trenseefieja

sandertje

Member
Paar dagen terug in Malaga.

Taxi clearance received.

Draaien net de taxiway op richting de holding point voor vertrek.
Transavia vacate net en moet op de afslag holden omdat wij in de weg taxien. ATC vertelt tegen Trans. dat ze ons voorrang moeten geven.

Trans. antwoordt:
We'll give way to that uh....uh... 'thing' coming from the right., Trenseefieja xxxx.


Niet echt netjes. Waarschijnlijk geen KLS/NLS gedaan, denk ik zo.
 
Malaga? Kan niet, daar komt Trans nooit! :haha:

Maar inderdaad, niet erg collegiaal. Kan wel een aantal figuren bedenken die dat geweest kunnen zijn....
Die figuren zouden een Concorde, triple7 of A380 overigens ook rustig "thing" noemen hoor, dus voel je vooral niet beledigd!
 
Last edited:
Paar dagen terug in Malaga.


Trans. antwoordt:
We'll give way to that uh....uh... 'thing' coming from the right., Trenseefieja xxxx.

.

Ik vind het wel aardig klinken anders...

"We geven voorrang aan dat.. .euuhh, dingetje wat van rechts komt, Trasnavia... Kusje Kusje Kusje Kusje"...

Kan het nog vriendelijker?
 
Niet aardig?? Wees blij dat je voorrang krijgt, onze SOP zijn namelijk heel duidelijk hierin: alleen de kee-el-em heeft altijd voorang....
 
Niet aardig?? Wees blij dat je voorrang krijgt, onze SOP zijn namelijk heel duidelijk hierin: alleen de kee-el-em heeft altijd voorang....
Maar dan alleen de mainline kee-el-em, niet kee-el-sie, gezien de afsnij manoevre afgelopen week door een 737 met cockring en bullseye.. ;)
 
Wassikooknie

Maar als ik je avatar bekijk dan denk ik dat ik al vroeg zou stoppen om je voorrang te geven.
 
Paar dagen terug in Malaga.

Taxi clearance received.

Draaien net de taxiway op richting de holding point voor vertrek.
Transavia vacate net en moet op de afslag holden omdat wij in de weg taxien. ATC vertelt tegen Trans. dat ze ons voorrang moeten geven.

Trans. antwoordt:
We'll give way to that uh....uh... 'thing' coming from the right., Trenseefieja xxxx.


Tsja, sommige mensen zijn volstrekt clueless en kunnen nog niet eens een C172 van een B747 onderscheiden. Je vraagt je af waarom die mensen in een cockpit zitten, voor het geld ja.
Maar de enthousiasme voor het vak is er al niet meer, 't zal wel van deze tijd zijn.

Mocht je het niet weten, geeft niets. blijf dan in ieder geval professioneel en zeg dan "giving way to the traffic from the right" o.i.d.


GF.
 
Tsja, sommige mensen zijn volstrekt clueless en kunnen nog niet eens een C172 van een B747 onderscheiden. Je vraagt je af waarom die mensen in een cockpit zitten, voor het geld ja.
Maar de enthousiasme voor het vak is er al niet meer, 't zal wel van deze tijd zijn.
Passie voor het vak hoeft niet gelijk te staan met het kunnen onderscheiden van alle vliegtuigtypes...
 
Passie voor het vak hoeft niet gelijk te staan met het kunnen onderscheiden van alle vliegtuigtypes...

Dat vind ik wel. Dat je een 737-500 nou niet van een 737-700 kunt onderscheiden, dat maakt niet zoveel uit. Maar ik vind dat je als professional elk commercieel vliegtuig dat nu nog regelmatig vliegt moet kunnen herkennen. Hoe vaak krijg je wel niet 'XXX, after the A319, blablabla'. Lekker handig als je een A319 niet van een 737 kunt onderscheiden.
 
Het vliegen vind ik geweldig, maar al die verschillende types ken ik ook niet. Ok, 73 lukt nog wel, maar zodra het geen boeing of airbus is weet ik het niet meer hoor (ok ok een fokker lukt ook nog, duh). Maakt mij dat minder enthousiast? Wat een onzin.
 
Ik zie alleen het verschil tussen een Fokker 50 en -60, de rest lijkt veel te veel op elkaar.
 
Het vliegen vind ik geweldig, maar al die verschillende types ken ik ook niet. Ok, 73 lukt nog wel, maar zodra het geen boeing of airbus is weet ik het niet meer hoor (ok ok een fokker lukt ook nog, duh). Maakt mij dat minder enthousiast? Wat een onzin.

Niet minder enthousiast. Wel minder professioneel. No offense.
 
ik kreeg laatst op schiphol de clearance:

transavia XXX, give way to the klm from your left. behind that traffic you're number one.

ik dus terug: so actually, we're number two?

toren: uhhhh... ja...
 
Wach us effe : daar hep dus du Trenseefieja nie hut allenrech op hoojjj.
Gisteren op Thames Radar, op het laatste stukje tot aan de LOC.op London City , wel een heul heul heul erg Jottejdams accent mogen genieten :

"Roebus XXXX diesending faiftausssund fiet on de kjoeweneetsj wan zeeggggooww wan toe."

Hulde!
 
is alles met 2 motoren niet gewoon een light twin!!!

dus ook de 767 Steef!!!
 
uh....uh... 'thing' coming from the right

Ik zou (waarschijnlijk) hierop geantwoord hebben, TRANSMAFFIA :stapelge: thanks for your cooperation :D
 
Back
Top