Tips voor instrument approaches

Flylikeapro

New member
Ik kan me een paar jaar terug eens een post herinneren waar we een aantal leuke (en goedkope) instrument approaches hebben genoemd. Ik heb het hele forum nu meerdere keren doorzocht en kan hem niet meer vinden.

Iemand tips voor leuke approaches in Duitsland, Nederland, Belgie waar de kosten niet al te hoog zijn. EHRD alleen maar is op een gegeven moment ook niet leuk meer.....:)

Thanks!

Flylikeapro
 
EDLV. Per approach 5 euro als ik mij niet vergis. Als je dan niet land hoef je geen landingskosten te betalen (ook 5 euro) heb ik mij later vertellen. Dit laatste heb ik alleen nooit geprobeerd. Als je van tevoren even belt naar de http://www.solidhandling.com/ kan je zelfs de rekening later in de bus krijgen.
 
Vrienden van me bij de Eindhovense Aeroclub vliegen geregeld IFR vanaf Eindhoven. Voor een instrument approach hebben ze nooit een aparte rekening gekregen. Een landing voor clubleden is 10 euro (incl evt. T&G's).

Nadeel is wel dat je lid moet worden om er te kunnen vliegen, maar dat kan wellicht wel uit voor je. Lidmaatschap kost 300 euro per jaar (als ik me niet vergis).
 
Meer specifiek voor EHEH, die 10 EUR landingsgeld geldt alleen voor de clubtoestellen van de vliegclub.

Dus lid worden en met een niet-clubtoestel dan approaches schieten kan wel eens een onverwacht hoge rekening opleveren. Landingsrechten zijn niet goedkoop op EHEH voor niet club-toestellen...
 
Deze zatedag dus naar Weeze geweest voor IFR appraoches oefenen. Prima veld, ze willen je (gezien de drukte van de Ryanair kisten) graag vectors geven, dus echt even melden als je voor de oefening de hele approach wil vliegen.

Kosten: 37 euro voor 2 approaches. Vooraf even contact opnemen met Sold Handling en je creditcard gegevens doorgeven en je hoeft inderdaad niet te landen: ze sturen de factuur gewoon naar je op,
 
Als je wel landt, wordt je als een soort VIP ontvangen in een ruimte vol chesterfield meubilair.
 
Kosten: 37 euro voor 2 approaches. Vooraf even contact opnemen met Sold Handling en je creditcard gegevens doorgeven en je hoeft inderdaad niet te landen: ze sturen de factuur gewoon naar je op,

Dat is meer dan ik er voor heb betaalt. Heb nog even op de factuur gekeken (uit 2011) en daar rekenen ze mij 5 euro per approach voor de ATC kosten en 5 euro voor de landing.
 
Is bij mij hetzelde hoor:

Landing: 2 x 5.00 euro = 10.00 euro
ATC fee: 2 x 5.00 euro = 10.00 euro
Administration: 10.00 euro
Credit Card charges: 1.20 euro
VAT 19%: 5.93 euro

Totaal: 37.12 euro

5 euro lijkt dus altijd wel mooi, er komt echter altijd wat bij nog.....
 
Back
Top