Und das Spiel hat ein Anfang

Non-actief, betekent dat geld vangen en thuis zitten? Kan een trend worden dan. Of betekent non-actief net doen als GF? Niets doen en nog minder doen en dan niets gaan doen voor 650.000 pietermannen per jaar?

Ben benieuwd wat er voor jullie uit de 'verhandlungen' komt deze dagen. Het positieve is dat het in elk geval niet slechter kan worden ;) .

Succes.
 
Uhuh, verstand op nul en gaan met die banaan?:p:


PS Ik hoorde een GERUCHT dat degenen die aan de aktie hebben deelgenomen voorlopig op non-actief zijn gezet? Weten jullie als Ver.dianer er meer van?

Dat is al weer verholpen. Dat mag een werkgever niet doen als er legaal gestaakt wordt.....
 
nee, niet echt.

het moment was gewoon verkeerd gekozen, waardoor zelfs Verdi-intern vraagtekens bestonden of dit nu wel aan de orde was...
 
Hey C

ben het niet helemaal mee eens met jou verontwaardiging over 'het-niet-georganiseerd-zijn'
Want ik zie de logica niet dat het feit, dat VC ons de afgelopen jaren belazerd heeft, mij dwingt om Verdi te steunen.
Ik kan op dit moment VC om bovengenoemde rede niet ondersteunen, maar de argumenten die TNN aangevoerd heeft, hebben mij zelfs genoodzaakt om bewust te kiezen, piloten aktief nooit te willen steunen.
Dus ik ben bewust nergens lid van, maar zodra er van VC een gezond plan komt, of ik de indruk krijg dat ze weer voor mij opkomen, zal ik meteen weer lid worden. Want wij zijn tenslotte wel een 'Solidargemeinschaft'. Dus als er voor iets aktie gevoerd moet worden, zal ik er weer zijn...

Als ik iets over het hoofd zie, dan hoor ik dat graag...
 
Want ik zie de logica niet dat het feit, dat VC ons de afgelopen jaren belazerd heeft, mij dwingt om Verdi te steunen.
Dus ik ben bewust nergens lid van, maar zodra er van VC een gezond plan komt, of ik de indruk krijg dat ze weer voor mij opkomen, zal ik meteen weer lid worden. Want wij zijn tenslotte wel een 'Solidargemeinschaft'. Dus als er voor iets aktie gevoerd moet worden, zal ik er weer zijn...

Als ik iets over het hoofd zie, dan hoor ik dat graag...

Hoi DLH21A,

wat je volgens mij over het hoofd ziet is het feit dat JIJ ver.di of VC kunt zijn. Solidargemeinschaft schrijf je, maar welke input lever jij als je geen lid bent en niet aktief bezig bent een betere deal voor het collectief samen te stellen? En wie zijn het precies van wie jij verwacht dat ze actie gaan voeren?

Groetjes van een ex-lid ;)
 
nee, niet echt.

het moment was gewoon verkeerd gekozen, waardoor zelfs Verdi-intern vraagtekens bestonden of dit nu wel aan de orde was...

Onzin. Er waren duidelijke afspraken dat op een afwijzing van GFD dit zou volgen, dat is dus ook gebeurd. Van de 12 mensen die opgeroepen waren zijn enkelen niet geactiveerd doordat besloten is om de onderbreking niet te lang te laten duren.
 
Okay,...

...maar ik heb het uitleg van Bornschein op het Duitse forum grondig (en zelfs meerdere keren) gelezen, en ik vond het vaag en tekort schieten.
Hij kon mij niet van de indruk af helpen, dat het een politieke beslissing was, om de staking (ondanks veel goede redenen er tegen...) door te laten gaan.

En zo denken de meeste collegae op de lijn ook (mijn ervaring de afgelopen dagen). Verdi had voor deze staking duidelijk meer supporters, die een overstap in overweging namen, dan nu...

Ik denk, dat het een niet zo slimme aktie was.
Maar om discussies te voorkomen: ze hadden er wel het recht toe, en hadden het ook zeker een keer moeten doen, alleen het moment was echt verkeerd. Gezien de reaktie van de meerderheid van de CLH-piloten....
 
Pfff, de meerderheid heeft overal een mening over maar als puntje bij paaltje komt en er aktie ondernomen moet worden stoppen ze allemaal hun kop in het zand! En maar mekkeren dat er niets gebeurd en dat terwijl er iets MOET veranderen, want daar is dan iedereen het dan WEL weer over eens! Nee, het helpt om lekker aan de zijkant (zonder organiseerd te zijn) akties van anderen af te zeiken! Daar wordt clh beter van :stapelge:

Cheers!
 
Ik denk, dat het een niet zo slimme aktie was.
Maar om discussies te voorkomen: ze hadden er wel het recht toe, en hadden het ook zeker een keer moeten doen, alleen het moment was echt verkeerd. Gezien de reaktie van de meerderheid van de CLH-piloten....

Wanneer is dan wel het goede moment. Als de (lap)swansjes Pesch en Volberg weer een handtekening onder een tolles verdrag gezet hebben waarvan 2 maanden later blijkt dat iedereen (behalve zijzelf dan) er slechter van worden?

Ver.di heeft het precies goed gedaan. Gewoon op het juiste moment laten zien dat je bereid bent ver te gaan. Het waren maar 2 vluchtjes, geen totale staking.

Succes
 
Hi DLH21A,

Moet ik nog op je post reageren? Ik geloof dat de anderen mij al voor zijn geweest. En wat heeft die 3 dagen onderhandelen (waarop we volgens jou op zouden moeten wachten) opgeleverd...??
Ja pcies, noppes. Alleen dat duidelijk is dat de KTK inderdaad op jacht is naar CPT plaatsen. Waarom denk ik dat? Ze hebben duidelijk gemaakt dat integratie ok is als dat tegen LH salaris gaat. Geniaal. Als er namelijk geen betalingsverschillen in de cockpit meer zijn (zoals nu wel het geval is) kan niemand van CLH mekkeren en staat de weg open om daadwerkelijk die toekomstige CPT plaatsen te claimen en dat ZONDER cashverlies! in tegenstelling tot nu, want nu hebben die Leihmeiers een lager salaris dan als ze bij LH Cpt geworden zouden zijn. Ze zijn welliswaar eerder cpt geworden, maar de upgradingsleeftijd zal in de nabije toekomst toch gaan dalen door de expansie.
Dit alles gaat nog een lang verhaal worden en integratie zal denk ik niet plaatsvinden voordat de EMB er is. en dat duurt dus nog 2 jaar, dank u. (bedenk even dat de komende 2 jaar je dus in het meest gunstige geval 1 jaar senioriteit opleverd bij integratie.... :bwah: )
interessant vind ik ook trouwens dat Eurowings de 900 zou gaan vliegen in het plan van de LH GF. Hoe gaat dat plaatsvinden, tegen welke prijs?. Denk je echt dat er bij eurowings Leihmeiers gaan vliegen..?? nee dus, die prijs betalen waarschijnlijk wij in de vorm van afgifte van CPT plaatsen!!
Weet je, ik richt me gewoon op het F/O blijven tot mn pensioen, tegen max.9500 euro salaris in de maand. Tis KA UU THEE maar ja, wat mot je, er zijn ergere dingen kan ik je vertellen.

Groet
C
 
Mee eens, maar naar mijn mening is Ver.di een gevaarlijk alternatief.
De voorstellingen van TNN zijn wel zo als ik me de realiteit zou wensen, maar de werkelijkheid ziet er helaas anders uit...
Bovendien acht ik hem (en zijn medestrijders uit z'n TK) niet geschikt om op een diplomatieke manier ons in de Lufthansa-wereld op de kaart te krijgen.
En zooooo onmisbaar als hij ons schetst zijn wij op langere termijn echt niet.

Maar dat er iets moet veranderen is wel duidelijk!
Ik zou wel willen georganiseerd zijn (het zou wel moeten), maar op dit moment heb ik geen opties. De een heeft me te vaak belazerd, en de ander is volgens mijn overtuiging niet geschikt of zelfs een gevaar voor mijn werkplaats.
En het argument dat ze tot nu nog niks hebben mogen doen, is voor mij niet relevant. Want ik heb tot nu toe alle publicaties van P.A. gelezen en ik ken TNN nu ook al een heleboel jaar en heb (te) vaak met hem gevlogen, dus vandaar de conclusie...

Dus ik heb duidelijk aan PES en VOG gezegd, dat ik bewust niet georganiseerd ben, en dat ook zolang zal blijven totdat ik me weer vertegenwoordigd acht. Dus ff andersom, ...
...VC moet me laten zien waarom ik lid zou moeten zijn.

ik hoop dat ze dat een beetje aan het denken zet, anders is het jammer.
 
F/O blijven....tegen max.9500 euro salaris in de maand

Nou , da's erg : Cashen, in de T/A de FMS invullen/de nav.setting doen en vervolgens bakkie doen en die meiden een beetje pesten..Niks chronisch die gsm aan je oor geplakt en dat techlog of die MEL op je schoot.
Als het lastig wordt kijk je nu gewoon naar links en zeg je : "Hee eh , baas , wat gaan we ermee doen ?"
Soort van # U daar , zeg het maar #( Dit laatste vrij naar Rembo en Rembo )

Tot je pensioen zal het niet duren hoor...
 
hoihoi,

Nou net niet tot mn pensioen dan. Als het ff tegenzit, zonder senioriteit integratie: nog 12 jaar tot upgrading, dan wordt het CPT FRA of MUC (leuk joh FRA of MUC, toppie:boring: ). Ik hoop dan echt dat we de Übergangversorgung ala LH krijgen. Ben nu 36,5. 12 jaar later Cpt: 48,5. dan nog maar 6,5 jaar Cpt en deze jongen is pleite met 55 hahaha.

@ DLH21A: jouw motieven tegen de Verdi hebben volgens mij meer te maken met het feit dat je TNN gewoon niet mag!? diplomatiek ongeschikt? Nee Pesch is lekker. Als er 1 meeloper met een grote bek is, is hij dat wel, goeie dag zeg. Die zou zn eigen moeder nog verkopen geloof ik.

Citaat:"VC moet me laten zien waarom ik lid zou moeten zijn" Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje de omgekeerde wereld. Jij wilt wat bij je werkgever bereiken als werknemer. Dus is er iets bedacht dat vakbond heet om die wensen te realiseren. Vakbonden hebben dus leden nodig om een mandaat te hebben en sterk te staan bij hun werk. Nu ga jij roepen, dat de VC eerst moet presteren en dan ga jij eens kijken of je lid wordt???? The question is not what your country can do for you, it´s what you can do for your country... zeg maar.

groet
C
 
@Capricorn

Er zal geen Leihmaier bij EW vliegen zolang het geen 100% dochter is. Onafhankelijk van alle andere te stellen voorwaarden, is dit grondbeginsel om überhaupt te kunnen schuiven met personeel.

Dit is exact het ENIGE wat CLH te bieden heeft. Alles groter dan 70 stoelen kan geclaimd worden door LH. Uitzondering is als het onder de 6% regeling valt. Het lijkt erop dat velen op dit forum (en op de lijn) niet weten wat dit inhoudt. 6% van alle gevlogen sitzkilometers mag BUITEN het konzern gevlogen worden. Korte termijn expansie die sneller plaatsvindt als dat LH kan scholen is hier een achterliggende gedachte. Dwz onder andere EW, Contact, Augsburg. maar ook elke andere toko die wetlease aanbiedt komt hiervoor potentieel in aanmerking. Dolomiti is net als CLH dochter met meer dan 50% aandelen in handen van LH oftewel, LH kan een Leihmaier op die BAe van ze plaatsen als ze willen (vandaar die lopende rechtzaak over KTV wereldwijd of alleen in de Heimat) maar niet bij EW.

Voor een Maier om bij EW op de 900 te komen moet hij kündigen en zich bij EW bewerben. Om bij Dolomiti of CLH groter dan 70 stoelen te vliegen hoeft hij dat niet en kan hij dus weer terug. Het punt is dat CLH en Dolomiti de enige interessante werkplekken zijn voor LH F/Os, juist omdat ze terug kunnen keren. Dolomiti presenteert een ander probleem in de vorm van Italie, dus reken uit je winst.

Tenzij M aus Ö die andere partners opkoopt gaat daar niemand sturen. En kunnen daar probleemloos CRJ en EMB onder gebracht worden. Daar gaat geen ver.di of VC iets aan doen, VC heeft deze agreement zelfs getekent... het heet KTV ;) .

De opties van CLH zijn er twee: 1. Alles accepteren van de KTK en het moddert verder zoals nu (de Pesch variant, hij is ook de enige die van successen spreekt bij invoering van de 900). 2. Een bod op de toko uitbrengen en je diensten los van het spiegelei op de staart bij M aus Ö aan gaan bieden...

Groetjes.

PS: There is also good news :) gezien de huidige marktboom zijn je persoonlijke opties zijn natuurlijk talrijker dan ooit.
 
Hi Slave,

Ten eerste: Netjets is voor mij GEEN optie, laat me daar duidelijk over zijn !:kiss:

Die 6% regeling ken ik natuurlijk ook. Wat je zegt over 100% dochter en dan pas schuiven is natuurlijk NIET waar. GWI (lees EW) is geen meerderheidsdeelneming van LH, en daar wordt geschoven met personeel. En ja, zelfs met Kündigung, witte Ausweis etc. Komt dus allemaal weer op het vliegtuig aan. Als ze bij LH hadden bedacht lowcost te gaan vliegen bij GWI met een crj, had niemand hierover gemekkerd. Maar nee daar staat een 319/320 op het platform...aha. Meneer M wilde die lowcostmarkt bespelen en heel snel. Hij weet natuurlijk de VC mee te krijgen door dat op die manier te doen. winwin zeg maar.
Maar goed, laten we voorop stellen dat een integratie voor CLH goed is en vooral voor de mensen die nog bij CLH moeten gaan beginnen, de cpt´s en de sen jonge F/O´s. Tja... en daar zit ik dus niet bij. Ik vermoed dat mn upgrading op de CRJ of Emb en Stationering DUS nog wel even gaat duren, als niet DUS helemaal verdwijnt...door EW. Ik hoop dat ze het heel erg opkloten daar in DUS. Maar goed, dit is allemaal persoonlijk leed, voor het geheel niet belangrijk. Alleen als we met 0 sen worden geintegreerd ga ik eens verder kijken...dan kan ik ergens anders net zo goed met 0 beginnen...

succes met de roadshow.

gr
C
ps. verder alles goed in Kölle?
 
Alles best in CGN, thanks.

Je uitspraak over GWI is correct. Het betreft hier een integratie in het KTV die niets met de bestaande 70 stoelen/6% regeling te maken heeft. Reden om zuur te zijn, ben ik het mee eens.

Echter, is de 70 stoelen/6% regeling in het KTV het enige schriftelijke document wat heden ten dage bepalend voor wisselbeleid mbt Leihmaiers is. Alles wat in de toekomst als plus voor CLH wordt verhandeld, komt uit goodwill van de KTK, beschikbaarheid van KA Stellen bij CLH voor LH F/O of rechtsreeks afgedwongen door staking. Irrelevant welke bond.

De goodwill is historisch niet bijzonder groot sinds de explosieve groei van CLH in de jaren '90, KA-Stellen zijn gekoppelt met langere F/O tijd en staking is 50/50 kans op resultaat. Dit is de stand van zaken sinds minimaal 5 jaar...

Hebben jullie al inhoudelijk nieuws mogen ontvangen over de 'verhandlungen' van de afgelopen dagen?

Groetjes.

PS: Ik bedoelde niet alleen NJ, naar het schijnt kun je met 3500 uur ook direct als baas op de 737 beginnen bij de 2e airline van Duitsland ;) . Air Mallorca geloof ik dat ze heten.
 
hallo collegae,

@slave. onderhandelingen zijn zonder resultaat verdaagd. via email ontvangen bericht van vc. wel heb ik gehoord dat er iets door m. engels meen ik (tk lid) op het vc forum is gezet. kom ik zelf momenteel nietop paswoordprobleem. maar schijnt wel interessant te zijn.

greetz
 
onderhandelingen zijn zonder resultaat verdaagd

Goh , wonderbaarlijk zeg:D Had een paar dagen terug , dus midden in de onderhandelingen een TK-pipo van de CRJ even aan boord , blijkbaar zo'n vrundje van die lange schreeuwlelijk , en de goede man werd binnen gehaald alsof het Sinterklaas was.
Het enige wat ik zelf kon denken was:" dit is dus 1 van die frikandellen die mij al vier jaar mijn deadhead gevlieg en wachttijd door mn neus heeft geboord".

Voornoemde dude leefde dus duidelijk in een parallel universum , heb alles gehoord : van KTV-integratie met behoud van sen. ( when hell freezes over ) tot direct op de Langstrecke bij Hansa , tot direct cpt. bij CFG en ga zo maar door..

Wat een wereldvreemde muppets...en die onderhandelen namens ONS over ONZE arbeidsvoorwaarden:eek:

Geen wonder dat LH de kluit bij ons belaezert , ik zou het ook doen met zo'n maffe vertegenwoordiging????
 
yo, bedoel je niet Peter Volberg (VOG) alias JJ de Bom.. hahaha

Tja wat zal ik zeggen. I rest my case:p:

groet
C
 
Back
Top