Theorie KLS zwaar?

TFF006

New member
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af hoe zwaar de theorie opleiding van de KLS is. Ik ben niet zozeer bang voor de moeijlijkheid, maar meer voor de enorm lange dagen studeren. Klopt t dat je elke dag ongeveer 5 uren moet leren (buiten school om)?
En heb je af en toe wel eens vakantie tussendoor? Alvast bedankt!
 
TFF006,

Je weet toch hopelijk dat je als vlieger je hele carriere ook met grote regelmaat in boeken zit te gluren om je kennis op peil te houden?
Weet waar je aan begint ;)
 
Klopt, welk vakgebied heeft dat niet. Maar je hoort vaak van die verhalen dat het theorie gedeelte van de KLS afzien is. Afzien is het ook vaak tijdens tentamensperiodes op de Universiteit. Ik vroeg me af of je het met elkaar kan vergelijken en of je op de KLS 10 maanden in een ruk doorgaat, of dat er nog wel kleine vakanties tussen zitten.
 
TFF006 said:
Klopt, welk vakgebied heeft dat niet. Maar je hoort vaak van die verhalen dat het theorie gedeelte van de KLS afzien is. Afzien is het ook vaak tijdens tentamensperiodes op de Universiteit. Ik vroeg me af of je het met elkaar kan vergelijken en of je op de KLS 10 maanden in een ruk doorgaat, of dat er nog wel kleine vakanties tussen zitten.

Een kleine vakantie moet er altijd tussen zitten, anders is het niet te doen. Maar wat is nou 10 maanden theorie... Veel is het zeker, maar op de KLS hoef je maar naar buiten te kijken om te zien waar je het voor doet, toch? :D :D
 
@ TFF006, het gaat niet om de moeilijkheid maar om de hoeveelheid van de stof dat je in een beperkt tijd moet leren.
Men moet ook minstens een 7.5 halen voor elk vak.

Je kunt het niet gaan met een WO/HBO tentamen vergelijken. Voor elk gebruikte formule, moesten we het eerst afleiden en dan pas toepassen. Dat was niet altijd makkelijk maar dan leer je veel beter en sneller ook!

Gr. E.
 
@TFF006, ik bedoelde dat op WO/HBO men (meestal) alles moet afleiden.
Je kunt niet in een ground school alles willen leren, het is gewoon een kwestie van prioriteit.

Gr. E.
 
Het ligt helemaal aan je aanleg om te leren. Ik ga er voor het gemak maar van uit dat er geen grote verschillen zijn tussen de scholen in Europa, omdat je toch dezelfde vragen en stof krijgt maargoed. Sommige huisgenoten van mij zaten inderdaad vaak nog van 6 tot 10 te leren na een schooldag van 8 tot 5, maar anderen pikken genoeg op in het klaslokaal, kijken alles nog even over een week voor de examens en halen de examens met 10 vingers in de neus...Verschilt helemaal per persoon dus!
Ik zou zeggen ga bij jezelf na hoe makkelijk en met hoeveel (of weinig) werk je je havo of vwo hebt gehaald, en dat geeft je wel een goeie indicatie
 
Nou dat verschilt ook weer per persoon. Ik ben gemakkelijk door vwo heen gerold (niet uitzonderlijke cijfers, maar gewoon goed voldoende), maar voor atpl theorie heb ik toch de nodige uurtjes moeten leren. Ik verkeek me er in het begin juist op. Ging in zelfde tempo als op vwo verder, maar dit was voor mij duidelijk onvoldoende. Dus ook dat verschilt per persoon.
Gelukkig is het over het algemeen niet moeilijk om gemotiveerd te blijven als je weet waar je het voor doet.

Ciao
 
Does said:
Nou dat verschilt ook weer per persoon. Ik ben gemakkelijk door vwo heen gerold (niet uitzonderlijke cijfers, maar gewoon goed voldoende), maar voor atpl theorie heb ik toch de nodige uurtjes moeten leren. Ik verkeek me er in het begin juist op. Ging in zelfde tempo als op vwo verder, maar dit was voor mij duidelijk onvoldoende. Dus ook dat verschilt per persoon.
Gelukkig is het over het algemeen niet moeilijk om gemotiveerd te blijven als je weet waar je het voor doet.

Ciao
maar soms vraag je je ook bij de ATPL vakken af wat je er in godsnaam aan hebt en verlies je af en toe ook wel eens motivatie haha....
Maargoed, veel duidelijker valt het allemaal echt niet te zeggen denk ik, het verschilt helemaal per persoon zoals je uit dit voorbeeld maar weer eens ziet. 1 goede raad: ben er niet bang voor en doe het gewoon! en laat je niet demotiveren door onvoldoende resultaten.
 
Goed, het hangt ongetwijfeld een beetje van de persoon af. Maar kan een leerling van de KLS mij vertellen hoe de week er ongeveer uit ziet? Hoeveel uur moet je gemiddeld per week ongeveer studeren? Hoe je nog een beetje vrijetijd over (weekend bijvoorbeeld)? En zitten er vakanties tussendoor?
 
TFF006 said:
Goed, het hangt ongetwijfeld een beetje van de persoon af. Maar kan een leerling van de KLS mij vertellen hoe de week er ongeveer uit ziet? Hoeveel uur moet je gemiddeld per week ongeveer studeren? Hoe je nog een beetje vrijetijd over (weekend bijvoorbeeld)? En zitten er vakanties tussendoor?

Hoi, ik ben net een week bezig op de kls dus ik kan je er niet heel veel over vertellen. Maar je hebt wel vakantie tussendoor, zowiezo de vakantiedagen die iedereen heeft, zoals pasen etc. In de zomer heb je 3 weken vakantie en tussen het theorie deel en het amerika deel zit ongeveer 4 weken.
En of je vrij hebt in het weekend hangt er maar van af hoeveel je doordeweeks doet. Maar als je alles goed bijhoud dan zou je het weekend gewoon vrij moeten hebben.
En over het aantal uur studeren in de week kan ik niet echt een uitspraak doen. Je hoeft niet echt opgaven te maken ofzo, je hoort dingen in de les en die kun je dan nog een keer nalezen in je boek. En de een zal het vaker moeten lezen om het te weten als een ander.
En je bent heus niet van s'morgens 8 uur tot s'avonds 11 uur aan het studeren (in een normale week) ;)
 
Klinkt iets relaxter dan de EPST opleiding in Oxford. Naar mijn weten heeft die 30 weken theorie met 1 week vakantie aan het eind. Dus echt continu blokken! De opleiding is dan ook een kleine 1,5 jaar en dus korter dan de KLS. Ik begin eind Mei in Oxford. :p: Heb er zin in!!!!

:rt:

succes allemaal!
 
Bij die club waar EPST ooit begonnen is, CABAIR in de UK werd je geacht het in 12 maanden te doen (theorie en vliegen). Enne niks vakantie hoor hooguit een lang weekendje vrij als je examens gedaan had. In de praktijk duurde het wel langer dan een jaar moet ik toegeven maar dat kwam meestal omdat er relatief weinig VFR gevlogen kan worden in het engelse klimaat en dan loop je al snel vertraging op.

Scheelde wel weer 8 maanden rente trekken.
 
scheelt inderdaad rente en je bent sneller piloot en sneller aan een baan! :) hopenlijk dan, als alles goed gaat
 
Back
Top