Optimus Prime
New member
Hi y'all,
Een topictitel met 'Van Wall Street naar de cockpit' beoogt wellicht wat meer uitleg. Laat ik dan maar meteen beginnen om zo beknopt en duidelijk mogelijk mijn situatie te schetsen.
Ik ben Optimus Prima en de afgelopen drie jaar heb ik me het wereldje eigen kunnen maken wat 'Wall Street' heet. Het is eigenlijk bij grote toeval zo gegaan daar ik op de middelbare school gezeten heb in Amerika en ook een jaar daar gestudeerd heb aan de Columbia University in NYC. Zodoende ben ik besmet geraakt met de hebzuchtige, vreselijke wereld op 'Wall Street'. In drie jaar tijd heb ik ruimschoots verdiend om een vliegopleiding te kunnen bekostigen (meerdere zelfs), maar ik heb ook erg veel geld verloren. Ik heb wijze lessen geleerd, en ook meerdere malen op m'n bek gegaan. Liegen, bedriegen, manipuleren; dat zijn drie woorden die mijn leven in New York City de afgelopen paar jaar goed kunnen samenvatten. Trots ben ik er zeker niet op en als ik bepaalde dingen had kunnen terugdraaien, zou ik dat a la minute doen. Helaas werkt dat alleen niet zo...
Nu ga ik in mei beginnen met mijn vliegopleiding in Amerika (ik heb een greencard), en ik ben ook van plan daar te blijven. Omwille van anonimiteit schrijf ik dit hier op een Nederlands forum, omdat op diverse Amerikaanse fora ook HR mee leest, dus vandaar dat ik de volgende vragen hier stel:
1) Hoewel ik niet trots ben op mijn 'Wall Street' verleden, is het wel een onderdeel van mijn leven. Ik weet dat veel jongens en meiden op vliegopleidingen en in hun vliegcarriere het financieel niet makkelijk hebben. Is het verstandig om m'n mond te houden over mijn reilen en zeilen in NYC de afgelopen paar jaar?
2) Mocht ik over omstreeks anderhalf jaar mijn FAA brevetten hebben, dan is het eerst zaak om uurtjes te bouwen als flight instructor, part 135, tour flights, Alaska, of noem maar op. Maar mocht er ooit die tijd komen dat je een formeel sollicitatiegesprek / selectie hebt bij een regional of ander bedrijf, dan is het, m.i., van belang dat HR vertrouwen heeft in een kandidaat om hem / haar aan te nemen. 'Wall Street' heeft mijn eerlijkheid behoorlijk aangetast, desondanks wel ontdekt wie ik nu werkelijk ben; go or no go om dit te vertellen en er (proberen) iets positiefs van te maken?
3) Ik heb zelf twee civiele procedures (nog) tegen mij lopen (Amerika is immers het land van 'sue your ass'). Als HR / vliegschool zou ik hier allerminst blij mee zijn met een potentieel vlieger die civiele procedures tegen zich heeft lopen. Kan dit in m'n nadeel werken?
Ik heb nog wel meerdere vragen, maar dat is vooral inhoudelijk over FAA brevetten, SIC, PIC, FAA - JAA, dus daar open ik later wel een aparte topic over.
Cheers,
OP
Een topictitel met 'Van Wall Street naar de cockpit' beoogt wellicht wat meer uitleg. Laat ik dan maar meteen beginnen om zo beknopt en duidelijk mogelijk mijn situatie te schetsen.
Ik ben Optimus Prima en de afgelopen drie jaar heb ik me het wereldje eigen kunnen maken wat 'Wall Street' heet. Het is eigenlijk bij grote toeval zo gegaan daar ik op de middelbare school gezeten heb in Amerika en ook een jaar daar gestudeerd heb aan de Columbia University in NYC. Zodoende ben ik besmet geraakt met de hebzuchtige, vreselijke wereld op 'Wall Street'. In drie jaar tijd heb ik ruimschoots verdiend om een vliegopleiding te kunnen bekostigen (meerdere zelfs), maar ik heb ook erg veel geld verloren. Ik heb wijze lessen geleerd, en ook meerdere malen op m'n bek gegaan. Liegen, bedriegen, manipuleren; dat zijn drie woorden die mijn leven in New York City de afgelopen paar jaar goed kunnen samenvatten. Trots ben ik er zeker niet op en als ik bepaalde dingen had kunnen terugdraaien, zou ik dat a la minute doen. Helaas werkt dat alleen niet zo...
Nu ga ik in mei beginnen met mijn vliegopleiding in Amerika (ik heb een greencard), en ik ben ook van plan daar te blijven. Omwille van anonimiteit schrijf ik dit hier op een Nederlands forum, omdat op diverse Amerikaanse fora ook HR mee leest, dus vandaar dat ik de volgende vragen hier stel:
1) Hoewel ik niet trots ben op mijn 'Wall Street' verleden, is het wel een onderdeel van mijn leven. Ik weet dat veel jongens en meiden op vliegopleidingen en in hun vliegcarriere het financieel niet makkelijk hebben. Is het verstandig om m'n mond te houden over mijn reilen en zeilen in NYC de afgelopen paar jaar?
2) Mocht ik over omstreeks anderhalf jaar mijn FAA brevetten hebben, dan is het eerst zaak om uurtjes te bouwen als flight instructor, part 135, tour flights, Alaska, of noem maar op. Maar mocht er ooit die tijd komen dat je een formeel sollicitatiegesprek / selectie hebt bij een regional of ander bedrijf, dan is het, m.i., van belang dat HR vertrouwen heeft in een kandidaat om hem / haar aan te nemen. 'Wall Street' heeft mijn eerlijkheid behoorlijk aangetast, desondanks wel ontdekt wie ik nu werkelijk ben; go or no go om dit te vertellen en er (proberen) iets positiefs van te maken?
3) Ik heb zelf twee civiele procedures (nog) tegen mij lopen (Amerika is immers het land van 'sue your ass'). Als HR / vliegschool zou ik hier allerminst blij mee zijn met een potentieel vlieger die civiele procedures tegen zich heeft lopen. Kan dit in m'n nadeel werken?
Ik heb nog wel meerdere vragen, maar dat is vooral inhoudelijk over FAA brevetten, SIC, PIC, FAA - JAA, dus daar open ik later wel een aparte topic over.
Cheers,
OP
Last edited: