Transavia of KLM????

Just Me

New member
Goede middag allemaal,

om het (bijna) einde van deze week nog even met een leuk onderwerp af te sluiten zou ik jullie deze vraag/stelling/hypothese hoe je het ook noemen wil, willen voorleggen.

Stel dat je je in de positie verkeerd, dat je de keuze hebt om zowel voor de KLM (F50) als Transavia (B737) te mogen gaan werken. Wat zou jij dan de beste optie vinden?? Welk bedrijf zou je kiezen?? Alvast bedankt voor de reacties en een goed weekend.

Just Me.
 
@Just fkn me,

Aad dit is toch geen serieuze post.

Noem mij nou een voordeel van Trans boven de KLM.
Lekker gezellig of dat soort non-argumenten?

Get real dude.
 
Transavia is anders wel een maatschappij dat al zeker 5 jaar geen verlies in de boeken heeft gehadl en dat ze een jonge vloot hebben.

Zeker als je tegenwoordig moet betalen om ergens aan de bak te komen is het ook wel fijn om te kijken naar de financiele positie van het bedrijf ipv allen maar de kisten waar je op komt te vliegen.

Het zal van het bedrijf afhangen of je snel kan doorgroeien of dat het lang op zich laat wachten. Er gaan meer heavy's uit dan wat er bij komt (volgens mij) dus het aantal beschikbare plaatsen op een heavy kist worden minder.

Zelf zit ik niet bij zo een grote club maar ik merk wel dat er bij een kleine club veel meer mogelijkheden zijn dan bij een grote en dat je er ook minder lang op hoeft te wachten op je promotie. Mijn keuze in deze lijkt me dan ook wel duidelijk.
 
Hoewel Trans me een hele leuke maatschappij lijkt, zou ik toch altijd kiezien voor KLM. Simpelweg omdat het carriere verloop veel leuker en interessanter is. Vooral als je instapt via cityhopper zul je alle facetten van het line vliegen tegen komen.

Transavia is anders wel een maatschappij dat al zeker 5 jaar geen verlies in de boeken heeft gehadl

Sinds sars heeft KLM ook alleen nog maar goeie kwartaal cijfers laten zien. Hoewel je met een wereldmarkt misschien gevoeliger bent voor macro economische ontwikkelingen, kan je van trans weer zeggen dat hun cijfers sterk afhankelijk zijn van wat KLM hen gunt (terecht of onterecht).

Het zal van het bedrijf afhangen of je snel kan doorgroeien of dat het lang op zich laat wachten.

Ik begrijp dat dat bij Trans zo'n 10 jaar duurt. Hoewel je bij KLM nog geen baas 73 bent na tien jaar, is het wel zo dat er bij trans maar 1 carriere stap is, terwijl je bij de klm elke 6 jaar van functie zou kunnen veranderen, tot je pensioen aan toe (heb je het gezien op de 74 bestudeers etops en begin op de 777)

Er gaan meer heavy's uit dan wat er bij komt (volgens mij) dus het aantal beschikbare plaatsen op een heavy kist worden minder.

lijkt me niet (meer) waar.

Hoewel je bij Trans redelijke toekomst verzekering krijgt, lijkt me dat bij KLM toch nog een stapje meer (tevens door notering op de third list (KLM/AF), hoewel dat natuurlijk toekomst is)

Tot slot, de lol moet je zelf mee nemen, bij elke maatschappij.

gegroet
 
Als je het belangrijk vindt om elke avond dag thuis te zijn dan kies je voor Trans. In alle, echt alle andere gevallen KLM.

(Trans heeft overigens al 35 jaar geen verlies in de boeken....)
 
Saabdestroyer said:
@Just fkn me,

Aad dit is toch geen serieuze post.

Noem mij nou een voordeel van Trans boven de KLM.
Lekker gezellig of dat soort non-argumenten?

Get real dude.
Wat is dit nou voor een reactie? :1855:

Als iemand het nou veel relaxter vindt om lekker 73 te gaan vliegen, elke dag thuis te zijn, enz., en dat tot z'n pensioen, is dat toch prima?

Niet iedereen ambieert die triple 7 of 74.....

Adios.

Gr.
Slim
 
Slim said:
Wat is dit nou voor een reactie? :1855:

Als iemand het nou veel relaxter vindt om lekker 73 te gaan vliegen, elke dag thuis te zijn, enz., en dat tot z'n pensioen, is dat toch prima?

Niet iedereen ambieert die triple 7 of 74.....

Adios.

Gr.
Slim


Bij KLM kun je ook 737 kunt vliegen en zelfs tegen beter salaris.
 
Originally posted by Burton
Ik begrijp dat dat bij Trans zo'n 10 jaar duurt. Hoewel je bij KLM nog geen baas 73 bent na tien jaar, is het wel zo dat er bij trans maar 1 carriere stap is, terwijl je bij de klm elke 6 jaar van functie zou kunnen veranderen, tot je pensioen aan toe (heb je het gezien op de 74 bestudeers etops en begin op de 777)

Klopt, echter ben ik van mening dat je je leven vooruit niet kan plannen, straks zul je gaan trouwen, je wilt ook kinderen maar die kan je dan waarschijnlijk niet zien opgroeien omdat je veel weg bent.

Persoonlijk ben ik erg blij om voor een "kleine" maatschappij te werken waarbij ik en geld kan verdienen en mijn kinderen kan zien opgroeien. Dit zeg ik als jonge captain met 2 kleine kinderen van 1 en 5 maanden. Er is meer dan vliegen alleen, zo is je job vaak nog te combineren met bijvoorbeeld coaching van nieuwe collega's, je kan nog doogroeien naar instructeur of manager operations etc etc. Echt er zijn zat mogelijkheden ook bij kleinere maatschappijen en als ze gaan uitbreiden en er grotere kisten bijkomen dan kan je altijd nog kiezen of je wilt meegroeien of wilt blijven zitten waar je zit.
 
Neem toch aan dat hij een kind van 1 jaar (dus 12-24 maand) en een van 5 maand heeft.
Of je moet van twee walletjes eten idd...
 
Verstandiger lijkt me 13-24 maanden voor de oudste, of deze is echt te vroeg geboren.

Bij één vrouw dan.

Overigens ambieer ik ook een plekje bij een maatschappij waarbij je 's avonds thuis bent. ( 2 kinderen, 2 en 5 jaar, één vrouw ) en dan nog partime ook.

Jammer dat Spanair geen base op AMS heeft.

Tja, er moet wat te wensen zijn.

S.
 
2 vrouwen, geen kids (voor zover ik weet)

Voor de rest Eurocard mastercard! de ideale creditcard.
 
Hmmmmm FD,

Dus een van die 3 vrouwen op je plaatje is eigenlijk...................... Hahahaha

Mzzls Steef
 
Back
Top