Trans en haar beleid?

climb350

New member
Hoe zit dat nou bij die tent. Heb me voor twee jaar geleden ingeschreven a 60 euries (schande, maar dat was al behandeld hier), wordt inmiddels overal uitgenodigd (en aangenomen), alleen hier in NL lijkt men er een hele andere benadering op na te houden bij het selecteren van kandidaten!

Tenzij iemand een zinnig antwoord heeft, snap ik er geen hout van!

Climb350
 
Hmmm, je bent overal aangenomen, maar niet bij Trans. Klinkt als een luxeprobleem.

Als 500 mensen zich sinds jou hebben ingeschreven en er zijn sindsdien 200 mensen uitgenodigd, zullen er misschien 300 mensen zijn die zich hetzelfde afvragen. En die hoe de criteria van HV ook zouden liggen, als ze er 200 van de 500 uitnodigen, zijn er altijd 300 mensen die niet worden uitgenodigd.
 
Hmmm, je bent overal aangenomen, maar niet bij Trans. Klinkt als een luxeprobleem.

Als 500 mensen zich sinds jou hebben ingeschreven en er zijn sindsdien 200 mensen uitgenodigd, zullen er misschien 300 mensen zijn die zich hetzelfde afvragen. En die hoe de criteria van HV ook zouden liggen, als ze er 200 van de 500 uitnodigen, zijn er altijd 300 mensen die niet worden uitgenodigd.

Tja, dat is het en...het is een waarheid als een koe! Neemt niet weg dat ik me blijf afvragen waarom je in het buitenland "relatief" sneller wordt uitgenodigd met dezelfde ervaring, leeftijd en kleur ogen!

(het is gewoon dat ik als NL-er in NL wil werken en dat er voor ons allen natuurlijk niet genoeg plek is)

Ik denk dat het even een kleine frust is die ik hier even uit, omdat ik vandaag te horen heb gekregen dat ik ben aangenomen bij een prima bedrijf, maar dat ik van een Trans na twee jaar nog niet eens een bevestigingsmailtje heb gekregen dat ik in de DBase ben opgenomen en dat ik wellicht opgeroepen word wanneer er behoefte is, snap je dat? En dat je viavia hoort dat het afgelopen jaar de leeftijd beperkt was tot max 28 jaar!!?? dan krijg je wel even het gevoel dat je behoorlijk bij je man-van-vrouw-onderscheidende-onderdelen gepakt bent.

Uch, moest ik even kwijt

Climb350 (nu echt haha)
 
Als het beleid is worden er uitzonderingen gemaakt, kan ik je uit ervaring vertellen. Tja en volgens mij mag het niet eens beleid zijn.
 
Trans 28 Jaar

Trans 28 Jaar

Heren,

Als dat het beleid is van Trans zou ik het wel even zo netjes vinden om er voor te zorgen dat wanneer je je geboortedatum invuld het formulier niet vezonden kan worden wanneer blijkt dat je ouder bent dan 28.

Of in iedergeval die € 65.- niet van je aanneemt, dit is nog erger dan die belspelletjes op TV. Daar kan je tenminste zien dat je te grazen word genomen! (Of je moet wel een ENORME Jostie zijn:grijns: )

Affijn, weer een Illusie armer:kiss:

Groeten

:radar: André :radar:
 
Mijn wachtwoord doet het niet meer dus kan ik mijn gegevens niet meer up to date houden . Ik heb al een aantal keer een mail gestuurd maar antwoorden ho maar. Ik had die 65 euries beter in de gracht kunnen gooien dan had ik tenminste nog een plons gehoord !
 
Climb350, Van harte met je nieuwe Job!.

Ik lees dat veel gepraat wordt over het beleid van 28 jaar.
Nu heb ik het idee dat die norm er af is. Omdat er afgelopen jaar bij ons wel degelijk mensen zijn aangenomen ouder dan 28jaar.

Ik weet natuurlijk niets officieel.. Maar volgens mij is het geen harde eis meer!.

Succes en groetjes
 
Het up 2 date houden van je gegevens is in dit geval ook niet onbelangerijk. Zo heb ik me vorig jaar (augustus) net na school overal op internet ingeschreven. Nu hoor ik van mensen die net klaar zijn (en dus net al die formulieren hebben ingevuld) dat die worden uitgenodigd door dezelfde maatschappijen als waar ik me heb aangemeld...en mijn telefoon is dus ook niet meer gegaan.

Wachtlijst ho maar! Daar doen ze dus mooi niet aan, ze pakken gewoon de laatst ingevulde formulieren, van die mensen weten ze zeker dat ze nog beschikbaar zijn en dat scheelt ze bellen. Slechte zaak, maar blijven updaten is volgens mij het belangerijkste.

Maar ik maak me er gelukkig niet meer druk om, ik heb een baan bij een prima werkgever, maar dat was wel redelijk frustrerend om te zien!
 
tnx

tnx

Climb350, Van harte met je nieuwe Job!.

Ik lees dat veel gepraat wordt over het beleid van 28 jaar.
Nu heb ik het idee dat die norm er af is. Omdat er afgelopen jaar bij ons wel degelijk mensen zijn aangenomen ouder dan 28jaar.

Ik weet natuurlijk niets officieel.. Maar volgens mij is het geen harde eis meer!.

Succes en groetjes

Ja, dank je Altimiter, ben er ook erg blij mee.....en ik weet dat er genoeg mensen met me willen ruilen, maar het is wel weer buitenland! Ik heb nu twee jaar hier Duitsland vertoefd en echt wennen doe je er toch niet. Het blijven duitsers he :D :D De vraag is waar in nu weer gedropt wordt. Als je een kind hebt in NL en die zie je maar een weekendje per maand dan is het wel een opgaaf (denk dat de vaders onder ons het wellicht begrijpen) mja, wie A zegt moet ook B zeggen.

Zal maar weer eens een telefoontje naar PZ op SPL doen :dozey:

Climb350
 
Ja heerlijk, geruchten, en binnen no time is het waarheid. Zoals altimiter zegt, er zijn wel degelijk mensen van boven de 28, zelfs lowtimers aangenomen. Bij de volgende ronde ook.

Wel slordig als er niet wordt gereageerd op vragen, ik zal het eens opbrengen intern.
 
Wel slordig als er niet wordt gereageerd op vragen, ik zal het eens opbrengen intern.

Nou, goed idee zou ik zeggen. 1 keer in die twee jaar ingeschreven te staan een mailtje ontvangen, zou ik wel waarderen kunnen. Vooral als het een mailtje met een datum erin is! :grijns:

Oh, trouwens dat met die 28 heb ik vorig jaar gehoord via via en werd bij navraag natuurlijk direct bestreden. tja als het nietwaar is, waar kwam het dan vandaan?

Climb350
 
Heb echt geen idee over trans haar beleid maar denk dat je meer kans maakt met een 73-rating. (saves money)
Maarja salaris in de UK zijn toch een stuk hoger, dus denk dat de keus voor mensen met een 73 rating snel gemaakt is............
 
Geld is niet alles. Ik zou persoonlijk nooit te lang op dat stinkeiland willen blijven. Al maken ze me miljonair. Psychisch sterf je langzaam af in het land van witte reeboks en trainingspakken.
Maar aan de andere kant hebben we allemaal een studieschuld af te betalen....

Sander House
(want in Engeland noemen ze alles 'House')
 
Heb echt geen idee over trans haar beleid maar denk dat je meer kans maakt met een 73-rating. (saves money)

Die Vlieger gaat alleen bij Transavia niet op.
In het verleden hebben alle mensen die met een Typerating 737 binnen kwamen de hele Type opnieuw moeten doen.
Die regel zal zeker niet veranderen verwacht ik..

Groetjes en goed weekend all..
 
Oh, trouwens dat met die 28 heb ik vorig jaar gehoord via via en werd bij navraag natuurlijk direct bestreden. tja als het nietwaar is, waar kwam het dan vandaan?

Climb350

Voorkeur was vorig jaar max 28 (eventueel 30), deze 'voorkeur' kan ondertussen natuurlijk zijn aangepast. Had alles te maken met leeftijds opbouw binnen pilotenkorps (pensionering).

Dit is geen gerucht, iemand die het kan weten ;) heeft het mij zelf verteld. E.e.a. wordt natuurlijk niet op de website gezet omdat je dan net zo goed via de Commissie Gelijke Behandeling bij Trans kan solliciteren.
 
Die Vlieger gaat alleen bij Transavia niet op.
In het verleden hebben alle mensen die met een Typerating 737 binnen kwamen de hele Type opnieuw moeten doen.
Die regel zal zeker niet veranderen verwacht ik..

Niet helemaal waar. Twee of drie zomers geleden is er een proef geweest met jongens die low-time ergens hun type rating hadden gedaan. Deze zijn bijna allemaal weer weggestuurd omdat het niveau toch wel tegenviel.

De Trans-operatie is niet standaard van stad naar stad, ILS hier, ILS daar. Een zelfgekochte typerating is bare-minimum uren, dus een uurtje of 40 in de sim. Bij Trans krijg je standaard al iets van 70 uur in de sim. Vervolgens word je dus naar de meest bizarre veldjes met korte baantjes, hoog terrein, zonder approach of zonder verkeersleiding gestuurd, en dan mag je een hoge standaard verwachten.

Overigens is een VOORKEUR voor jonge mensen heel wat anders dan een eis. Zoals gezegd, er zijn zelfs lowtimers van boven de 30 aangenomen zonder kruiwagen. Dat gezegd, vind ik het ook niet vreemd dat men een voorkeur voor jonge mensen heeft, dat zie je bij heel veel airlines.
 
Iz..

You are right.. Beetje fout geformuleerd..
Ik bedoelde ook de afgelopen 2 jaar.. Had het iets duidelijker moeten opschrijven.

Groeten..
 
Back
Top