@Capricorn
Er zal geen Leihmaier bij EW vliegen zolang het geen 100% dochter is. Onafhankelijk van alle andere te stellen voorwaarden, is dit grondbeginsel om überhaupt te kunnen schuiven met personeel.
Dit is exact het
ENIGE wat CLH te bieden heeft. Alles groter dan 70 stoelen kan geclaimd worden door LH. Uitzondering is als het onder de 6% regeling valt. Het lijkt erop dat velen op dit forum (en op de lijn) niet weten wat dit inhoudt. 6% van alle gevlogen sitzkilometers mag BUITEN het konzern gevlogen worden. Korte termijn expansie die sneller plaatsvindt als dat LH kan scholen is hier een achterliggende gedachte. Dwz onder andere EW, Contact, Augsburg. maar ook elke andere toko die wetlease aanbiedt komt hiervoor potentieel in aanmerking. Dolomiti is net als CLH dochter met meer dan 50% aandelen in handen van LH oftewel, LH kan een Leihmaier op die BAe van ze plaatsen als ze willen (vandaar die lopende rechtzaak over KTV wereldwijd of alleen in de Heimat) maar niet bij EW.
Voor een Maier om bij EW op de 900 te komen moet hij kündigen en zich bij EW bewerben. Om bij Dolomiti of CLH groter dan 70 stoelen te vliegen hoeft hij dat niet en kan hij dus weer terug. Het punt is dat CLH en Dolomiti de enige interessante werkplekken zijn voor LH F/Os, juist omdat ze terug kunnen keren. Dolomiti presenteert een ander probleem in de vorm van Italie, dus reken uit je winst.
Tenzij M aus Ö die andere partners opkoopt gaat daar niemand sturen. En kunnen daar probleemloos CRJ en EMB onder gebracht worden. Daar gaat geen ver.di of VC iets aan doen, VC heeft deze agreement zelfs getekent... het heet KTV
.
De opties van CLH zijn er twee: 1. Alles accepteren van de KTK en het moddert verder zoals nu (de Pesch variant, hij is ook de enige die van successen spreekt bij invoering van de 900). 2. Een bod op de toko uitbrengen en je diensten los van het spiegelei op de staart bij M aus Ö aan gaan bieden...
Groetjes.
PS: There is also good news
gezien de huidige marktboom zijn je persoonlijke opties zijn natuurlijk talrijker dan ooit.