The return of Beroepspiloten

Diana

Active member
Anderhalf jaar geleden is bij de conversie van board-software het beroepspilotenforum gesneuveld. Althans, de beperkte toegang ervan, want het forum was op dat moment alleen toegankelijk voor een beperkte groep.

Uit de Airwork enquête die ik onlangs heb gehouden is gebleken dat het forum toch wel gemist werd, vandaar dat ik het opnieuw heb geactiveerd. Dit keer is het forum te lezen voor iedereen, maar is het wel de bedoeling dat dit forum voor wat betreft berichten en reacties echt bedoeld is voor de verkeers- en beroepsvliegers onder ons.

Alle andere vragen berichten en discussie-onderwerpen kunnen zoals gewoonlijk in de andere forums worden geplaatst.

Diana
 
Of komt hier een wachtwoord op, en komen dergelijke vragen onder "hoe word ik piloot?" waar we toch allemaal kijken van tijd tot tijd..

FD.
 
Voor mensen die verkeersvlieger willen worden is er Hoe word ik piloot. Dus als iemand tips vraagt hoe hij het snelst en goedkoopst :rolleyes: verkeersvlieger kan worden, dan hoeft hij dan niet hier te doen.
Maar een onderwerp over bijv. de selectie bij Tyrolean, dat topic stond nu in Hoe word ik piloot omdat er eigenlijk geen passend forum voor was. Dat kan nu dus hier.
Technische vragen van bijv. mensen die Fokker 70 gaan vliegen en info nodig hebben, die kunnen ook hier terecht.

Niet-verkeersvliegers kunnen hier wat mij betreft ook terecht, als ze vinden dan hun vraag niet in een van de andere forums past. Zolang iedereen maar in gedachten houdt dat ook de andere forums wel door verkeersvliegers worden gelezen, dus dat niet iedere "vraag-het-de-verkeersvlieger" vraag in dít forum hoeft te worden gesteld.

Ik denk dat iedereen weer even aan dit forum moet wennen, we merken vanzelf wel wat wel en niet werkt.
 
Oeps, nu moet ik eerlijk toegeven dat ik bijna nooit naar 'hoe word ik piloot' en 'piloten in opleiding' kijk.
De komende 2 maanden zal ik ook bijna geen tijd hebben om het pbb te bezoeken. Mag een nieuw vliegtuig gaan leren:1855:
 
Als beroepsvlieger zijnde mag ik je als collega beroepsvlieger in dit forum vragen welk toestel je nu in je vingers krijgt?
 
Toppie!!

Toppie!!

Goed werk diana!!

Dit forum miste ik enorm!
Het is wat handiger om hier vragen te stellen aan collega's dan in al die andere forums.

Bedankt!!
 
Ik ben wat streng gestart met te stellen dat het forum alléén voor beroepspiloten is, maar voor alle duidelijkheid: niet-beroepsvliegers kunnen best reageren op topics.
 
Komt er ook een forumpje voor beroeps- en/of prive vliegers die in eigen spul vliegen in plaats van geleend ? :grijns:

S.

;)
 
Hoi,

Metrodriver. is that you? SV hier uit Wichita Falls, USA.
Hebben mekaar ontmoet tijdens de Aeroservice Job Fair in Oktober. Hoe is ie er mee? Hoe is de Job Fair voor je gegaan?
 
Last edited:
Spit,

Namen kun je misschien beter weglaten op een open internet forum.. klik ff op het knopje "edit" rechts onder je post..

Stuur hem anders een private message, je zit er niet ver naast namelijk!

gr,
FD
 
Uit die jobfair is niets naar voren gekomen. Ik zat toen al wel te wachten op een antwoord van een ander bedrijf om een DC10 te gaan vliegen. Dat antwoord kwam 2 dagen na de jobfair (en dus heb ik weinig meer uitgedaan op die bedrijven die daar op de fair waren). Vandaag net met de systems klaargekomen, morgen beginnen we met flows en profiles, woensdag naar de sim voor 2 weken.

Ik kreeg een e-mail dat mijn inbox vol zat. Ik heb net wat ruimte gemaakt.....
 
Metro,

Nemen zij nog steeds mensen aan, of zijn al die mensen al aangenomen die in klassen tm Maart '05 zitten? Indien zo, wat voor vlieguren zijn vereist?

Thanks
Spit
 
Metro,

Ben je klaargekomen met de systems?? oh oh oh buddy, hoog tijd dat we een keer de bar in duiken!!

Spit,

Indeed sir. Vlieg charter (91/135) in het mid-westen. Daar ken ik Metro ook van.
Waar zit jij ergens ongeveer? PM anders even..

Groeten vanuit een ijskoud Colorado.
 
FD, Wat woon jij in een diepvries zeg! Het is er nog kouder dan in Alaska!
We hebben net het met-goed-gevolg-door-de- systemengrondschool-heenkomen gevierd hier in de hotellobby en een pub aan de overkant van de straat.
Vanaf morgen dus wordt het chair-flying geblazen totdat we goed genoeg bevonden worden om dat in de sim toetepassen.

Er wordt nog steeds geinterviewd, in ieder geval 3 klassen met waarschijnlijk 8 man. Als ze er nog een paar MD11's bij kunnen krijgen hebben ze nog meer mensen nodig. Er is werk genoeg.
Eisen: minimum 2000TT, 250 PIC turbine of ervaring in soortgelijke vliegtuigen, ATP cerificate.
Competitive:4-5000 uur en een paar duizend uur turbine, waarvan behoorlijk wat PIC.
Zeer belangrijk: persoonlijke eigenschappen: kan ik met jou 10 uur in een cockpit doorbrengen? Een beetje flexibiliteit. Geen bezwaar hebben om 19 dagen van huis te zijn (je hebt 10 dagen vrij- aan een stuk). Je bid voor vrije dagen, er is geen schema met routes
 
Last edited:
Back
Top