hallo allemaal!!
Ben net nieuw hier. Ben 24 jarige vrouw die heel graag piloot wil worden. Heb na mijn VWO een HBO-opleiding afgerond (richting vastgoed) en heb al deelgenomen aan selecties bij de KLS. Ik ben daarbij niet door de grading gekomen. Ik heb nu net de grading in Teuge gedaan (Stella Aviation Academy) en dat ging goed en moet ik waarschijnlijk op gesprek komen. Nu heb ik een aantal belangrijke vragen:
1) Ze zeggen dat er over 3 jaar een tekort is aan piloten (ABN AMRO heeft hier onderzoek naar gedaan?), het klopt toch dat de luchtvaart branche voor de toekomst positief is gestemd?
2) De opleiding is erg duur, nu hoor ik veel mensen op dit forum over de type rating die ook duur is en vaak zelf betaald moet worden. Nu hoorde ik bij Stella dat maatschappijen het liefst studenten hebben die net van de opleiding komen en dus heel goed in de procedures zitten. Dus dat je beter geen vlieguren kan gaan maken in Amerika, want dan ga je "slordiger" vliegen. Klopt dit?
3) Als je dan uiteindelijk een baan hebt gevonden, enig idee hoe lang het duurt voor je je schuld hebt afgelost?
4) Er zijn maar weinig vrouwen die een opleiding tot piloot volgen (snap ik niet!), heb je daar voordeel/nadeel van of maakt het niet echt uit? En is het ook mogelijk om later parttime als piloot te werken?
Ik hoop op veeeeeel reacties!!!!
Alvast bedankt!
Ben net nieuw hier. Ben 24 jarige vrouw die heel graag piloot wil worden. Heb na mijn VWO een HBO-opleiding afgerond (richting vastgoed) en heb al deelgenomen aan selecties bij de KLS. Ik ben daarbij niet door de grading gekomen. Ik heb nu net de grading in Teuge gedaan (Stella Aviation Academy) en dat ging goed en moet ik waarschijnlijk op gesprek komen. Nu heb ik een aantal belangrijke vragen:
1) Ze zeggen dat er over 3 jaar een tekort is aan piloten (ABN AMRO heeft hier onderzoek naar gedaan?), het klopt toch dat de luchtvaart branche voor de toekomst positief is gestemd?
2) De opleiding is erg duur, nu hoor ik veel mensen op dit forum over de type rating die ook duur is en vaak zelf betaald moet worden. Nu hoorde ik bij Stella dat maatschappijen het liefst studenten hebben die net van de opleiding komen en dus heel goed in de procedures zitten. Dus dat je beter geen vlieguren kan gaan maken in Amerika, want dan ga je "slordiger" vliegen. Klopt dit?
3) Als je dan uiteindelijk een baan hebt gevonden, enig idee hoe lang het duurt voor je je schuld hebt afgelost?
4) Er zijn maar weinig vrouwen die een opleiding tot piloot volgen (snap ik niet!), heb je daar voordeel/nadeel van of maakt het niet echt uit? En is het ook mogelijk om later parttime als piloot te werken?
Ik hoop op veeeeeel reacties!!!!
Alvast bedankt!