Tips PO-1

Tip: Laat je gewoon door niks en niemand het veld uitslaan! Blijf goed je best doen!
 
ik moet 4 februari ook voor de keuring, vind het nu ook al vet spannend.
gezonde spanning hoop ik dan maar :D
 
@JediNL, hoop je daar te zien kerel ;) M'n echte naam is Lennart. Als je 'm onthoud.. miss dat we elkaar dan spreken. Ik word ook steeds zenuwachtiger naarmate 4 feb. dichterbij komt. Als ik door de 1e keuring kom ben ik blij, als ik door ze allemaal kom vind ik mezelf geweldig XD
Zo niet? nou dan naar de landmacht :p

@Vegetable: waar zou ik gezeten hebben? nooit van gehoord :p Ik woon al zo ongeveer m'n hele leven in Limburg. Ik ben wel in Eindhoven geboren maar heb er maar 1 of 2 jaar gewoond dus weet er verder niks meer van.
 
Mensen, vat dit niet lullig op maar:
Kijk alsjeblieft eens goed dit forum rond, bijna alles wat word gevraagd in nieuwe topics wat betreft de po1 is al te vinden , dan wel in de kennisbank , dan wel in vorige topics. Het is geen ramp om een nieuw topic te openen daar niet van, maar het verkomt dat alles 100 x herhaald moet worden.
Wat ik je verder kan aanraden:
- Gamen
- Jongleren
- Neem de luistertest van Tjeerd niet al te serieus, deze gaat behoorlijk snel de echte test is wel degelijk langzamer, maar onderschat deze niet! Ook helpt het inderdaad om je hoofd te buigen naar de kant waar je naar moet luisteren (eigen ervaring). (Had de laatste keer 0 fout op luistertest)
- En wat ik je bovenal verder zou willen aanraden, kijk goed dit forum door, en de kennisbank! En droom niet te ver vooruit wanneer je po1 maakt, ga de selectie stap voor stap door.

Silent-D out

Nou, ik ben soms nogal lui. Dus waarom zoeken als er ook mensen zo aardig zijn om het nog een x te typen :p:
Die luistertest van Tjeerd... ligt t aan mij of gaat ie steeds sneller? Ik heb in ieder geval best wel moeite met dat luisteren.
 
@JediNL, hoop je daar te zien kerel ;) M'n echte naam is Lennart. Als je 'm onthoud.. miss dat we elkaar dan spreken. Ik word ook steeds zenuwachtiger naarmate 4 feb. dichterbij komt. Als ik door de 1e keuring kom ben ik blij, als ik door ze allemaal kom vind ik mezelf geweldig XD
Zo niet? nou dan naar de landmacht :p

haha zal wel mooi zijn;) als je de naam steven een keer hoort vallen ben ik dat waarschijnlijk :p
ik voel et nog niet zo erg, alleen als ik er aan denk wordt het wel spannender... hehe. ik denk maar zo, je moet je gewoon 100% concentreren op elke toets en je door niets laten afleiden, en cker niet zeggen zoals die ene gast uit topgun doe ik ff :S.
je doet je best en meer kun je niet doen.
 
Als je door de selectie komt ben je niet een beter persoon ofzo éh, niet naast je schoenen gaan lopen. Gewoon lekker jezelf blijven
 
Waarom niet? Zoals de sheik ook al zei, elke vlieger heeft een beetje gezonde arrogantie daarmee kom je juist in dit traject soms erg ver!;)

ik bedoel dat je er niet te makkelijk over moet denken. tuurlijk een beetje gezonde arrogantie is ook niet verkeerd :D
 
Bij top gun Holland hoorde je ook een stukje van die luister test maar ik hoor niet zoveel verschil met lage en hoge tonen, bedoelen ze met hoge tonen dat ze die wat harder zeggen ofzo?
 
Bij top gun Holland hoorde je ook een stukje van die luister test maar ik hoor niet zoveel verschil met lage en hoge tonen, bedoelen ze met hoge tonen dat ze die wat harder zeggen ofzo?


je hoort een hoge of lage toon voor het begin van een reeks. de toon geeft aan in welk oor je de reeks moet herkennen.
anders moet je een keer de test van tjeerd doen snap je het misschien beter.
ff zoeken in kennisbank of forum.
 
Ik heb op maandag 9 februari een afspraak staan op het CML voor PO1, niet voor vlieger, als een van de weinige (of mischien wel de enige hier) maar voor officier luchtverkeersleider. Toch wordt ook deze keuring als PO1 bestempeld. In een folder/boekje wat ik opgestuurd kreeg van de KLu stond een opsomming van de tests die je als aspirant luchtverkeersleider moet doen. Naast de ruimtelijk inzicht test (waarschijnlijk gewoon met het bekende f-15 plaatje), en de luistertest, komt er ook een reactiesnelheidtest en een werksteekproeftest (test met een versimpeld radarscherm waar je vliegtuigen in de vorm van stippen moet scheiden in 3 dimenties) en daarnaast nog een strippentest. Kan iemand wat meer vertellen over de reactiesnelheidtest, de werksteekproeftest en de strippentest, aangezien deze niet in het vlieger test programma voorkomen en ik ze hier ook nog niet tegen ben gekomen.
 
Ik heb op maandag 9 februari een afspraak staan op het CML voor PO1, niet voor vlieger, als een van de weinige (of mischien wel de enige hier) maar voor officier luchtverkeersleider. Toch wordt ook deze keuring als PO1 bestempeld. In een folder/boekje wat ik opgestuurd kreeg van de KLu stond een opsomming van de tests die je als aspirant luchtverkeersleider moet doen. Naast de ruimtelijk inzicht test (waarschijnlijk gewoon met het bekende f-15 plaatje), en de luistertest, komt er ook een reactiesnelheidtest en een werksteekproeftest (test met een versimpeld radarscherm waar je vliegtuigen in de vorm van stippen moet scheiden in 3 dimenties) en daarnaast nog een strippentest. Kan iemand wat meer vertellen over de reactiesnelheidtest, de werksteekproeftest en de strippentest, aangezien deze niet in het vlieger test programma voorkomen en ik ze hier ook nog niet tegen ben gekomen.

Luchtverkeersleider lijkt me eigenlijk niet zo leuk. :radar: Als mijn afkeuring definitief is (zoals wanneer je word afgekeurd bij de GVSS of de PVS) dan wil ik naar de landmacht. Ik sta liever in het veld. :D
 
Mij lijkt het juist wel heel leuk om te doen. Als ik zou mogen kiezen, kies ik dan natuurlijk wel voor luchtverkeersleider op de toren van een operationeel veld (heb als voorkeur van plaatsing Gilze en Volkel ingevuld). Ik ben ook een soort van hobby spotter, ben afgelopen jaar een keer of 20 op de heuvel bij soesterberg geweest. Daardoor ben ik heel geintreseerd geraakt in het beluisteren van de radioberichten die van en naar de vlieger en het veld gaan. En op een enofandere manier geeft het mij meer een 'kick' om die vliegtuigen/helicopters echt te zien dan er zelf in te zitten :D
 
Back
Top