Und das Spiel hat ein Anfang

Robin200

New member
DÜSSELDORF (dpa) - Zwei Verbindungen der Lufthansa- Tochtergesellschaft CityLine von und nach Düsseldorf sind am Samstagmorgen wegen eines Warnstreiks der Dienstleistungsgewerkschaft ver.di ausgefallen. Betroffen waren jeweils einmal Hin- und Rückflug nach Prag und Manchester, wie Lufthansa-Sprecher Michael Lamberty in Frankfurt am Main mitteilte.

Lufthansa hält den unangekündigten Arbeitskampf für illegal und droht mit rechtlichen Folgen. Tarifpartner sei nicht ver.di sondern die Vereinigung Cockpit, sagte Lamberty. Ver.di hatte zwölf CityLine-Piloten zu Arbeitsniederlegungen aufgerufen, um so für Angleichungen ihrer Arbeitsbedingungen an das Niveau des Konzernbereichs «Lufthansa Passage» zu kämpfen.

Zo en nu eerst een Bavaria, mij benieuwen wat er de komende dagen allemaal gaat gebeuren.

Wel poeslief om het in DUS te doen...
 
Allen bedankt die ons vanmorgen ondersteunt hebben met deze arbeidsonderbreking. We hebben het zo klein en gericht gehouden om niet direct heel CLH te splijten. Hopelijk zorgt deze aktie ervoor dat we gericht mee kunnen praten over onze eisen binnen het LH konzern en wordt het duidelijk dat de huidige situatie niet acceptabel is.

Groeten,

Ralph (WIJ)
 
Keurig mannen/vrouwen.

De volgende in FRA of MUC rond 6u 's morgens , alle AVRO's aan de grond?Kan ik effe op mn gemak zo'n omeletje naar binnen schroeven in de Blauwe Salon.

Geruststellend idee overigens , ben dus niet voor niks bij Ver.di gegaan- ze doen nu al meer dan die hele VC in die 5 jaar dat ik voor deze tent werk.
 
Waarom kiest Ver.di ervoor om dit nu te doen en niet over een week of 2, na de onderhandelingen?

gr.
Slim
 
uhhh, waarom heet jij "slim"?

moet ik dit echt gaan uitleggen??

man o man. Jij niet in de Verdi zeker?

Groet
C "piloot aktief"
 
Goed, ik dacht hier een normale vraag te stellen, maar kennelijk weten we het allemaal weer veel beter. :1855: Zou fijn zijn als je gewoon antwoord gaf aan een COLLEGA, die niet zo goed op de hoogte is van de materie als de oudere rotten bij CLH, i.p.v. van weer lekker neerbuigend te gaan lopen doen hier...

Gr.
S "collega"
 
Slim, we wachten al jaren op verbeteringen en hebben besloten dat we ons niet langer laten vertragen... ongeacht welke toezeggingen / belangrijke afspraken er nog op de agenda staan. Een eventuele integratie met Passage gaat ook helemaal buiten ons om, ongeacht wat er verteld wordt.

Het enige waar wij zelf invloed op hebben is onze MTV & VTV en die staan reeds sinds 1 jan in de koelkast te wachten op iemand die erover wil onderhandelen. Wij willen dat en wel zo snel mogelijk. Onze GF wil niet met ons hierover praten en die willen we hiertoe 'aansporen'. Dit heeft verder helemaal niets te maken met het hele 'regional concept' of wat dan ook.

Mijn persoonlijke verwachting is ook niet dat er binnen 2 weken opeens een oplossing is voor het regionale gebeuren omdat daarvoor zaken te ingewikkeld in elkaar steken. Die oplossing zal na lang getouwtrek pas echt vallen als de nieuwe vliegtuigen op de apron van MUC staan en dat duurt nog 2 jaar. Wij gaan niet meer zitten wachten op gouden bergen die al tijden binnenkort schijnen te komen. Wij willen vanaf NU dat onze MTV en VTV er weer zo goed uitziet dat mensen bij CLH met plezier willen wachten op wat er gaat komen en niet ondertussen uitkijken naar banen bij een extern bedrijf.
 
Ter aanvulling nog dit. Ik denk dat de arbeidsonderbreking (die erg vriendelijk gehouden is zoals Robin200 schreef) ook geen negatieve werking heeft op eventuele verhandelingen. De KTV'ers hebben ons nog nooit in willen lijven dus de angst dat hun blik op ons verslechterd is bijkans onmogelijk. Ze mochten ons klaarblijkelijk toch al niet. Daarnaast weet iedereen die over een week aan die onderhandelingstafel gaat zitten ondertussen wel heel goed in welke richting de gesprekken NIET meer mogen gaan. Hopelijk heeft het dus wat dat betreft zelfs een positief effect en voorkomen we daarmee een volgend 'Tarifvertrag' waarvan niemand wist wat er precies besproken werd en waarvan iedereen achteraf merkt dat er niets meer aan te doen is....
 
Kijk...dat is een duidelijk verhaal. Thanks. Hopen op het beste idd de komende tijd..
 
Mutig Jungs! En gefeliciteerd met de eerste stap. Als een schaap over de dam is...

:biertje:
 
Slim, collega van me,.. lange tenen?? kom op man...

die vraag van jou (waarom nu en niet etc..) is de vraag die de laatste paar dagen het meest wordt gesteld en mij het meeste ankotzt van alle collega´s. Wat dat betreft... die duitsers...eerst de hele tijd zeiken dat het zo slecht is en we genaaid worden, er moet wat gebeuren etc.. als puntje bij paaltje komt....Die stemming die op het moment ook in ons CLH forum heerst... bahbahbah. En dat alles vooral van mensen die überhaupt niet eens georganiseerd zijn...


C
 
Last edited:
En toch had ik het zelf niet nu gedaan. Het is duidelijk dat er altijd wel weer een reden te verzinnen is om iets niet te doen. En het is overduidelijk dat er een signaal afgegeven moest gaan worden, want anders wordt je als nieuwe club helemaal niet meer serieus genomen.
MAAR hiermee kan er wel een verkeerd signaal naar een andere partij gegeven worden, zijnde de KTK. Wellicht wilden ze ons al niet, om welke reden dan ook. Maar nu kan de opnamebereidheid wel eens een tik krijgen. Ik weet wel hoe ik erover zou denken over zo´n muitende club.
Barber, jij zit in de TK van Verdi. Je hebt een duidelijk vooroordeel over hoe de KTK over ons denkt en wellicht heb je daarbij ook nog een idee waarom ze ons nooit hebben willen laten opnemen in de KTV. MAAR is dat ingefluisterd door ene TNN of Born...Weet je ZEKER waarom de KTK ons niet moet of DENK je het te weten. Handelen op het laatste is uitermate gevaarlijk en kost je uiteindelijk de kop.

Ik had zeker te weten wel afgewacht. Wat heb je te verliezen? Laat de tegenpartij maar de eerste zet doen. In dit geval de KTK. Het is, denk ik, vermoed ik, duidelijk dat M. te F. ons op wil nemen. Laat de KTK maar eens als eerste spuien. Daarna had je nog altijd kunnen muiten. Ook al weet ik dat het een niet samenhangt met ander, is het in dit geval niet onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Barber, vertel eens hoe GFD heeft gereageerd? Wat is de volgende stap?
 
Rob, wat is er met jou gebeurd?:biertje:

Er wordt al de hele tijd gezeken (sinds 1 jan toen onze CAO afliep) dat we nu zo snel mogelijk moeten onderhandelen over VTV en MTV. Daar was iedereen bij CLH het over eens. Vind ik dus ook, maar de taktiek van de VC is.... rekken rekken. Eerst komen ze tot nieuwe verkiezingen, vervolgens gaan ze eerst de winstuitkering (what tha fock..?)verhandelen en nu wachten ze tot LH onderhandelt met hun KTK?? Weet je wat er gebeurt? die zogenaamde integratie wordt over onze rug (lees VTV en MTV) uitgehandeld !!! Alles heeft tenslotte zn prijs ! Integratie is, denk ik, de enige logische oplossing die zin heeft en onontkoombaar is. Wat dat betreft zie ik graag de volgorde van onderhandelingen anders. Met een goede stevige VTV en vooral MTV de integratie in. Nu zou het wel eens zo kunnen lopen dat straks de KTK hierover meebeslist.... mag ik ff bedanken !! Ik vertrouw die gasten voor geen meter. Kijk maar hoe dat allemaal loopt bij Condor en GWI. Het LH CAO-akkoord van 2006: leuk wat erbij gelult, maar oh ja uuh Condor/GWI afgevaardigden in de KTK zaten niet aan tafel uuh niet uitgenodigt...vergeten??

C
 
hihihi, ben net op het dek geklapt van GOT, misschien dat?

je weet, op alle punten heb je een punt, maar waarom zou een VTV en MTV venieuwing niet tegelijk met een een KTV opname kunnen plaatsvinden? Ik vermoed dat dat eigenlijk altijd al het idee is geweest. M. te F. kan met de KTK iets leuks verzinnen, maar onze VC TK kan dat allemaal afwijzen natuurlijk! Tenzij de ´omgekochte´ TK lui ons gaan verkopen. Maar dan hebben ze persoonlijk een groot probleem erbij en dat zal, denk ik, dan ook niet gebeuren. En indien toch, dan heeft Ver.di spontaan er een x aantal leden erbij, om alsnog wat krom is recht te maken. Een uitverkoop alla GWI is niet uit te sluiten, helemaal mee eens. Zeker de oude FO´s bij ons kunnen zwaar de dupe worden. Maar daarvoor hebben we nu de VC TK FO´s erbij om dat tegen te gaan.

Ik had echter toch echt de eerste KTK reactie afgewacht.

Massels.
 
Ik sta achter Barberpole en Capricorn! Het is bijna om misselijk van te worden als je nu het VC forum eens doorleest! Al die zeikerds die eerst moord en brand schreeuwen maar zich nergens organiseren, lopen nu het allerhardst bij onze TK te slijmen met gelukwensen! Lieve TK, jullie hebben fantastisch werk gedaan en we zijn jullie zoooo dankbaar!! Ohh, dankjewel terwijl er iets op tafel is gekomen dat eigenlijk niets meer is dan dat waar we eigenlijk al jaren recht op hebben naar mijn idee! Verder ben ik er heilig van overtuigd dat het er snel nog effe door gejaagd is in de hoop om iedereen aan de kant van de vc te krijgen zodat er niet gestaakt zou gaan worden! Pff, daar moeten ze toch eens iets meer voor meebrengen! Ze spelen nu in op de euforie na deze Abschluss maar ik ben ervan overtuigd dat er bij een eventuele integratie in de ktv er een heleboel van ons genaaid gaan worden! Stufe erbij en geen senioriteit meenemen is voor mij een NOGO!

Cheers!
 
Ik heb destijds TNN ingefluisterd dat het tijd werd eens een andere vakbond te zoeken omdat we bij de VC altijd aan het kortste eind zullen trekken. Eigenlijk was het de bedoeling een soort 'Verein Cityline' te creëren maar dat is jammer genoeg niet mogelijk geweest. Daarom hebben we kontakt gezocht met Verdi.. dit is dus niet van hun uit gegaan om enige misverstanden en vooroordelen tov Verdi te verwerpen. Het probleem met de VC is in mijn ogen altijd geweest dat ze ons als het er echt om gaat niet zullen laten staken voor de belangen van de CLH piloten als het ten koste gaat van Lufthansa piloten. En alles wat wij willen gaat uiteindelijk ten koste van Lufthansa piloten; zei het meer geld (lees minder geld voor hun); zei het grotere vliegtuigen. Dit terwijl er andersom wel beslissingen worden doorgedrukt zoals een 900 regeling of een winstuitkering op 50% van de CLH winst als het de KTV past. Dit is de KTK niet aan te rekenen... die beschermen gewoon hun belangen en dat is hun goed recht. Maar dat wil niet zeggen dat wij niet voor onze eigen rechten op mogen komen.

Ik weet natuurlijk helemaal niet of te KTK ons graag wil inlijven of niet. Ik weet alleen dat ze het de afgelopen 15 niet gedaan hebben wat wel de oorspronkelijke bedoeling was en daar trek ik m'n conclusie uit.

Het punt om achteraf nog iets recht te buigen wat krom is zie ik toch een beetje anders. Alles wat ondertekend wordt door jou vertegenwoordiger in deze, op dit moment dus de VC-TK omdat die de enige onderhandelingspartner is, kun je niet meer terugdraaien. Sterker nog, de VC heeft momenteel het recht om verdragen voor ons te onderschrijven zelfs zonder onze VC-TK.

Ik heb het volste vertrouwen in de FO's van de VC-TK maar vrees dat zij niet opgewassen zijn tegen een gehele VC wanneer die een ander plan voor ons heeft. En ik denk dat echt niemand binnen CLH ook maar enige invloed heeft op wat daar besproken gaat worden.

Het geduld wat jij nog toont vind ik serieus bewonderenswaardig. Bij mij is het meer vrees dat we binnen afzienbare tijd weer voor een voldongen feit staan waar we niets meer aan kunnen doen.
 
...Tenzij de ´omgekochte´ TK lui ons gaan verkopen...
Verklaar de 900er acceptatie door je TK (ondertekent in afwezigeheid van F/0s) en het afschieten van het concept Grieshuber door de (doppeltätige) PV/TK 'vertreter' en je hebt je antwoord.

...Het geduld wat jij nog toont vind ik serieus bewonderenswaardig...
En ik, petje af echt waar.

Ik heb Bornschein lang geleden aangeraden een eigen vakbond op te richten, daarmee haal je potentieel meer support dan met ver.di. Niet dat ver.di de klus niet zou kunnen klaren, maar ze hebben niet het voordeel van de twijfel van je belegschaft. Voor CLH door CLH kan op alle fronten support halen en niet alleen door de F/Os en een handjevol captains. De eerste ondertekende reply die ik destijds had op aktion VC Statement kwam van mijn Flottenchef...

De VC gaat het niet doen ben ik bang. Ten eerste heeft CLH niets te bieden. Opname in de KTV = onderhandelingspositie verslechtering voor de KTK.

Ten tweede is onafhankelijk van het verdeel en heers concept, Pesch reeds lang persona non grata in Isenburg. Flashback: departure Horner en later Wenzig uit de TK. Twee gemotiveerde krachten die de handdoek hebben geworpen. Zelfs KIK is ermee opgehouden.

Sterkte ermee, zonder op zijn minst beide CLH TKs aan tafel te krijgen ben ik echter bang dat een wildstaking een ricochet wordt.

Tschüßi.
 
Ik dacht dat jij ook Verdi - mitglied was Rob... Het is wel belangrijk dat we onze neuzen dezelfde kant op hebben staan.

Groetjes, Marcel.
 
Als we die Pesch nou eens knevelen en met een prop in zijn mond ergens in het ruim van een schip met bestemming Kalmukkie gooien?:stapelge:

Metaforisch bedoeld uiteraard..
 
Ik dacht dat jij ook Verdi - mitglied was Rob... Het is wel belangrijk dat we onze neuzen dezelfde kant op hebben staan.

Groetjes, Marcel.

Uhuh, verstand op nul en gaan met die banaan?:p:


PS Ik hoorde een GERUCHT dat degenen die aan de aktie hebben deelgenomen voorlopig op non-actief zijn gezet? Weten jullie als Ver.dianer er meer van?
 
Back
Top