Vavo & PPL

LucasKindt

New member
Beste lezers,

Op het moment zit ik in mijn laatste jaar van de MBO 4 opleiding Software Ontwikkelaar en omdat ik al een lange tijd een droom heb om piloot te worden is mijn doel nu om commercieel piloot te worden. Tot nu toe heb ik een plan A en dat is om hierna mijn Havo diploma en aanvullende natuurkunde cursus te behalen, genoeg goeie boeken lezen om voor te bereiden en de KLS selectietraining te doen om mijzelf daarna aan te melden voor de KLMFA.

Wat vinden jullie van dit plan en is het slim is om mijn PPL te behalen tijdens de Vavo? Heeft het enig voordeel bij de selectie? Bespaart het mij geld op de langere termijn?
 
Heeft het enig voordeel bij de selectie? Bespaart het mij geld op de langere termijn?
Dat is twee keer nee.
Maar wel een goede manier om er achter te komen of dit echt iets voor je is.
Recreatie vliegen als PPL houder is ook gewoon echt leuk, ook als je mocht besluiten om er geen carrière van te maken.
Doe wel een First Class Medical om uit te sluiten dat er geen verborgen zaken zijn die eventueel een carrière in de weg zouden zitten.
Bv 8% van de manlijke bevolking heeft een lichte vorm van kleurenblindheid.
Ikzelf ook, zie verschillende tinten links en rechts.
Als je net tegen de grens aanzit om het zijn dat je in een land wel en in een ander land geen Medical kan krijgen.
Maakt het spelletje allemaal erg ingewikkeld.
Beter om dat vooraf te weten.
 
Is het ook geaccepteerd als je alleen havo deelcertificaten haalt voor natuurkunde and wiskunde?

Ik denk dat je daarvoor uit moet gaan van een Plan B.
Wat als het niet bij de KLM FA lukt.
Wat zijn de opties en wat zijn hun opleidings voorwaarden.
Er is (of kan) ook een groot verschil zitten tussen wat een luchtvaart maatschappij minimaal eist en wat er nodig is om in een selectieproces competitief te zijn.
Val niet in het gat dat je denkt dat minimale eisen ook de aanname criteria zijn.
Nog iets om over na te denken, wat als je aan het begin van je carrière je Medical verliest. Dan wordt je vooropleiding weer heel belangrijk met wat voor werk je kan gaan doen en of je nog een lening van €90k kan terug betalen.
Van later zorg, wat zijn de gaten in een Loss of License verzekering?
In het kort, neem niet te veel short cuts met je vooropleiding.
 
Back
Top