Transavia huurt MD11 MP in tijdens zomermaanden

Schmeissfliege

New member
Hoorde ik vandaag van een collega in de crewroom , die naar eigen zeggen goed ingevoerd is.

HV zou nog zoekende zijn naar 737's maar achtte de kans klein dat deze voor juli vastgelegd worden.

MP zou hiervoor een MP M11 terugbouwen van vracht naar pax , in de zomermaanden juli en augustus een relatief rustige periode in de vrachtsector.

Kan iemand dit bevestigen of ontkennen ????
 
Schmeissfliege, je bent inmiddels lekker aan het posten in de airline forums, maar vertel ons ook eens even wat over jezelf. Waar vlieg je, waar is je crew room etc?
 
Hoorde ik vandaag van een collega in de crewroom , die naar eigen zeggen goed ingevoerd is.

HV zou nog zoekende zijn naar 737's maar achtte de kans klein dat deze voor juli vastgelegd worden.

MP zou hiervoor een MP M11 terugbouwen van vracht naar pax , in de zomermaanden juli en augustus een relatief rustige periode in de vrachtsector.

Kan iemand dit bevestigen of ontkennen ????


Schmeissfliege.
Ik denk dat niemand je posts nog serieus neemt (ik heb de andere 27 nog even doorgelezen)
Het zijn losse flodders die je afschiet. Raakt kant nog wal. Vraag me af je uberhaupt wel in de branche werkt???
Voorstel: maak een nieuw profiel aan en restart je deelname aan dit forum
 
Kan iemand dit bevestigen. MP heeft bijna alle MD-11's omgebouwd tot freighter. Zodat MP in 2007 niet meer met de MD-11zette op pax-routes in Middellandse Zee. Dit liijkt me echter een kleine kans tot dit zo ver komt. HV heeft vorige zomerseizoen al een 757 (ex PH-TKD) geleased van Air Finland. De 737's is zeer populaire vliegtuig die bijna bij alle maatschappijen in hele wereld wordt gebruikt. Echter is erg moeilijk te zoeken voor HV om een gelasede 737-800 kunnen vinden.

76-er, maar MP verdient wel veel aan vracht, dat is bij ons ook al bekend. Maar ik denk zelfs echter dat MP alle MD-11 hard nodig heeft voor cargo-diensten, ook tijdens de zomermaanden.

Ik denk dat HV toch extra kisten kan vinden voor de komende zomerseizoen, zoals bij SpiceJet uit India. Misschien kan wel tot huren van 2 737-800's of 737-900ER voor periode van een half jaar of zo.
 
Kan iemand dit bevestigen. MP heeft bijna alle MD-11's omgebouwd tot freighter. Zodat MP in 2007 niet meer met de MD-11zette op pax-routes in Middellandse Zee. Dit liijkt me echter een kleine kans tot dit zo ver komt. HV heeft vorige zomerseizoen al een 757 (ex PH-TKD) geleased van Air Finland. De 737's is zeer populaire vliegtuig die bijna bij alle maatschappijen in hele wereld wordt gebruikt. Echter is erg moeilijk te zoeken voor HV om een gelasede 737-800 kunnen vinden.

76-er, maar MP verdient wel veel aan vracht, dat is bij ons ook al bekend. Maar ik denk zelfs echter dat MP alle MD-11 hard nodig heeft voor cargo-diensten, ook tijdens de zomermaanden.

Ik denk dat HV toch extra kisten kan vinden voor de komende zomerseizoen, zoals bij SpiceJet uit India. Misschien kan wel tot huren van 2 737-800's of 737-900ER voor periode van een half jaar of zo.

Zover ik heb kunnen vinden zijn de volgende leases reeds geregeld door HV:

1x B738 Spicejet
1x B738 Miami Air
2x B738 Sun Country
2x B738 KLM (On order, gaan van de zomer voor HV vliegen en daarna naar KLM)

uiteraard aangevuld met eigen vloot welke bestaat uit 34(?) 737NG's
 
Bij mijn weten zijn we inderdaad al voorzien van de benodigde capaciteit voor de zomer.
 
Bij mijn weten zijn we inderdaad al voorzien van de benodigde capaciteit voor de zomer.

Beetje off topic. maar....
Hoeveel eigen 737's heeft HV eigenlijk?
Door al die uitstaande winterleases is dit nu vrij moeilijk te achterhalen op het internet...
 
Bij mijn weten zijn we inderdaad al voorzien van de benodigde capaciteit voor de zomer.

Volgens mij zoeken ze er nog een Iz, althans 2 weken geleden wel.

En wij hebben toch geen 34, volgens mij zijn het 28 eigen kisten. Volgens mij he, dus garantie tot....
 
Na enig speurwerk over het net heeft HV idd 28 kisten
19 zelf in gebruik nu en 9 in uitstaande leases.....
Opgeteld bij de 6 geleasde kisten voor de zomer komen we uit op 34 kisten voor het zomerseizoen.... (28 zelf, 6 lease)
 
We zullen wel zien hoe dit alles uitpakt, zodat HV zelfs aan 7 gelased 737's genoeg is voor de zomerseizoen. Eentje 737 extra zoeken ze nog, maar bij welke maatschappij zoeken ze nog om een kist te leasen? KLM of SpiceJet????
 
Schmeissfliege.
Ik denk dat niemand je posts nog serieus neemt (ik heb de andere 27 nog even doorgelezen)
Het zijn losse flodders die je afschiet. Raakt kant nog wal. Vraag me af je uberhaupt wel in de branche werkt???
Voorstel: maak een nieuw profiel aan en restart je deelname aan dit forum

Wanneer ik jouw posts bekijk , je ventileert gespierde taal , maar ik constateer drijfzand..........
 
Last edited:
Schmeissfliege, je bent inmiddels lekker aan het posten in de airline forums, maar vertel ons ook eens even wat over jezelf. Waar vlieg je, waar is je crew room etc?

Wat een nieuwsgierigheid...... eindelijk weer eens iemand op het forum met verstand van zaken , ik begrijp de commotie.

SXF based , A319 licensed , woonachting in NL.

Voor al het overige ; het is in journalistieke kringen niet ongebrukelijk dat men elkaars bronnen niet prijsgeeft.
 
Voor al het overige ; het is in journalistieke kringen niet ongebrukelijk dat men elkaars bronnen niet prijsgeeft.

En als het wel gebeurt dan kun je nog wel eens vervelende zaken krijgen zoals we afgelopen zomer hebben gezien (of niet natuurlijk) met Martijn van Liveshop, Belinda Meuldijk en Rob de Nijs.
 
eindelijk weer eens iemand op het forum met verstand van zaken , ik begrijp de commotie.

..het is in journalistieke kringen niet ongebrukelijk dat men elkaars bronnen niet prijsgeeft.

Nee, kan ik me voorstellen als je aan komt zetten met onzin als een MD11 voor Transavia en Transavia naar China.

Komt eerder over als een oververhitte spotter.
 
Back
Top