Tips om je vliegtuig N- te registreren

Probleem bij EU reg naar N reg zijn vaak de geinstaleerde STC's (modificaties) in Europa middels een Europese goedkeuring. Deze dienen FAA gevalideerd te worden en indien niet mogelijk verwijderd (neem bijvoorbeeld een Gomolzig uitlaat demper). Dit kan nogal een tegen zitten.

Vergeet ook het BTW verhaal niet ! zoals: http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=12348
 
Niet omdat ik de vervelende pias uit wil gaan hangen, maar hoe doe je dat na April 2014?

Wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar wat mij bijstaat van de regelgeving verandering die er aan zit te komen, is toch wel dat het afgelopen gaat zijn met Europese ingezetenen die met een N-reg hier in Europa het luchtruim gaan kiezen.
Als ik naar diverse websites kijk, zie ik ook dat de prijzen van N-reg kisten relatief sterker gedaald zijn dan lokaal geregistreerde kisten. Kortom kennelijk zijn er meer mensen die verwachten dat je "binnenkort" niet meer met een N-reg mag vliegen in Europa.

Kortom naast de voordelen die jij ziet, wil ik ook wel graag weten welke voordelen daar van overblijven na invoering van de nieuwe regelgeving.
 
Als ik naar diverse websites kijk, zie ik ook dat de prijzen van N-reg kisten relatief sterker gedaald zijn dan lokaal geregistreerde kisten. Kortom kennelijk zijn er meer mensen die verwachten dat je "binnenkort" niet meer met een N-reg mag vliegen in Europa.

FJ, pas op dat je hier niet de verkeerde conclusie trekt. De Europees en Amerikaans geregistreerde kisten hebben heel verschillende markten. In de US zul je geen of zeer weinig Europees geregistreerde kisten zien (Europees geregistreerd is bijna puur Europese markt), terwijl je wel heel veel N-reg over de hele wereld ziet. De prijzen in de VS zelf staan erg onder druk en zijn vanwege de crisis ter plekke ook erg gedaald. Echter, die kisten verkopen niet alleen in de VS maar veel meer wereldwijd.

Naar mijn idee moeten ook de prijzen van Europees geregistreerde kisten flink omlaag, maar ja, we zijn "in denial" over de consequenties van de Eurocrisis en dus houden we de prijzen hoog in de hoop nog eens ooit echt wat terug te krijgen voor onze kist.

Kortom, dit is hèt moment om relatief goedkoop een N-reg kist op de kop te tikken. En dat zie je ook gebeuren. De import van met name historische kisten uit de VS naar Europa is er de afgelopen jaren niet minder op geworden. Jaarlijks toch wel een paar Cubs, Stearmans en ander leuk spul erbij.
 
Niet omdat ik de vervelende pias uit wil gaan hangen, maar hoe doe je dat na April 2014?

Kortom naast de voordelen die jij ziet, wil ik ook wel graag weten welke voordelen daar van overblijven na invoering van de nieuwe regelgeving.

@2N2XR
Zou je dit heel kort en bondig kunnen aangeven?

Lijkt mij tamelijk zinvol voordat iemand ook maar gaat denken aan omzetten naar N-registratie.
Ik zie zelf de voordelen ook nog niet dus wellicht kun je hier wat duidelijkheid in scheppen. :biertje:
 
Wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar wat mij bijstaat van de regelgeving verandering die er aan zit te komen, is toch wel dat het afgelopen gaat zijn met Europese ingezetenen die met een N-reg hier in Europa het luchtruim gaan kiezen.
Als ik naar diverse websites kijk.

Dat is niet helemaal waar, als je dual licensed bent (FAA en EASA) mag je er gewoon mee vliegen. Dat kan een voordeel zijn voor mensen die nu een N-reg hebben met modificaties die niet EASA approved zijn. Maar het is me een raadsel waarom iemand nu nog zijn Europees geregistreerde kist N-reg zou willen maken.
 
Weet er wel een paar:

Owner assisted annuals.
FAA STC's
Owner-pilot manufactured parts.
Yellow tagged parts.

Je mag en kan veel meer zelf doen aan en met een N reg kist.
Voor mij is het onderhoud en sleutelen een deel van de vlieg hobby.
Dit kan haast niet met een EASA reg.
 
Last edited:
N2XR:

Wat voor mij de voordelen zijn:

FAA Pilot's Certificate;
    • Licentie Levenslang geldig (Enkel currency om de 90 dagen 3 TO/LDG en Flight Review /2jr)
    • Type Ratings blijven ook levenslang op de licentie staan.
    • Type Ratings zijn veel goedkoper in USA. (B737; 6000 USD)!
    • Faa Licenties heb je op drie weken in USA en kosten 6-7000 USD...helft van Europa
    • Gemakkelijk om FAA validatie te krijgen. gebaseerd op huidige Licentie.
    • Een duidelijk regelgeving...er zijn nooit vragen...alles staat in FAR's (EASA is het wiel opnieuw aant uitvinden)
    • FAA aanvaard over heel de wereld terwijl EASA niet populair zijn wegens het vervallen van de type-ratings en de licentie zelf als je op een bepaald type niet meer vliegt of current bent. Wat valideer je zelf het liefst? Iets wat direct vervalt of iets wat lang geldig blijft?
    • Eenvoudige Medical en goedkoop. Eens op leeftijd kan dat veel voordelen hebben. 5 jaar geldig!
    • Als FAA piloot mag je een aantal dingen doen (Oliewissel, Band vervangen...) op vliegtuigen waar je in Europa een onderhoudsbedrijf (atelier) voor nodig hebt.

N-Register:

Check even deze link want het is voor veel zaken interessant:

http://www.peter2000.co.uk/aviation/faa-nreg/index.html
 
Maar vanaf 2014 mag je als Europeaan niet meer met een FAA license in Europa een N-reg kist vliegen.
 
Maar vanaf 2014 mag je als Europeaan niet meer met een FAA license in Europa een N-reg kist vliegen.

Wat gaat er dan gebeuren met de Europese verkeersvliegers die werken bij een US carrier en op Europese bestemmingen vliegen?
 
Wat gaat er dan gebeuren met de Europese verkeersvliegers die werken bij een US carrier en op Europese bestemmingen vliegen?

Excuus, i.p.v. Europeaan had er moeten staan Europees ingezetene. Maar als ze vanuit Europa zouden commuten, hebben ze dus een probleem en moeten ze een JAA brevet halen.
 
De wetgeving is gemaakt, maar het is angstig stil geworden. Ik denk dat de amerikanen zich aan het roeren zijn. Die zijn het met deze discriminerende regels waarschijnlijk niet eens.

Als alles toch doorgaat moet er inderdaad een JAA brevet gehaald worden om in europa te mogen vliegen.
De N reg planes kunnen ze niet aankomen en gaan ze ook niet proberen heb ik begrepen
 
De wetgeving is gemaakt, maar het is angstig stil geworden. Ik denk dat de amerikanen zich aan het roeren zijn. Die zijn het met deze discriminerende regels waarschijnlijk niet eens.

De wet is gemaakt en aangenomen, daar wordt verder niet meer veel over gepraat, waarom zouden ze ? Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf een fel tegenstander van deze regels, maar wat bedoel je met discriminerende regels ?
Ik mag in de USA maar ook maximaal 3 maanden rondvliegen met een niet N-reg vliegtuig.
 
Je mag dan toch nog wel met een EASA brevet op N-registratie vliegen? Dan behoud je de onderhoudsvoordelen volgens FAA normen, of zie ik iets verkeerd?
 
Ja, binnen het land van afgifte van dat EASA-brevet. Voor vliegen buiten die landfsgrenzen is een FAA-brevet of FAA gelijkstelling van een EASA-brevet vereist.
 
Die EASA regel gaat waarschijnlijk toch nog veranderen of gaat er niet doorkomen!
Er zijn te veel piloten die hun boterham verdienen met de FAA licentie.
Het is illegaal met de ICAO regels.
Er zijn te veel vliegtuigen die reeds een N-reg hebben in europa.
Het heeft niets met safety te maken maar met chauvinisme.
(Je kan toch ook niet alle moslims buiten gooien uit Europa gebasseerd op een nieuwe wet omdat wij Katholiek zijn)
En dan nog: Wat eerst legaal was dan illegaal maken....dat kan niet! Waar zijn onze rechten gebleven!

Als die foute wet erdoor komt verwacht ik een hoop heibel want er zijn al 10000 eigenaars in Europa met een N-reg kist. Er zullen dan veel procedures gestart worden! En gewonnen worden!

Ikzelf vlieg met enkel FAA Licenties vanuit Dubai (Als Belg) op een N-reg de hele tijd Europa op en af. Dat zou dan in princiepe niet meer kunnen....Ik geraak hierdoor mijn job kwijt! En ik ben niet de enigste! Dat kan toch helemaal niet!

Wacht maar...die wet KAN er gewoon niet komen, want dat gaat EASA te veel geld kosten! Het zijn honden die nu aant blaffen zijn...nu zien wie er het hardst gaat bijten! De wereld of EASA!
 
Back
Top