Trans neemt aan

Time will tell!!!!

Er komt alleen een wet-lease voor drie weken om een piek op te vangen. Uitgevoerd door Sun country op een van orgine Trans kist. Nodig voornamelijk door co-piloten tekort!

grt
 
Co-piloten tekort? Ik dacht dat ze laatst weer aannamen bij Trans? Is daar dan niet het aantal mensen uitgekomen wat ze hadden verwacht?

Ch
 
Hoorde dat er een hoop mensen waren aangenomen maar het uiteindelijk niet hebben gedaan.

Alle potentiële kandidaten waren rated en ondanks het feit dat trans een prima bedrijf is om voor te werken vond men het salaris echt te laag. Best jammer ! Paar honderd eu'tjes erbij en ze hadden een hoop geschikte co's erbij !
 
Een hoop, een relatief begrip. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet dicht bij het vuur zit en jij wel dus ik geloof je direct dat het om 6 gaat. Dan is mijn bron wat minder op de hoogte blijkbaar.

Toch jammer, Trans zit "ruim" onder de gemiddelde salarissen bij soortgelijke bedrijven ( Easy, Ryan, BMI baby, Air Berlin)

Er was recentelijk een Iers contract bureau aan het recruiten voor trans met hogere salarissen. Ben benieuwd hoe het bestaande vliegercorps hier over denkt. Dit ging om FO's met 3000 uur en Captains. Uiteindelijk is dit niet doorgegaan, Trans heeft zich terug getrokken (voorlopig).

Waarom gooit Trans het minimum salaris niet omhoog voor ervaren direct entry's ? Dat klinkt toch logisch !
 
Toch gaat het niet alleen om het salaris lijkt me. Dat je je rekeningen moet kunnen betalen dat is logisch. Vanaf daar wordt het toch een stuk interessanter hoe je roosters eruit zien, hoeveel vakantiedagen je hebt, wanneer pensioen begint en hoe dat er dan uit ziet, wat er gebeurt als jij unfit to fly bent of het nodig vind een go-around te maken, of je ergens woont waar het je bevalt, of je je mobieltje op mag laden op kantoor, en ga zo maar door.

Helemaal als je het ergens een stukje langer wilt volhouden zijn die dingen in mijn ogen een stuk belangrijker.
 
BP: all true.
Denk alleen dat je het toch ook in het licht van de markt moet zien. Als een mij. als transavia tegenwoordig verlangt dat men een TR + ervaring on type meeneemt, mag daar ook best iets extra's voor op tafel komen. Spreekt voor zich lijkt me.
 
Barberpole,

Dat 'een stuk belangrijker zijn' is wel relatief. Als je bijna de helft van je salaris moet inleveren is het wel even wat anders, dat is een enorme stap terug. En van dat verschil in centen kan je wel een boel dingen doen, die je je met het lagere Trans salaris niet echt/ echt niet kunt veroorloven. Ik ben het volledig met Bounty eens als hij zegt dat als Trans een paar 100 eurootjes erbij zou doen ze aanzienlijk meer FO's kunnen krijgen.

Koenemans,

hoeveel van die 6 mensen hebben ook daadwerkelijk de baan geaccepteerd? Zeker niet alle zes.

Ch
 
Zes sollicitanten thans in de opleiding. Veel mensen (type-rated) afgewezen. Hoe die mensen hun afwijzing naar anderen hebben goedgepraat weet ik niet. Salaris lijkt me een extreen zwaktebod. Ze zullen toch niet voor niks gesolliciteerd hebben, lijkt me!!!!!
 
VeeGee said:
BP: all true.
Denk alleen dat je het toch ook in het licht van de markt moet zien. Als een mij. als transavia tegenwoordig verlangt dat men een TR + ervaring on type meeneemt, mag daar ook best iets extra's voor op tafel komen. Spreekt voor zich lijkt me.

Als je het in het licht van deze markt wilt zien dan mag je blij zijn dat je niet moet bijbetalen.... toch? Zie je dan niet wat er allemaal voor extra's op tafel komt? Ik weet zeker dat het hun geen moeite kost om geschikte mensen op gesprek te krijgen voor het loon dat ze bieden.
 
Barberpole said:
Als je het in het licht van deze markt wilt zien dan mag je blij zijn dat je niet moet bijbetalen.... toch? Zie je dan niet wat er allemaal voor extra's op tafel komt? Ik weet zeker dat het hun geen moeite kost om geschikte mensen op gesprek te krijgen voor het loon dat ze bieden.

Sorry dat ik het moet zeggen vriend, maar de naïviteit straalt er vanaf :eek:

Blij zijn dat iemand niet bij hoeft te betalen.......:confused: Wat denk je zelf ??

Wat voor extra's komen er op tafel ??

Wat is jouw definitie van geschikte mensen ? AI's ? daar zijn er genoeg van, ervaren mensen..... moeilijk !
 
Laat ik voorop stellen dat ik niet gesolliciteerd heb....Een vriend en collega van mij wel. Als ik zie wat men hem daarvoor bood.... Hij heeft hiervoor bedankt. Je moet tenslotte je schulden bij de bank ook kunnen terug betalen. Sorry maar voor die grijpstuiver kan ik netzo goed als uitzendkracht in een drieploegendienst gaan werken en verdien (met nacht -en onregelmatigheids toeslag) netzo veel.
En 8 tot 12 jaar wachten tot je een plaatsje krijgt in de linker stoel? Terwijl het salaris daarvan nagenoeg gelijk staat aan dat wat een beginnende FO in de UK verdiend!!
Prima als je je gelukkig voelt of omdat je heimwee hebt en met dit aanbod vereerd dat je voor Trans mag werken, je telefoon mag opladen bij trans, en je niet hoeft te verantwoorden omdat je een go-around hebt gemaakt (bij BA stonden ze een paar jaar geleden praktisch met een fles champagne klaar als je voor een Go around besloten had) allemaal niks mis mee vooral doen.

Hoewel ik nooit voor een nederlandse maatschappij zal vliegen (ouder dan 35 dus te oud), zal ik er wel voor waken ooit voor een dergelijk fooi mijn krent te verheffen en in een cockpit plaats te nemen, Ik heb net zoals iedereen genoeg geinvesteerd om te kunnen vliegen en dat moet op een of andere manier worden terug betaald. Ik kan gelukkig voor dat wat ik bij mijn maatschappij in de UK verdien zelf wel een goede additionele pensioenverzekering afsluiten.

Nogmaals als je happy bent met hun aanbod vooral doen, maar het salaris wat ze bieden is echt, met uitzondering van maatschappijen als Sky Europe (hoewel ze aardig in de buurt komen), ver onder de norm. En dus krijgen ze niet het aantal mensen dat ze willen hebben en zullen ze waarschijnlijk op zoek gaan naar contract pilots als noodgreep. Je kunt niet het maximale eisen van je nieuwe werknemers en shit betalen. Zoals een collega dat vandaag nog tegen mij zei: "If you pay peanuts you get monkeys"
 
Denk dat Trans nogsteeds een van de betere maatschappijen is.. Tuurlijk, salaris bij FR is beter, maar c'mon je hoeft je tenminste geen zorgen meer te maken over je pensioen, dokken voor medical, sim en.... je krijgt vast gratis water van trans tijdens je vlucht!

Maar ben het met bovenstaande collega's eens, dat indien Trans type rated mensen wil zien met ervaring (best terecht, want die zijn immers beschikbaar op het moment) mag daar best wat tegenover staan.. Anders nemen ze maar alla HE low-timers aan, laten ze die dokken voor hun type, en geven ze die een laag salaris. (disclaimer to Trans mgmt die melezen: please, don't do this!!)

FD
 
Even voor de duidelijkheid, we hebben het hier absoluut niet over een Ryanair-Transavia vergelijking voordat er misverstanden ontstaan !

Op de een of andere manier is men te snel geneigd om die link te leggen..... vraag me af hoe dat komt ?

Overigens ben ik wederom niet echt gecharmeerd van de "zogenaamde" insinuaties die er weer worden gemaakt.....

-go-around verantwoorden
-mobiele telefoon verhaal ( waar, maar niks met vliegercorps te maken )
-medical
-etc

en zo kan ik nog wel even door gaan ! Ik kan het enigszins wel begrijpen : als je weinig aanknopingspunten hebt grijp je naar de makkelijkste argumenten.... (of je de waarheid daarvan kent is een tweede..)

Als je blij bent bij de maatschappij waar je je zit. "good for you".....Maar wie steekt hier nou z'n kop in het zand..... ? Waarom dan toch in de verdediging als je het "zo goed" hebt ?? Mij een raadsel.......
 
Howdy Bounty,

Kop in het zand? Defensief? You of all people moet toch weten dat wanneer iemand kritiek levert op je airline, je de feiten wel even van de onzin wil scheiden. En als je dat dan ziet als defensief en insinueert ("Mij een raadsel...") dat het dus wel degelijk fout zit, dan is dat wel heel erg hypocriet.

Maargoed, back on topic. Bij HV is er een CAO die ervoor zorgt dat een ieder weet waar hij aan toe is. Geen B-scales. Dus geen hoger salaris als je meer uren hebt, maar er zal ook niet nu en ook niet in de nabije toekomst worden verwacht dat je zelf je rating dokt!

Het aanvangsalaris is laag. Punt. Geen "maar..", het is gewoon zo. Als het mee zit zal daar zeker verandering in komen. Je krijgt vanaf je intro-dag (voor je cursus) al vol salaris. En als je veel ervaring hebt, ben je na 18 maanden sinds je intro-dag Senior FO en maakt je salaris een aardige sprong, naast de sprong die je sowieso ieder jaar krijgt. Het salarisverloop is behoorlijk steil, dat moet ook wel want alles bij elkaar is je topsalaris hoog. Misschien zelfs hoger dan bij Ryanair (heb ik het over de getallen die een paar jaar geleden op hun website stonden, weet het actuele topsalaris niet).

Vergeet ook niet dat je een heel riant pensioen opbouwt en soms heel veel belastingvoordeel kunt genieten. Als je ooit nog een type rating hebt betaald voor een andere maatschappij, kun je die ook weer verrekenen met de belastingdienst.

Niet dat HV de perfecte club is, maar ik wil wel even de salarissen in perspectief zetten. Dat je minder verdient dan bij Ryanair en easyJet is zonder meer waar. Dus uiteindelijk komt het aan op het hele plaatje, waarin je ook meeneemt waar je woont, hoe je quality of life is, hoe leuk je het bedrijf, de collega's en de vluchtuitvoering vindt. En of je denkt dat je weer op een tijdelijke baan zit en later nog een job-hop moet gaan maken, of dat je best wel eens tot je pensioen ergens zou willen zitten.

De keuze is voor ieder persoonlijk, en moet je bij jezelf te rade gaan waar je prioriteiten liggen en hoe je financiële toekomst eruit ziet.

Iz
 
Iz said:
, maar er zal ook niet nu en ook niet in de nabije toekomst worden verwacht dat je zelf je rating dokt!
Voor zover ik heb begrepen is één van de nieuwe mensen iemand die zelf voor z'n type bij Maersk heeft betaald en daarna zo naar Trans kon. Tja, of je dan bij Maersk een type koopt en dan direct naar Trans gaat zonder uren on type, of dat je bij Trans een type betaalt.....in mijn optiek bijna hetzelfde.

Gr.
Slim
 
Back
Top