreft sluiten ze die gasten een paar dagen op, laten ze een flinke boete betalen en op de black list bij de luchtvaartmaatschappij zetten.
 
Een aantal jaren terug was er aan boord van een Northwest vlucht waar ik op de jumpseat zat ook een lastige passagier die de stewardess reeds tot tranen had gebracht. De captain gaf de purser een gelamineerd stuk papier waarop precies stond wat de passagier kon verwachten: gearresteerd worden aan boord en in de (plastic) handboeien worden gezet totdat er law enforcement aan boord kwam, de daaropvolgende gevangenisstraf en boete. Hij gaf geen kik meer. De captain was overigens niet van plan (en misschien ook niet geoorloofd) om zich persoonlijk met de passagier te bemoeien.
De captain moet zich er nooit persoonlijk mee bemoeien. Laat een paar sterke lui van de cabin crew, eventueel met behulp van een paar passagiers dat maar doen. Hou de cockpit safety intact.

wat die g-krachten betreft: doe dat pas nadat je de cabin crew hun duty stations hebt laten innemen, seatbelts fastened. Maak een announcement in de cabin dat iedereen moet gaan zitten met de seatbelts om. Degenen die dat niet doen hebben eventuele verwondingen nu aan zich zelf te wijten. Ze waren toch gewaarschuuwd?
 
wat betr. bovenstaand:
Bij klm hebben ze ook zo iets nl: notice of violation. deze wordt gegeven aan zg unruly passagers Als dit niet helpt kan de pax uit naam van de captain officieel gearresteerd worden. De cabine bemanning kan dit doen door te zeggen : You are under arrest. De captain moet dit nog een keer persoonlijk tegen de man komen zeggen,voordat de deuren geopend worden. Verder kan zo'n man in de handboeien gezet worden. Er wordt op aangedrongen dat de bemanning aangifte doet,ook al kost dit erg veel tijd na de landing .
 
Die notice of violation heeft Trans ook. Meestal is dat genoeg om de persoon in kwestie rustig te krijgen. Maar heb ook wel meegemaakt dat de purser deze als prop papier weer net zo hard terug kreeg.
 
Back
Top