trenseefieja

We'll give way to that uh....uh... 'thing' coming from the right., Trenseefieja xxxx.

Het heeft wel indruk op je gemaakt he, dat je er dagen later nog een topic over moet aanmaken? :grijns: Tja, zo'n beetje een kwart van het corps is in de laatste anderhalf jaar begonnen en de meesten zijn met zero flight time zo'n beetje binnengekomen, dus misschien was het juist wel iemand in lijntraining die nog een beetje overloaded was en z'n R/T nog niet helemaal onder de knie heeft, kan gebeuren. Of het was gewoon een eikel, kan ook.
 
@ Sandertje: Misschien niet erg netjes maar zoals hierboven gezegd, kan inderdaad bij je line-training in "the heat of the moment" niet goed eruit komen. Hoezo zou iemand van de KLS/NLS deze fout niet hebben gemaakt? Moeten zij verplicht elke avond de poster die op hun plafon hangt boven het bed met alle vliegtuigtypes uit hun hoofd leren?:rolleyes: ;)
 
Niet minder enthousiast. Wel minder professioneel. No offense.
Het is maar wat je proffesioneel vind. Mij maakt het niets uit of ik nu iemand naast me die als hij het type niet kent gewoon om conformatie vraagt aan ATC of iemand die de tig subtypes 737 van 10NM afstand kan spotten.

Uiteindelijk is vliegen niets anders dan van A naar B op een veilige manier, liefst ook nog economisch en comfortabel, zonder ergens tegen aan te botsen en met voldoende brandstof in de tanks.
 
Jamaar toch vraag ik me af...

...op de meeste velden waar 'trenseefieja' en 'iesiedjet' komen, bestaat driekwart van de vliegtuigen uit het type Boeing 737 ofwel Airbus A320. Als je nou alleen maar die twee types herkent (subtypes buiten beschouwing gelaten) dan ben je toch al een heel eind op weg? Moeilijk is het niet.

Ik denk dat niemand zich er aan zal storen als je een keer 'A320' zegt in plaats van 'A319', of als je een Iljoesjien niet als zodanig herkent. Maar je hoeft toch geen auto-expert te zijn om een Astra en een Golf uit elkaar te houden?

Ik zal het woord 'onprofessioneel' niet in de mond nemen, maar ik zou gewoon eventjes een handjevol populaire types opzoeken op airliners.net. Ben je er voor de rest van je leven vanaf.
 
Uiteindelijk is vliegen niets anders dan van A naar B op een veilige manier, liefst ook nog economisch en comfortabel, zonder ergens tegen aan te botsen en met voldoende brandstof in de tanks.

Ja fuk , daar kom je nou mee , heb ik voor nop 100k euri voor een opleiding uitgegeven!
 
Al noemt iemand me pietje puk, zo lang hij maar weet dat hij voorrang moet verlenen. :biertje:
 
t wordt helemaal leuk als ATC in een niet-Engelse taal aan een ander gaat melden dat hij al dan niet voorang moet geven.
Mijn Spaans (om maar wat te noemen) is vaak niet zó goed dat ik zeker weet dat hij wacht of er juist toch nog net voor mag worden geperst.
 
@ Sandertje: Misschien niet erg netjes maar zoals hierboven gezegd, kan inderdaad bij je line-training in "the heat of the moment" niet goed eruit komen. Hoezo zou iemand van de KLS/NLS deze fout niet hebben gemaakt? Moeten zij verplicht elke avond de poster die op hun plafon hangt boven het bed met alle vliegtuigtypes uit hun hoofd leren?:rolleyes: ;)

Eh ja dat moet... hoezo ben je daar verbaasd over?

@ PH-JPC

Dat ligt er helemaal aan of het een Iberia is. Een iesiedjet is vorig jaar de go-around in gestuurd omdat de iberia achter hem te dichtop de easy was gevectored.
 
Back
Top