Vacature : Martinair/KLM Cargo First Officer B747 Full Freighter

Er staat als KLM vlieger en tewerkgesteld bij MAc.
Wat dat ook moge betekenen

Dat betekent volgens mij dat je loonstrookje van KLM komt, maar dat je bij MAc gaat werken. Dat heet detachering. Hoe lang dat gaat duren en of je daarna je baan mag behouden en of je dan naar een andere club gedetacheerd wordt of bij KLM zelf aan de slag gaat staat er niet bij. Genoeg vragen dus voordat je gaat solliciteren.
 
Ik weet niet of de vacature ondertussen is aangepast, maar op dit moment staat er duidelijk bij dat de baan onder Martinair CAO valt, en dus niet onder die van KLM.
Dat maakt gelijk ook dat het geen detachering van KLM naar Martinair is.
 
Ik weet niet of de vacature ondertussen is aangepast, maar op dit moment staat er duidelijk bij dat de baan onder Martinair CAO valt, en dus niet onder die van KLM.
Dat maakt gelijk ook dat het geen detachering van KLM naar Martinair is.

Nee, dat maakt dat je betaald wordt volgens de CAO van Martinair, niet dat je in loondienst komt bij Martinair. Daar word je namelijk "als KLM vlieger tewerkgesteld". De formulering roept veel vragen op en wekt duidelijk de indruk dat je bij KLM in loondienst komt tegen zuiniger voorwaarden zonder dat expliciet te zeggen. Ik zou niet zomaar gaan gokken wat ze nou precies bedoelen.
 
Het is inderdaad vrij verwarrend opgeschreven en zelfs een keer aangepast. Je krijgt geen senioriteit nummer bij KLM. Dit is dus puur voor Martinair dus snap ook niet helemaal wat ze bedoelen met “als KLM vlieger”.
 
Back
Top