TUI Jaarcijfers 2006

Understanding ArkeFly

Understanding ArkeFly

It's very simple:-

Just look at what is not being said and what is not being written.

Tells you all need to know.

You can ignore anything said by "Breakeven Steven" - so far unable to deliver on any of his promises.
 
Infriggincredible

Infriggincredible

I just can't believe the negativity of some people.
(well, not exactly true, I've been experiencing it up close for almost six years now).
This must really be a team effort because no one person can be all negative all the
time about just one thing, it takes too much out of you I'm sure.

If something bad hits te papers you all point to it, proclaim it as the truth and say 'I told you so' till you look blue in the face (but not Tui blue, heavens no). If something good hits the papers it must all be wrong and mere propaganda paid for by bribery.

As far as Eric goes... I think you may finally have lost one too many coocoo's from your clock.
You say that some things that are NOT in the report therefor have to be true?
Well, has anybody noticed the report failed to mention the impending takeover of Thomas Cook by Tui?
It figures actually. TC absorbes FC and Tui absorbes both.

It *must* be true since there was no mention of it.

(p.s. did anybody else notice the absolute lack of mentioning of world domination? Scary, isn't it?)

"Come Arnold, we must prepare for tomorrow night." "Gee, Steven, what are we doing tomorrow night?" "The same thing we do every night, Arnold " Try to take over the world!"
 
It's very simple:-

Just look at what is not being said and what is not being written.

Tells you all need to know.

You can ignore anything said by "Breakeven Steven" - so far unable to deliver on any of his promises.


Zuurpruim!

Ik ken je van Dutchbird Eric, en ik kan je zeggen dat veel van je ex-collega's een behoorlijke hekel aan je beginnen te krijgen door je negatieve houding t.ov. ArkeFly.
Wat is het nou eigenlijk, kun je er niet tegen dat ArkeFly nog steeds bestaat? Baal je ervan dat door hard werken een maatschappij die het met oud materieel moet doen nog steeds in de lucht is?
Vijf november wordt de eerste 737 afgeleverd. Alweer zo'n tegenvaller voor je. Niet om die honderd euro voor Ray en Stefan maar omdat het geen A320 is?

Er wordt geïnvesteerd in ArkeFly, wat aangeeft dat er wel degelijk toekomst voor deze club is. TUINL heeft zelfs geprotesteerd in Duitsland dat ze de kisten niet geel willen spuiten:haha: . Alle 76en krijgen een compleet nieuw interieur (all leather) tijdens de C-checks, die op alle kisten nog voor de zomer geplanned staan, de business class wordt uitgebreid. De arbeidsvoorwaarden van al het personeel worden de komende tijd onder de loep genomen en zullen marktconform worden.

Bel Captain Bob (nieuwe chef vlieger) eens en misschien wil die over zijn hart strijken en je een functie binnen het mooie bedrijf geven. Crewchauffeur of zo!!!

Jezus man; Get a life!!

Local
 
Local dat heb je prima verwoord .

Bij 19 of 77 is er geen een maatschappij beter dan zijn DutchBird.
Ik vind het erg jammer dat hij alleen maar negatief kan zijn over Air Holland, HollandExel en Arkefly en niks deugt er aan die maatschappijen in zijn ogen.

Het enige wat meneer kan is continue tegen mensen aan trappen en de grond in schoppen terwijl die mensen er keihard voor hebben gewerkt en gevochten om hun maatschapij voort te laten bestaan.

Wees eens een keer positief en waardeer dat nou eens.

@19 of 77 ooit gehoord van het spreekwoord de beste stuurlui staan aan wal in dit geval slaat deze gezegde op jou
 
Last edited:
Local dat heb je prima verwoord .

Bij 19 of 77 is er geen een maatschappij beter dan zijn DutchBird.
Ik vindt het erg jammer dat hij allen maar negatief kan zijn over Air Holland, HollandExel en Arkefly en niks deugt er aan die maatschappijen in zijn ogen.

Het enige wat meneer kan is continue tegen mensen aan trappen en de grond in schoppen terwijl die mensen er keihard voor hebben gewerkt en gevochten hebben om hun maatschapij voort te laten bestaan.

Wees eens een keer positief en waardeer dat nou eens.

@19 of 77 ooit gehoord van het spreekwoord de beste stuurlui staan aan wal in dit geval slaat is deze gezegde op jouw

Air Holland, heb je bij 1 van deze maatschappijen gewerkt???
 
The End

The End

OK Gents - enough is enough.

I will no longer post anything, or comment on anything related to ArkeFly.

I've said it - you can hold me to it.

Hope it all works out for you.

Cheers
 
Toch heeft 19 of 77 gelijk!! TFL is een zinkend schip, alleen wil Rijswijk het nog niet toegeven. Ze geven het nog een jaar en dan gaat de stekker eruit.
 
Toch heeft 19 of 77 gelijk!! TFL is een zinkend schip, alleen wil Rijswijk het nog niet toegeven. Ze geven het nog een jaar en dan gaat de stekker eruit.

Gebaseerd op wat???

De 2 nieuwe 738's zijn voor 7 jaar getekend...... 2 787 onderweg, dus er wordt wel langer nagedacht dan enkel dat komende jaar van jou...

Kom eens met wat bewijzen....
 
Een langere lease termijn geeft meestal een lagere lease prijs. Daarnaast zijn binnen de TUI groep de toestellen redelijk uitwisselbaar (HapagFly vliegtuigen vliegen nu ook bij Thomson). Volgens mij zijn de nieuwe vliegtuigen door TUI Duitsland besteld en worden dan verdeeld over de verschillende TUI maatschappijen. Dus het leasen voor 7 jaar hoeft niets te zeggen over het voortbestaan van ArkeFly.
 
@El Stevo,

Lees eens goed de memo's die je krijgt. Denk je nu echt dat TFL 787's gaat krijgen? Die 738 zal er wel komen, maar die kan dus idd zo terecht bij onze oosterburen.
En wees eens eerlijk..... zie jij het echt zo zonnig in??
 
Wat weet jij van de memo's die ik krijg...???

Staan trouwens hele positieve dingen in: nieuwe hvd, nieuwe chefvlieger, bekijken waar verbeteringen aangebracht kunnen worden.

Kortom: ik ga het steeds zonniger inzien. Het is een tijdje bedroefd geweest, maar alles wordt gestructureerd aangepakt (en dat duurt iets langer dan iedereen gehoopt heeft).

Maar als jij mij kan wijzen op andere memo's die ik (en collega's) ontvangen hebt, dan kijk ik daar naar uit.

Groeten Steef
 
Steef,
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop echt dat iedereen zijn baantje behoud bij TFL. Ik zie het gewoon niet echt zonnig in. Het is een goede zet van TFL vwb nieuwe hvd en een nieuwe chefvlieger, maar kijk eens rond op kantoor.......heb jij daar vertrouwen in? Allemaal vriendjespolitiek en handje boven het hoofd houden. Daar kan je toch geen vliegtuigen mee in de lucht houden? Kijk eens bv naar groundops....... er is daar iemand zgn supervisor geworden en die gene kan niet eens haar eigen naam schrijven.
Met de memo's bedoelde ik meer... wat staat er echt in? Het is allemaal misschien en waarschijnlijk etc.

Pirat
 
Heeey Pirat,

Gelukkig ben je niet een van de stempel die het liefst ziet dat TFL naar de kl..en gaat.

Jah er moet nog een hoop veranderd worden, maar die machine is wel in beweging (hetzij ietwat traag).

We gaan het allemaal zien.

Groeten Steef
 
Allemaal vriendjespolitiek en handje boven het hoofd houden. Daar kan je toch geen vliegtuigen mee in de lucht houden?

Jawel hoor. Ik ken een klein clubje waar dat al bijna 50 jaar goed gaat. :angel:

Maar back to subject: Dat TFL nauwelijks genoemd wordt in het jaarverslag is op zich een goed teken. TUI is niet een bedrijf dat problemen onder de mat schuift. Degene die een beetje de moeite genomen heeft om het verslag een beetje door te bladeren kan daarin zien dat er wel degelijk problemen zijn in de West-Europa divisie, maar dat die zich voornamelijk beperken tot Corsair en Frankrijk. Daaruit mag je best concluderen dat wanneer er ook hier stront aan de knikker was dat dat erin gestaan had. Of zou Stevie zelfs de Duitsers een loer weten te draaien, of niet 19? Speaking about Duitsers, we weten hoe die met hun Lovebaby's omgaan, dus voorlopig lijkt me er helemaal nix aan de hand.

Maar het blijft wel jammer dat we geen directe cijfers zien.
 
De arbeidsvoorwaarden van al het personeel worden de komende tijd onder de loep genomen en zullen marktconform worden.

Mag ik vragen wat het salaris is van een FO? Kloppen de salarissen die er op PPJN staan?

Grtz Mike5
 
@airholland

Word wakker en kijk eens verder dan je neus lang is. Jij hebt nooit op de loonlijst gestaan voor HLN/HXL/TFL. Je begint een museum over een bedrijf die veel ellende heeft veroorzaakt....denk eens na!!!
 
Back
Top