de amigoe schrijft..........
maar vandaag ook alweer daar in de krant dat american eagle op de loer ligt....
the story continue.....
WILLEMSTAD/AMSTERDAM — Met de overname van de onafhankelijke Nederlandse luchtvaartmaatschappij DutchBird heeft Exel ineens vijf vliegtuigen en 250 man personeel voor de middellange afstand. Twee splinternieuwe Airbus 320-vliegtuigen uit de vloot komen richting Curaçao voor de ‘Caribische operatie’. Beide partijen tonen zich tevreden over de overname met ingang van 1 november, die gisteren in een intentieverklaring is vastgelegd.
_
Dankzij de aanwinst van de Airbus-vliegtuigen kan wat Exel betreft, versneld op regionale bestemmingen worden gevlogen. Daartoe had de Nederlandse luchtvaartgroep eerder al een Boeing 737 aangekocht. Directeur Harm Prins: “Die voorbereidingen kunnen we nu in alle rust voortzetten en de benodigde certificaten aanvragen bij de Directie Luchtvaart”. Met het oog op het wegvallen van DCA zou CuraçaoExel versneld – per 1 november – kunnen participeren op de weggevallen regionale routes. Exel doelt hier op de route naar Miami. Hiervoor zou dan gebruik worden gemaakt van een wet lease-constructie met DutchBird. Dit houdt in dat de vliegtuigen onder hun huidige Nederlandse registratie kunnen blijven vliegen.
In tegenstelling tot de overname van het nagenoeg failliete Air Holland eerder dit jaar, neemt de razendsnel groeiende luchtvaartonderneming van de zakenlieden Erik de Vlieger en Niek Sandmann nu een gezond luchtvaartbedrijf over. “Dit voegt alleen maar toe”, aldus een tevreden Harm Prins. “Het kost wat meer, maar hierdoor kunnen we de rest van de Caribische operatie versneld opstarten. Dat scheelt weer kosten.”
De overname van DutchBird, dat veel prijzen kreeg voor de beste service, past volledig in de bestaande ExelAviationGroup. Behalve de vloot doelt de Exel-topman ook op de mentaliteit binnen DutchBird. “Heel belangrijk. Die is net als bij ons lean and mean. We kijken hier al meer dan een jaar naar”, zegt Prins.
Geruchten dat andere partijen geïnteresseerd waren om onder de vlag van DutchBird de mid-Atlantische operatie te gaan vliegen zeggen Prins niets. “Er zijn wel honderd partijen die zeggen dat ze naar Curaçao vliegen. Zoveel partijen die zeggen DCA te willen overnemen. Het zal allemaal wel.”
De voor het publiek verrassende overname gebeurt op een moment dat Exel in een afrondende fase verkeert om Winair te kopen. De deadline voor deze overname is 15 oktober, volgende week vrijdag. Zowel de Antilliaanse regering als enig aandeelhouder, de privatiseringscommissie als Exel bevestigen dat de overname nagenoeg rond is. Ondertussen bereid Exel ook de officiële vergunningprocedure voor CuraçaoExel voor. Op dit moment wordt gevlogen onder de papieren van het op Bonaire gevestigde Dutch Eagle Express, met de handelsnaam BonairExel. “De vergunningaanvraag voor vluchtuitvoering (air operators certificate, red.) is in voorbereiding.”__
_
ONAFHANKELIJK
DutchBird-eigenaar Hans Mosselman is content met de verkoop van het luchtvaartbedrijf waarin hij 100 procent van de aandelen bezet. De geestelijk vader van de in 2000 opgerichte onafhankelijke maatschappij vindt het belangrijk dat het bedrijf in Nederlandse handen blijft. Een van de belangrijkste redenen van het opzetten van DutchBird was dat er een onafhankelijke maatschappij in Nederland zou bestaan naast de gevestigde orde van KLM en dochterondernemingen Transavia (100 procent) en Martinair (50 procent).
Beide partijen willen geen bedrag noemen dat met de overname gepaard gaat. “Het is een goed contract”, aldus Mosselman die doorgaat met zijn reisorganisatie Südtours. Prins: “We hopen tot in lengte van dagen met Mosselman te blijven samenwerken.” Dutchbird heeft een jaaromzet van 160 tot 180 miljoen gulden en vervoert jaarlijks zo’n 700.000 passagiers naar populaire vakantiebestemmingen als Turkije, Griekenland en Spanje. Exel krijgt met de overname ook de rechten als officieel vervoerder van Ajax bij wedstrijden van de voetbalclub in het buitenland.
maar vandaag ook alweer daar in de krant dat american eagle op de loer ligt....
the story continue.....
WILLEMSTAD/AMSTERDAM — Met de overname van de onafhankelijke Nederlandse luchtvaartmaatschappij DutchBird heeft Exel ineens vijf vliegtuigen en 250 man personeel voor de middellange afstand. Twee splinternieuwe Airbus 320-vliegtuigen uit de vloot komen richting Curaçao voor de ‘Caribische operatie’. Beide partijen tonen zich tevreden over de overname met ingang van 1 november, die gisteren in een intentieverklaring is vastgelegd.
_
Dankzij de aanwinst van de Airbus-vliegtuigen kan wat Exel betreft, versneld op regionale bestemmingen worden gevlogen. Daartoe had de Nederlandse luchtvaartgroep eerder al een Boeing 737 aangekocht. Directeur Harm Prins: “Die voorbereidingen kunnen we nu in alle rust voortzetten en de benodigde certificaten aanvragen bij de Directie Luchtvaart”. Met het oog op het wegvallen van DCA zou CuraçaoExel versneld – per 1 november – kunnen participeren op de weggevallen regionale routes. Exel doelt hier op de route naar Miami. Hiervoor zou dan gebruik worden gemaakt van een wet lease-constructie met DutchBird. Dit houdt in dat de vliegtuigen onder hun huidige Nederlandse registratie kunnen blijven vliegen.
In tegenstelling tot de overname van het nagenoeg failliete Air Holland eerder dit jaar, neemt de razendsnel groeiende luchtvaartonderneming van de zakenlieden Erik de Vlieger en Niek Sandmann nu een gezond luchtvaartbedrijf over. “Dit voegt alleen maar toe”, aldus een tevreden Harm Prins. “Het kost wat meer, maar hierdoor kunnen we de rest van de Caribische operatie versneld opstarten. Dat scheelt weer kosten.”
De overname van DutchBird, dat veel prijzen kreeg voor de beste service, past volledig in de bestaande ExelAviationGroup. Behalve de vloot doelt de Exel-topman ook op de mentaliteit binnen DutchBird. “Heel belangrijk. Die is net als bij ons lean and mean. We kijken hier al meer dan een jaar naar”, zegt Prins.
Geruchten dat andere partijen geïnteresseerd waren om onder de vlag van DutchBird de mid-Atlantische operatie te gaan vliegen zeggen Prins niets. “Er zijn wel honderd partijen die zeggen dat ze naar Curaçao vliegen. Zoveel partijen die zeggen DCA te willen overnemen. Het zal allemaal wel.”
De voor het publiek verrassende overname gebeurt op een moment dat Exel in een afrondende fase verkeert om Winair te kopen. De deadline voor deze overname is 15 oktober, volgende week vrijdag. Zowel de Antilliaanse regering als enig aandeelhouder, de privatiseringscommissie als Exel bevestigen dat de overname nagenoeg rond is. Ondertussen bereid Exel ook de officiële vergunningprocedure voor CuraçaoExel voor. Op dit moment wordt gevlogen onder de papieren van het op Bonaire gevestigde Dutch Eagle Express, met de handelsnaam BonairExel. “De vergunningaanvraag voor vluchtuitvoering (air operators certificate, red.) is in voorbereiding.”__
_
ONAFHANKELIJK
DutchBird-eigenaar Hans Mosselman is content met de verkoop van het luchtvaartbedrijf waarin hij 100 procent van de aandelen bezet. De geestelijk vader van de in 2000 opgerichte onafhankelijke maatschappij vindt het belangrijk dat het bedrijf in Nederlandse handen blijft. Een van de belangrijkste redenen van het opzetten van DutchBird was dat er een onafhankelijke maatschappij in Nederland zou bestaan naast de gevestigde orde van KLM en dochterondernemingen Transavia (100 procent) en Martinair (50 procent).
Beide partijen willen geen bedrag noemen dat met de overname gepaard gaat. “Het is een goed contract”, aldus Mosselman die doorgaat met zijn reisorganisatie Südtours. Prins: “We hopen tot in lengte van dagen met Mosselman te blijven samenwerken.” Dutchbird heeft een jaaromzet van 160 tot 180 miljoen gulden en vervoert jaarlijks zo’n 700.000 passagiers naar populaire vakantiebestemmingen als Turkije, Griekenland en Spanje. Exel krijgt met de overname ook de rechten als officieel vervoerder van Ajax bij wedstrijden van de voetbalclub in het buitenland.