Transavia selectie

Zover ik weet, hoeven mensen die bijv binnen 1 jaar klaar zijn met, laten we zeggen, de NLS/KLS (en sindsdien niet meer gevlogen) géén grading te doen.

RR
 
Ik denk dat de belangrijkste vraag voor hen om wel of niet een grading te doen is, is er een simslot beschikbaar. Zo niet hoeft er geen grading gedaan te worden. Hebben ze die wel dan zal het wel temaken hebben met ervaring in het afgelopen jaar.....
Ik weet niet of het zo is. Maar luchtvaart kennende zou het me niets verbazen....
 
PD,

goed punt!

RR,

lijkt mij toch als je geen ervaring (niet gevlogen hebt afgelopen maanden of jaar)er juist een grading afgenomen wordt. Ondanks of je een jaar klaar bent of niet.

Maar ja, ze kunnen in principe toch doen en laten wat ze willen:biertje:.

Succes aan degene die selectie hebben.

Spatie
 
Dont shoot the messenger! Het lijkt mij ook slimmer om een grading te doen. Maar dit is wat ik heb gehoord. Zover ik weet, zoekt trans alleen maar "verse" mensen van bijvoorbeeld de NLS. En dan bedoel ik binnen een half jaar klaar met de opleiding.

En bedankt! Mag binnekort weer terug komen voor de selectie!

RR
 
RunningRabbit said:
Dont shoot the messenger!
Zover ik weet, zoekt trans alleen maar "verse" mensen van bijvoorbeeld de NLS. En dan bedoel ik binnen een half jaar klaar met de opleiding.

Dat heb ik ook begrepen. Als je al 3,5 jaar klaar bent van je opleiding schijn je niet uitgenodigd te worden. Tenzij je 3 seizoenen in de cabine hebt gestaan. Zodoende lukt het intern namelijk wel.
Ook een kls'er die ik sprak, en al 4 jaar klaar is wordt niet uitgenodigd.
Moeilijk te zeggen waar volgens Trans de grens ligt.
 
Zover ik weet, zoekt trans alleen maar "verse" mensen van bijvoorbeeld de NLS. En dan bedoel ik binnen een half jaar klaar met de opleiding.

Ah vandaar dat ik niets hoor, maar tijdens het incasseren van die 65 euros wordt daar niets over vermeld.
 
Ik sprak ook een KLS-er, was 2 jaar klaar en is uitgenodigd door trans. Heeft alleen maar een beetje rondvluchten gedaan en niet in de cabine gestaan. Dus ik volg hem ook eventjes niet meer.

RR
 
Hey

heeft iemand de laatste tijd bij AHFC de selectie gedaan voor trans?
kan iemand mij vertellen wat je daar zoal kan verwachten?
 
Hey

heeft iemand de laatste tijd bij AHFC de selectie gedaan voor trans?
kan iemand mij vertellen wat je daar zoal kan verwachten?

vorig jaar oktober voor het laatst; het standaard hollandse psycho gel&l, psycho testjes, rekentestjes, snelheids-, nauwkeurigheidstestjes.

gesprek met iemand die jou wel even gaat vertellen of je wel of niet in een cockpit thuishoort nadat je twee rollenspelletjes hebt gedaan. Je wordt ook geobserveerd terwijl je met elkaar zit te wachten dus iedereen daar houdt je in de gaten(gelukkig niet op de plee)

Tja, al met al gewoon 1 ding: Wees leeg in je hoofd en ga er ontspannen naar toe.

heb het nu een paar keer gedaan, ene keer haal je het, andere keer niet, dan weer wel?!? maw het is maar een momentopname en waar de accenten van de maatschappij liggen die bepalen of het balletje naar links of rechts rolt.

Succes, Climb350
 
email transavia

email transavia

ik heb een vraagje,

ik had me online ingeschreven bij Transavia, en nu heb ik een email
ontvangen waarin ze mij vragen om wat spullen op te sturen, zoals
brevetten etc..om te kijken of ik voor een eerste sollicitatie ronde kan worden
uitgenodigd ik weet dat ik aan de minimale eisen voldoe die transavia stelt,
maar hoe groot is de kans dat ik daadwerkelijk wordt uitgenodigd?
of is dit gewoon een normale email, waar je niet direct blij me hoeft te zijn
omdat ze die naar iedereen sturen,
hoop dat iemand hier wat meer van weet

groeten

bruns
 
Bruns, begin maar vast blij te worden, je bent uit de database gehaald... Dit is zeg maar stap 1 (als je jezelf inschrijven in de database niet meerekent), dus opsturen die hap en zorg dat je motivatiebrief er een beetje uitspringt, lekker enthousiast zijn dus..
 
@smarty

@smarty

dankje voor je antwoord, mijn motivatie brief is klaar, heb er vertrouwen in dat die goed is. weet jij al iets meer over je situatie, en sorry nog voor mijn post in 2 treads.

groeten

bruns
 
en sorry nog voor mijn post in 2 treads.

No problemo, just an observation...

Mijn situatie is als volgt: sollicitatiegesprekken gehad, gingen goed. Daarna psychologisch bij het AHFC in Maarssen waar ik een beneden gemiddeld advies kreeg. Het rapport is nu opgestuurd naar Transavia waar de wijze heren van de aanname commissie een oordeel vormen en dan een positief of negatief advies uitbrengen. Ik moet dus nog even wachten op het oordeel van de commissie.
 
@ smarty

oke dan, dus ene kant is zeer positief de andere kant een beetje negatief (bedoel ik de selectie in maarsen mee) en dan is het afwachten hoe trans reageert. Nou ik hoop echt dat je erdoor komt! Ik moet nog even afwachten of ik sowieso op gesprek mag komen, :p:

groeten

bruns
 
Running Rabbit, jij hebt zeker NLS gedaan? Volgens mij worden er niet zo veel NLS'ers bij Trans uitgenodigd hoor... of jij moet andere info hebben...

Grading wordt in principe niet gedaan als je binnen een jaar na afronding van je opleiding in de selectie zit. Echter, als er in je opleiding iets niet goed is gegaan/grading gefaald/een minder rapport dan vragen ze je om een grading te doen. Ikzelf heb een aantal weken geleden de grading gedaan namelijk.

Tip voor de Psycho: Schellinger Trainingen in Amsterdam!

Gr. RR
 
Telefoon nummer

Telefoon nummer

Heren,

Sorry dat ik even inbreek in het topic, ik heb een tijdje terug die 65,- E overgemaakt maar er gebeurd verder erg weinig en ik zou nog een wachtwoord krijgen.

Kan iemand mij het telefoon nummer van Personeelszaken PM-en?? Via het algemene nummer kom ik niet verder.

Weet iemand hoe het zit met het verloop van de selecties voor deze winter? Zijn deze al afgerond of zijn er nog kansen?

Mijn dank grenst aan godsdienstwaanzin....

MVG

Ditched
 
Heb je al geprobeerd een emailtje te sturen voor je wachtwoord? Kan tot 2 weken duren voordat je bericht krijgt dat wel.
 
@ ditched

als je die 65 euro goed hebt overgemaakt, dan krijg je binnen 4 weken een wachtwoord.
Transavia neemt nog aan deze winter, maar of je een uitnodiging krijgt weet ik niet, hoorde
wel dat alle uitnodigingen verstuurd waren.

groeten

bruns
 
Als je problemen hebt met de site of ontvangen van wachtwoord kun je even een mailtje wagen naar:
frontofficepo het bekende emailsymbool gevolgd door transavia en natuurlijk een punt en een com erbij.
Of ze alle kandidaten al binnen hebben voor komend trainings-seizoen weet ik niet, maar als je bij HV wil werken gewoon altijd invullen en updaten. Er kan van alles veranderen in de planning, uitvallers etc etc.
 
Dank voor jullie reacties,

Binnen 4(!) weken? OK, dat had ik niet verwacht, eerder 4 dagen. Kennelijk hebben ze niet zo'n haast dus. Maar goed, ik zal dus maar even geduld moeten oefenen.

MVG

Ditched
 
Back
Top