TIPS & TRICKS for HOUR BUILDING

Dit is ook iets waar ik enorm naar uit ga zien.. Hoe mooi met dat zijn, met vrienden/familie mee nemen eventueel, te genieten van al die verschillende avonturen, de wereld is al genoeg naar de kloten, en juist dit genieten is goed voor de mens, haal er uit wat er nog in zit! :cool:

Edit: ik heb er ook voor gekozen, nu de markt toch plat ligt, opleiding modulair naast m'n baan te doen, zo de financiële lening beperkt te houden en risico's en opleidingsduur uit te smeren, maar wat graag had ik voor het opleidingstraject in Amerika gekozen.. Lijkt me geweldige ervaring..
 
Last edited:
Mag je met dat hourbuilden mensen meenemen dan? Of maakt het niet uit hoe de uren PIC gemaakt worden, als je maar PIC bent?
 
Ja maar eigenlijk alleen bekend met integrated manier dus vergelijk alles daarmee. :)

Wist niet dat je boos werd.
 
Verschilt i.i.g. bij de informatie die ik heb gekregen: bij een Bristow school, werd verteld dat de instructeur bij alle PIC-uren meegaat, en bij aan andere school in de buurt van Los Angeles een paar uur instructeur, daarna jij alleen. Maar wat precies de regels daarvoor zijn: :confused:
 
Dat is goed nieuws! i.a. bedankt.

Is er iemand die precies weet wanneer je waarvoor een speciaal visum oid moet scoren en wat de kosten zijn? Ik zag dat je in Florida voor een laag bedrag bijv. NVFR kan halen, maar kreeg de indruk dat de kosten voor visa ed uiteindelijk de deal onaantrekkelijk maken.
 
Als een school ervaring heeft met buitenlandse studenten weten die meestal ook wel welk soort visum je nodig zou hebben. Anders kun je het altijd de ambassade vragen.

Afhankelijk van wat voor deal je kunt vinden in Amerika zijn de kosten voor een visum nou niet meteen zo hoog dat het direct onaantrekkelijk zou worden.

Wel heb je dan ook nog een TSA clearance nodig. Daar moet je ook nog weer een fee voor betalen.
 
WARNING ***** EVEN OFF TOPIC ******

in Florida voor een laag bedrag bijv. NVFR kan halen

Daar zitten nog wat haken en ogen aan Folberts.
Het is een beetje een grijs gebied wat FAA & JAA regelgeving betreft.

De JAA Nightrating vereist volgens mij een uur solo met 5 solo landingen, tenminste dat was zo in mijn tijd.
Je vliegt bij een JAA school in de VS in een Amerikaans geregistreerde kist.
Daar heb je een FAA brevet voor nodig. Dat kan op een Student Pilot certificate, maar voordat je solo gaat moet je wel alle oefeningen van 61.87 (d) gedaan hebben. Oftewel de pre solo requirements & een presolo schriftelijke test

(d) Maneuvers and procedures for pre-solo flight training in a single-engine airplane. A student pilot who is receiving training for a single-engine airplane rating or privileges must receive and log flight training for the following maneuvers and procedures:

(1) Proper flight preparation procedures, including preflight planning and preparation, powerplant operation, and aircraft systems;

(2) Taxiing or surface operations, including runups;

(3) Takeoffs and landings, including normal and crosswind;

(4) Straight and level flight, and turns in both directions;

(5) Climbs and climbing turns;

(6) Airport traffic patterns, including entry and departure procedures;

(7) Collision avoidance, windshear avoidance, and wake turbulence avoidance;

(8) Descents, with and without turns, using high and low drag configurations;

(9) Flight at various airspeeds from cruise to slow flight;

(10) Stall entries from various flight attitudes and power combinations with recovery initiated at the first indication of a stall, and recovery from a full stall;

(11) Emergency procedures and equipment malfunctions;

(12) Ground reference maneuvers;

(13) Approaches to a landing area with simulated engine malfunctions;

(14) Slips to a landing; and

(15) Go-arounds.

Dat zie ik nu niet zo snel s'nachts gebeuren.
Op een 61.75 brevet (link hierboven) krijg je de beperking "VFR day only" als je de night rating niet op je JAA brevet hebt staan.
In de VS bestaat de night rating niet, die zit bij je PPL inbegrepen.
Je kan dus geen solo nacht doen op een 61.75 brevet.
Een nacht solo endorsement kennen ze ook niet in de VS.

Technisch gezien, gezegd en gesproken kan je dus volgens de FAA regels nooit solo night.
Nu weet ik niet of de UK CAA akkoord gaat met "supervised solo".
JAA scholen in de VS rommelen hier volgens mij mee door je of voor solo af te tekenen of door een isntructeur mee te sturen.

Uitkijken dus.
 
Technisch gezien, gezegd en gesproken kan je dus volgens de FAA regels nooit solo night.
Nu weet ik niet of de UK CAA akkoord gaat met "supervised solo".
JAA scholen in de VS rommelen hier volgens mij mee door je of voor solo af te tekenen of door een isntructeur mee te sturen.

Uitkijken dus.

In Nederland kan dit formeel ook niet, omdat in Nederland night VFR niet is toegestaan (behalve voor hetelucht balonnen). IVW accepteerd het als de solo landingen worden gedaan met instructeur (op een IFR vliegplan), die er voor moet tekenen dat hij niet aan de controls heeft hoeven zitten. Zal in de USA ook wel zo worden opgelost.


Leon.
 
Hoe gaat het met de hour building? Nog spannende dingen meegemaakt? Nosig die het gas dicht trok en toen je vlak voor je uitgekozen grasveld uitkwam je de hendel weer naar voren deed niks meer deed en je daadwerkelijk op het grasveldje moest landen?

Ben benieuwd!
 
beste RAH en Mr and ms (pilots),
meest aangename hour building uren zijn die vluchten die wat verder weg zijn dan teuge of seppe, avonturen die je na 10 jaar nog kunt vertellen
ik heb een vliegtuig waar ik op vlieg het is een complex single engine
velocity met retractable gear cruise speed ca. 160kts,
bij kosten delen kunnen hour building trips gemaakt worden.
 
Hoi RAH,
de duitse waddeneilanden zijn altijd een leuke bestemming. Je kunt bijvoorbeeld naar Borkum vliegen en vandaar bijvoorbeeld door naar Bremen. Na de landing achter het follow-me autootje aan taxien voor het parkeren van de kist, vervolgens wordt je met het busje keurig naar de terminal gebracht en ze brengen je nog terug ook. Dat alles voor nog geen € 30. In Duitsland zijn ze erg behulpzaam. Wellicht ook een idee om met een vliegmaat te vliegen, heb je toch wat steun aan elkaar mocht je dat prettig vinden. Denemarken kun je uiteraard ook aan doen, Sonderborg of Billund om maar wat te noemen. Porta Westfalica in Duitsland is ook wel grappig. Ik kreeg zelf nog een goede tip van LHU om uurtjes te maken in spanje, in verband met het belabberde weer hier. Kun je voor een dikke 3000 euro 25 uurtjes maken in 1 week tijd inclusief huurauto en huisvesting.
http://www.fly-in-spain.com/en/
Veld is Jerez, dus vandaar kun je mooi naar Marokko of Portugal of Spanje zelf verkennen.
Ik heb een vergelijkbare vraag als die van jou uitgezet en kreeg daar goede tips. Dus je kunt ook nog even op mijn thread kijken, waaronder de bovengenoemde Spanje tip.
Succes.
 
Back
Top