Persoonlijk zou ik mensen aanraden om de opleiding niet in NL te volgen.
Te duur, geen baangarantie.
Kijk in het buitenland naar opleidingen die je wel nog een baangarantie kunnen geven. Of ga modulair je brevetten in de states halen. Veel goedkoper, en de kwaliteit is zeker even goed of zelf beter.
Uiteindelijk moet iedereen voorbij de examiner zien te komen
Als ik je nog ergens mee kan helpen, PM maar even.
Mee eens. NL opleidingen zijn veel te duur. De kwaliteit is uiteraard prima, maar je betaald veel te veel t.o.v. omringende landen.
Optie 1:Je heb dus de optie om naar The States te gaan. Erg voordelig om vervolgens conversie te doen van je FAA brevetten. Daar weet ome Imo Apita alles van.
Optie 2: Ga naar Oostenrijk zie
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=11433 .
Zelf ben ik begonnen bij Optie 2.
Voordeel van deze school is dat ze onderanderen rechtstreeks voor Fly Niki Opleiden. Het sponsored MPL programma en ze doen de reguliere ATPL opleidingen. Die ik dan zelf doe. Daarnaast gaan ze zeer waarschijnlijk omdat ze de school van Austrian Airlines hebben overgenomen , weer rechtstreeks piloten voor Austrian opleiden. Daarnaast verzorgens zij verschillende TR trainingen voor verschillende maatschappijen.
Ook andere luchtvaartgeralteerde opleidingen verzorgen zij.
Conclusie: Ze zitten dichtbij de Airlines.
Enige nadeel voor sommige: Er is nog op dit moment geen afspraak met een Nederlandse bank, dus je moet hier zelf een oplossing voor vinden voor de financiering. Kan eventueel via tweede hypotheek van je ouders.
Garantiefonds kennen ze hier niet in Oostenrijk, maar omdat de school geen massa opleider is ( noem geen namen ) lukt het de school redelijk goed om mensen te plaatsen. Dit kun je vinden op Duitse Fora.
De school bestaat al enige tijd en heeft hier een goede reputatie. Immers , anders gaat Fly Niki niet in zee voor een MPL scheme met deze school.
Verder betaal je de opleiding in termijnen, dus he, mocht het toch onverhoopt fout gaan, waar ik uiteraard niet vanuit gaan, dan ben je niet al je geld kwijt, zoals helaas bij een andere school wel is gebeurt, wat ik zeer betreur voor de betrokkenen.Of wanneer je op een gegeven moment toch het minder ziet zitten om door te gaan tot verkeersvlieger, dan kun je gaan tot je CPL en FI brevet.
De school is erg Flexibel.
Mochten er nog vragen zijn, dan kun je mij PMen.
Mvg,
V1