uren loggen zonder geldige licensie

Weet iemand of het mogelijk is om bijvoorbeeld in Amerika een paar uur met een instructeur te vliegen, zonder dat ik een geldig FAA brevet heb? Zeg maar als training voor een license? Tellen deze uren ook voor bijvoorbeeld de 12 uur die je in het afgelopen jaar hebt moeten vliegen in Europa?

Cheers
 
Je kunt dat toch gewoon loggen als dual received? Of het meetelt voor je 12 uur in Europa zou ik zo niet weten, heb de wetgeving effe niet bij de hand.
 
Volgens mij kan dit prima en volgens mij hoeven van je 12 uur in Europa maar 6 uur PIC te zijn. Dus daarnaast 6 uur dual moet mogen.
 
PIC uren mogen overal gemaakt zijn, volgens mij mogen dual uren alleen meetellen als het een Europees bevoegde FI is. Maar vraag het even na bij het KIWA anders krijg je 1000 mogelijke antwoorden op een forum.
 
Ik vlieg zelf in America en maak mijn uren hier met instructeurs die zelf een FAA brevet hebben. Wij vliegen hier maar krijgen een JAA brevet. Om deze rede moeten al onze instructeurs een aantal testen af nemen die aan de maatstaven moeten voldoen en vervolgens een heel proces van papierwerk ondergaan met europa om een goedkeuring te krijgen om met ons te mogen vliegen zodat wij onder JAA regels onze uren kunnen maken voor ons brevet. Dus ik weet niet of je zo makkelijk met zomaar een instructeur uren kunt maken voor je JAA
 
Back
Top